سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 5618 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

هر آنچه باید درباره حلقه ازدواج بدانید

بدون شک یکی از زیبا ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات ازدواج برای عروس خانوم ها، خرید حلقه نامزدی و یا ازدواج می باشد.  این حلقه ها علاوه بر ظاهر ساده و یا داشتن ظاهری شیک و خاص بسیار پر معنا و از نظر معنوی برای زوجین بسیار مهم می باشد. این حلقه ها شاید وسیله ایی ساده به نظر برسند اما نشانه وفاداری و پیوند زوجین می باشد.

اقتصاد سنج: یکی از مهمترین اقداماتی که طبق رسوم دیرینه و قبل از جشن عروسی صورت میگیرد  انتخاب حلقه ازدواج توسط زوجین  است  که هر کسی طبق سلیقه ای که دارد به انتخاب مدل خاصی از آن می پردازد اما زوجین همواره تمایل دارند با توجه به مد روز پیش رفته و انتخابی کاملا خاص و ایده آل داشته باشند.

 

حلقه ازدواج حلقه‌ای فلزی، نشانگر متأهل بودن پوشنده آن است. برپایه فرهنگ منطقه‌ای، این حلقه در انگشت حلقه دست راست یا چپ استفاده می‌شود. خاستگاه استفاده از حلقه‌ها به شکل امروزی به اروپا تعلق دارد. به‌طور معمول هر دو زوج از این حلقه استفاده می‌کنند.

تاریخچه حلقه ازدواج

حلقه‌ها در روم باستان هنگام ازدواج مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اگرچه روش مدرن تعویض حلقه در هنگام عروسی ریشه مسیحی دارد.

بسته به فرهنگ، حلقه ازدواج معمولاً بر روی پایه انگشت حلقه چپ یا راست پوشیده می‌شود. در فرهنگ ایران، حلقه ازدواج در انگشت حلقه دست چپ پوشیده می‌شود. بسیاری از همسران حلقه ازدواج خود را شبانه‌روز می‌پوشند که باعث ایجاد فرورفتگی در پوست می‌شود که حتی با برداشتن حلقه نیز قابل مشاهده است.

درباره حلقه ازدواج در ایران

انگشتر نشان بله‌برون

در خانواده‌های ایرانی، بسیاری از ازدواج‌ها به شکل سنتی و با معرفی خانواده‌ها شکل می‌گیرد. در چنین مراسمی پس‌ازاینکه خانوادهٔ داماد جواب مثبت را از خانوادهٔ عروس گرفتند؛ به منظور اینکه حالت رسمی‌تری به انتخاب داده شده‌باشد، در جلسه‌های آتی یک انگشتر را به‌عنوان «نشان کردن» دختر برای او کادو می‌آورند. به این انگشتر نشان می‌گویند؛ که دختر آن را به نشانهٔ اینکه در آستانهٔ تأهل قرار دارد در انگشت می‌کند، ولی «حلقه‌ها و انگشترهای ازدواج» در زمان عقد و «به انتخاب داماد و عروس» خریداری می‌شوند. حلقه بله برون برای نشان کردن عروس است، این حلقه‌ها معمولاً ظریف‌تر هستند که بتوان در تمام مواقع از آن‌ها استفاده کرد، چرا که حلقه نمادی از تعهد به همسر است و این نشان در تمام مراحل زندگی باید در جای ثابت و ویژه‌اش خودنمایی کند.

ممکن است در رسم و رسوم هر خانواده با یکدیگر اختلافاتی جزئی وجود داشته باشد، به‌عنوان‌مثال بسیاری از خانواده‌ها حلقه‌های دیگری نیز به نام «حلقه‌های نامزدی» از طرف عروس و داماد به‌یکدیگر هدیه می‌دهند، یا برخی انگشتر نشان را ازهمان‌ابتدا در دست چپ نموده و پس از خریدِ حلقهٔ ازدواج، حلقهٔ بله‌برون را به‌دست راست انداخته و حلقه ازدواج را در دست چپ می‌نمایند.

یک پیشنهاد برای زوج‌ها این است که سعی شود حلقه بله برون جفت یا ست خریداری شود؛ و اینکه حلقه نباید کیپ باشد، چرا که قرار است سالیان زیادی این حلقه را در دست داشته باشند پس احتمال تغییر فرم دست‌ها را به مرور زمان می‌دهند و حلقه را پنج دهم سایز بزرگ‌تر سفارش می‌دهند.

