شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 62009 |
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ |
ارسال به دوستان
پ

چرا وزارت کار از زنان کارگر حمایت نمی کند؟

یک فعال کارگری گفت: وزارت کار به عنوان متولی اصلی اشتغال، باید بتواند بخشنامه‌های لازم‌الاجرا در راستای حمایت از بانوان صادر و کارفرمایان را به تبعیت از آن‌ها ملزم نماید.

اقتصادسنج| یک فعال کارگری گفت: وزارت کار به عنوان متولی اصلی اشتغال، باید بتواند بخشنامه‌های لازم‌الاجرا در راستای حمایت از بانوان صادر و کارفرمایان را به تبعیت از آن‌ها ملزم نماید.

سیمین یعقوبیان (فعال کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه «وزارت کار توان صدور بخشنامه دورکاری برای زنان شاغل در بخش خصوصی را ندارد» اظهار داشت: در مورد زنان شاغل در دولت هر روز بخشنامه و دستورالعمل صادر می‌شود مثلاً در روزهای اخیر رئیس سازمان امور استخدامی کشور اعلام کرد بانوان شاغل که کودکانی زیر ۷ سال دارند از همین امروز می‌توانند دورکاری داشته باشند؛ این دستورالعمل‌ها بسیار بجا و منطقی‌ست، آینده‌ی بهتر و تربیت سالم‌تر در گروی حمایت همه‌جانبه از مادران است؛ اما مساله تبعیض است.

او بیشتر توضیح می‌دهد: زنان کارگر از این دورکاری و امکانات محروم هستند و این محرومیت چیز جدیدی نیست مثلاً علیرغم ظرفیت‌های دیده شده در قانون کار در خصوص مهد کودک و کمک هزینه‌های آن، متاسفانه این مهم فراموش شده و مادران شاغل مشمول قانون کار از آن بی‌بهره مانده‌اند.

به گفته یعقوبیان، وزارت کار توان صدور بخشنامه‌ی لازم‌الاجرا برای حمایت از بانوان را ندارد به همین دلیل مادران شاغل در بخش خصوصی نمی‌توانند از دورکاری مورد نظر دولت بهره‌مند شوند.

او اضافه می‌کند: در زمان کرونا بخش خصوصی معنی دورکاری را نفهمید و کارگران جان و مال‌شان را در راه جهاد اقتصادی گذاشتند؛ دورکاری برای دستگاههای اجرایی و دولتی به خوبی اجرا ‌شد ولی متاسفانه تعدادی از زنان کارگر در این مدت جان