حلقه ازدواج چه رسومی دارد؟

رسم خرید این گوهر ارزش مند به این صورت است که خانواده عروس آن را برای آقای داماد و خانواده داماد حلقه را برای عروس خود خریداری می کنند.

البته که همه ما فرق انگشتر نشان با حلقه عروسی را خوب می دانیم.

انگشتری که به عنوان نشان برای عروس تهیه می شود، ظاهری متفاوت تر نسبت به حلقه دارد و ‌گاهی با نگینی بزرگ یا تراشی زیبا همراه می باشد.

اما فلز موردنظر ما یا به صورت کاملا ساده و بدون هیچ گونه سنگ یا نگین می باشد یا نهایتاً با یک ردیف ظریف برلیان سوارشده طراحی می شود.

اگر مشتاق مقایسه قیمت حلقه های خانم ها و آقایان هستید باید متذکر شویم که حلقه های طلایی زنانه لزوماً گران قیمت تر از مدل مردانه نیستند.

زیرا گاهی برعکس این امر اتفاق می افتد و وزن حلقه هایی که داماد انتخاب می کند سنگین تر می باشد.

درباره انواع حلقه ازدواج بدانید

حلقه ساده

در انواع رنگ زرد، رزگلد و سفید طراحی می شود، اجرت کمی دارد، وزن آن نسبت به بقیه مدل ها پایین تره است.

حلقه پلاتین

وزن این مدل نسبت به طلا بیشتر است و به خاطر رعایت آداب اسلامی، اکثراً برای داماد خریداری می شود.

حلقه نگین دار

یکی از محبوب ترین مدل انتخابی برای حلقه است. به شکل تک نگین یا پرنگین طراحی می شود.

حلقه رُزگلد

این مدل امروزه بسیار محبوبیت و طرفدار پیدا کرده است و قابل سفارش و طراحی در انواع رنگ های طلا می باشد‌، قیمت آن بستگی به ساده بودن یا دارا بودن نگین اتمی متفاوت می با شد.

حلقه طلا سفید

این مدل امروزه از محبوبیت خاصی برخوردار است و به صورت ساده یا طراحی شده با نگین، برلیان و سایر سنگ های دیگر و یا حلقه جواهر یافت می شود.

حلقه ست

این مدل همان طور که از نامش پیداست به شکل جفت و ست خریداری می شوند و ممکن است طلا زرد، طلا سفید و…. باشند.

حلقه ست طلا و نقره

نمونه حلقه های است که بسیار شیک و لوکس از جنس طلا یا نقره ساخته می شوند. که به شکل کاملا ساده یا کار شده با نگین ارائه می شوند.

حلقه ازدواج حکاکی با اسم

جالب است که خانم ها و آقایان می توانند به طلاساز سفارش کنند تا نام همسر یا عشق خود را روی حلقه های ساده حک کنند.

حلقه ازدواج با حکاکی اسم، تجربه ای دل پذیر است و امروزه نزد زوج ها از محبوبیت زیادی برخوردار است.

حلقه ازدواج ساده

حلقه ساده از ابتدایی ترین حلقه هایی است که توسط بشر ساخته شد و از آن زمان به بعد مورد پسند همگان واقع شد.

به شکل بسیار ساده و بدون هیچ گونه تراش و یا طرح خاصی ساخته میشود و فارغ از هرگونه نگین سوارشده ای می باشد.

بهترین نمونه برای افرادی است که سادگی را می پسندد و یا اینکه بودجه کافی جهت خرید حلقه هایی با وزن سنگین تر را ندارند.

هر چند که این نمونه فلز گران بها امروزه، باب سلیقه تمام اقشار می باشد و زوج هایی که به دنبال لوکس بودن و شیک شدن هستند را به سمت خود سوق می دهد.

اما نقطه عطف داستان این است که خرید این چنین طرحی، نوعی پس انداز به شمار می آید.

ویژگی های حلقه ازدواج ساده

چون ساده است بنابراین دستمزد آن هم به نسبت کمتر است. یعنی طلا فروش آن را با اجرت پایین به فروش می رساند.

قابل سفارش در مدل های پهن و باریک است. به این معنی که مشتری با توجه به بودجه خود می تواند درخواست ساخت یک حلقه با ظاهری ظریف و یا سنگین تر داشته باشد.

پس یکی دیگر از ویژگی های بارز و شایسته آن این است که در وزن های متفاوت عرضه می شود.

نکته جالب تر این که، روی حلقه ازدواج ساده میتوان بر حسب سلیقه خود نام همسر خود یا تاریخ عقد و روز ازدواج و سایر متنهای دیگر را روی آن حک کرد.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه قیمت آن میباشد که فوق العاده مناسب است و متناسب با جیب تمام دامادها خواهد بود.

گزینه های فلزات گرانبها

هنگامی که یک حلقه نامزدی را انتخاب می کنید، جنس و نوع فلز به کار برده شده در آن اهمیت زیادی دارد. شما ممکن است یک رنگ خاص از فلزات را انتخاب کنید مانند زرد، سفید و… و یا اینکه از فلزات متفاوتی مانند طلا، نقره، پلاتینیوم یا پالادیوم استفاده کنید. توجه کنید که شریک شما چه نوع جواهراتی استفاده می کند. پلاتین، طلای سفید و پالادیوم همه نقره ای سفید و تقریبا رنگ یکسانی دارند. می توانید از طلای زرد برای گرمی و صمیمیت  بیشتر استفاده کنید و یا اینکه از طلای رزگونه یا صورتی رنگ استفاده کنید.

نکاتی در مورد انواع حلقه عروسی

سایر و اندازه آن را بدانید

دقیق ترین روش برای تعین اندازه حلقه شریک شما این است که همراه همدیگر به جواهر فروشی مراجعه بکنید و خرید خود را انجام دهید، اما اگر این امر ممکن نبود می توانید از والدین و دوستان شریک خود در مورد اندازه حلقه سوال کنید و یا می توانید یکی از حلقه های شریک خود را امانت بگیرید و یا از راهنماهای آنلاین خرید حلقه استفاده کنید.

سعی کنید حلقه ای که انتخاب میکنید کاملا با نظر و ایده های خود یکسان باشد و به این فکر نکنید که در آینده آن را تغییر می دهید . حلقه ای که با آن خاطرات شما ثبت شده و لحظات شیرین نامزدی را سپری کرده اید را به آسانی تغییر ندهید. می توانید از حلقه های دو تیکه هم استفاده کنید . حلقه هایی هستند که قابلیت جدا شدن از یکدیگر را دارند و وقتی که قصد دارید حلقه نامزدی را در جاهایی که مثل محل کار یا خیابان دست کنید حلقه ای را که کوچکتر و ساده تر هست را همراه خود ببرید که از آسیب رسیدن و یا گم شدن حلقه هم جلوگیری کرده باشید.

در زیر چند مدل جدید حلقه نامزدی و حلقه عروسی را برای شما آورده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه عکس از انواع مدل حلقه ازدواج و نامزدی جدید و زیبا ۲۰۲۲ بصورت ست و تکی در طرح های مردانه و زنانه ساده، شیک و لاکچری برای نامزدی و عروسی را برایتان آماده کردیم.

انواع حلقه ازدواج

مدل حلقه ازدواج جدید برای نامردی، عقد و عروسی

 

مدل حلقه ازدواج جدید

مطابق آنچه گفتیم عکس جدیدترین مدلهای حلقه ازدواج ۲۰۲۲ – ۱۴۰۱ را که شامل ست های بسیار زیبا و حلقه های تکی بسیار جذاب مردانه و زنانه برای مراسم نامزدی، عقد و عروسی می شود برای این قسمت از سایت اقتصادسنج برایتان مهیا نمودیم.

انواع حلقه ازدواج

ست بسیار زیبای حلقه نگین کاری شده برای ازدواج

انواع حلقه ازدواجعکس حلقه ازدواج زنانه جدید ۲۰۲۲

انواع حلقه ازدواج

ست حلقه ی بسیار زیبای ازدواج

انواع حلقه ازدواج

حلقه ازدواج  مردانه نگین دار بسیار شیک برای آقایان لاکچری

انواع حلقه ازدواج

جدیدترین انواع حلقه های ازدواج ۲۰۲۲ برای مراسم نامزدی، عقد و عروسی

انواع حلقه ازدواج

حلقه عروس و داماد با طراحی زیبا و شیک

انواع حلقه ازدواج

مدل ست شیک و ساده و اسپرت برای نامزدی

انواع حلقه ازدواج

ست حلقه بسیار شیک و بدون نگین برای نامزدی

حلقه برلیان کاری شده برای ازدواج

حلقه بسیار شیک ۲۰۲۲ برلیان کاری شده برای ازدواج

ست رینگ ازدواج

ست رینگ ازدواج برای زوج های با سلیقه

حلقه ازدواج زنانه نگین دار

حلقه ازدواج زنانه نگین دار

رینگ ازدواج سبک و ساده برای نامزدی

رینگ ازدواج سبک و ساده برای نامزدی

حلقه ازدواج و نامزدی زیبا

حلقه ازدواج و نامزدی زیبا

ست حلقه بسیار زیبا و ساده برای نامزدی و عقد

 

حلقه ازدواج مردانه بسیار شیک و با کلاس

ست حلقه نگین دار بسیار زیبا ۲۰۲۲

ست حلقه نامزدی رزگلد ۲۰۲۲

حلقه ازدواج رنگ شامپاینی ظریف با زمرد

مدل حلقه عروس تاج دار برای نشان و نامزدی

 

ست حلقه طلا سفید زیبا و شیک

 

ست حلقه ازدواج جدید

حلقه های زنانه زیبا و ظریف

حلقه ازدواج زنانه نگین دار

حلقه های نگین دار زیبا

ست حلقه بسیار زیبای ازدواج

 

 

مهمترین مشخصه یک زوج متأهل در دست داشتن حلقه ازدواج است، اما حلقه ازدواج در ایران در کدام دست قرار میگیرد؟ یکی از مرسومات ازدواج قبل از انجام مراسم عقد یا ازدواج هم خرید حلقه ازدواج است، انتخاب حلقه ازدواج زنانه و مردانه باتوجه‌به طراحی حلقه‌ها و با سلیقه عروس و داماد صورت می‌گیرد به همین بهانه نگاهی به سنت خرید و استفاده از حلقه خواهیم داشت، اینکه این سنت از کجا آغاز شده است و چرا هنوز هم پابرجا است.

حلقه ازدواج در ایران در کدام دست است؟

حلقه ازدواج در کدام دست است؟ برای درک ایده‌ها و پدیده‌های فرهنگی هر جامعه ناگزیر به مراجعه به فرهنگ عمومی و محاوره‌ای‌ترین گفت‌وگوهای روزمره هستیم. عقاید شفاهی نشان می‌دهد که افراد یک جامعه چه رویکرد سمبلیکی به استفاده از حلقه‌ی ازدواج دارند و چرا آن را در انگشت یا دست خاصی استفاده می‌کنند.

در یک بیان رایج و در جواب این سوال که حلقه ازدواج در کدام دست است؟ باید گفت حلقه‌ ازدواج متعلق به انگشت چهارم دست چپ است؛ بااین‌حال برخی افراد ممکن است به دلیل چپ‌دست بودن و سنگین یا بزرگ بودن حلقه ازدواج، ترجیح بدهند که این حلقه در انگشت دیگری قرار بگیرد.

در برخی موارد، استفاده مداوم از حلقه برای افراد یک ضرورت تلقی نمی‌شود و بسته به مشغله‌ی روزمره ممکن است مشاهده کنید که برخی حلقه‌ی ازدواج خود را به دست ندارند. اگر نمی‌توانید از حلقه‌ی خود به‌راحتی و مداوم استفاده کنید و دست شما درگیر شست‌وشو و دردسرهای روزمره است، یک راه ساده این است که حلقه را به کمک یک زنجیر، به گردن خود داشته باشید.

برای زوج‌های عاشق، به همراه داشتن مدام حلقه‌ی ازدواج اهمیت زیادی دارد و می‌تواند نوعی حس دلگرمی و تعهد را ایجاد کند و برای آنها مخصوصا آقای داماد خیلی مهم هست که حلقه ازدواج در کدام دست است. ایده‌ی آویز کردن حلقه ازدواج می‌تواند در مواردی که استفاده مداوم بر روی دست باعث تخریب و آلوده شدن انگشتر می‌شود، بسیار رمانتیک و زیبا جلوه کند.

حلقه ازدواج مرد در کدام دست است؟

در عرف عمومی مردانه، حلقه ازدواج در کدام دست است؟ در فرهنگ ایرانی، آقایان نیز حلقه‌ی خود را بر انگشت چهارم دست چپ قرار می‌دهند و طیف متفاوتی از طراحی‌ها را می‌توان در مورد این حلقه‌ها مشاهده کرد. یک رینگ پهن با فرم هندسی یا خطوط موازی، می‌تواند ایده‌ای اسپورت در طراحی حلقه‌ی مردانه محسوب شود و فرمی ازدواجی نیز به آن ببخشد.

بااین‌حال شما می‌توانید در سراسر دنیا، انگشت حلقه‌ی مردان را مزین به انگشترهایی با فرم و سبک‌های بسیار خاص و متنوع ببینید. نگین‌های درشت و پرکار، انگشترهایی ظریف و ساده با رنگ طلایی، پلاتین و نقره، همگی می‌توانند در زمره اکسسوری‌های مربوط به ازدواج آقایان قرار بگیرند.

بااین‌حال شما باید بدانید که استفاده دائمی از حلقه ازدواج در فرهنگ ایرانی همچنان در بسیاری از مناطق رایج نیست و بعضاً بسته به بافت فرهنگی، برای آقایان حلقه‌ی ازدواج تهیه نمی‌شود و این موضوع صرفاً منحصر به عروس خانوم باقی می‌ماند. بااین‌حال به‌عنوان یک آقا می‌توانید پوشیدن حلقه‌ی خود را به‌عنوان نشانی از تعهد و عشق، ازجمله ایده‌های تکمیلی اکسسوری شخصی خود نشان داده و از این طریق قلب فرد موردعلاقه‌ی خود را تحت تاثیر قرار دهید.

حلقه ازدواج زن در کدام دست است؟

در برخی مناطق، بخصوص فرهنگ‌های سرزمین اروپا، حلقه‌ی ازدواج زنانه، لزوما در دست چپ قرار نمی‌گیرد. این موضوع بعضاً می‌تواند ریشه در برخی عقاید مذهبی و فرهنگی داشته باشد بااین‌حال، حلقه اغلب به دلیل ویژگی‌های آناتومیکی و طراحی خاص خود بازگوکننده‌ی ماهیت است.

حلقه‌های ازدواج زنانه می‌توانند به‌صورت دوتکه طراحی شوند و یا به‌عنوان حلقه و پشت حلقه شاهد حضور دو حلقه‌ی ظریف بر روی یک انگشت باشیم. حلقه ازدواج زنانه را همچنین می‌توان به کمک فرم رینگی و کاربرد برلیان سفید در طراحی آن شناسایی کرد.

انگشت حلقه کدام است؟

در این قسمت  به یک تحقیق باستانی می پردازیم که در جواب این سوال که حلقه ازدواج در کدام دست است مشخص شده است که رومیان کسانی بودند که استفاده از حلقه را در انگشت انگشتر یا حلقه به کار بردند، آنها معتقد بودند که یک رگ مستقیماً از این انگشت به قلب می‌رود و همین امر باعث شد که تا به امروز این انگشت (انگشت چهارم دست چپ) را با عنوان انگشت حلقه شناخته شود و همین طورکه می دانید حلقه ازدواج در ایران نیز در انگشت حلقه استفاده می شود.

کلام آخر

یک نکته مهم را هرگز فراموش نکنید و آن این است که حلقه ازدواج نشان تعهد و عشق شما در زندگی است، بنابراین ارزش این را دارد که زمانی را برای انتخاب مدل حلقه ازدواج و یا خرید حلقه ازدواج منحصربه‌فرد و زیبا صرف کنید، شما باید در تمام طول عمر خود این حلقه را در دست داشته باشید پس سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که از نظر طراحی، ارزش و زیبایی شما را برای یک عمر راضی نگه دارد.

در یک جمع‌بندی می‌توان گفت که این موضوع که حلقه‌ ازدواج در کدام دست است بسته به پیشینه‌ی فرهنگی شما دارد و چنانچه قصد دارید با فردی از فرهنگی کاملا متفاوت ازدواج کنید، ممکن است با عقاید و ایده‌های متفاوتی نیز روبه‌رو شوید. به طور مثال در برخی فرهنگ‌ها، دست چپ به‌عنوان وجه منفی، انتخاب ناپاکی و عدم اعتماد شناخته می‌شود.

برخی از زنان در این نوع بافت فرهنگی، حتی اجازه نمی‌دهند که دست چپ در جریان آشپزی چندان مداخله داشته باشد و این وسواس خاص را به شکل بیمارگونه‌ای به کار می‌گیرند. بااین‌حال شما مجبور نیستید که این ایده‌های فرهنگی را اجرا کنید و در اینجا صرفاً به‌عنوان اطلاعات عمومی یادآور می‌شود.

چنانچه به سمت بافت فرهنگی هند برویم نیز با چنین مواردی ممکن است روبه‌رو شویم. آن‌ها در گذشته عموما انگشتر ازدواج را در دست راست خود به کار می‌برند بااین‌حال امروزه این عرف شکسته شده و بسته به‌راحتی و سلیقه‌ی افراد می‌تواند در هر دودست مورداستفاده قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید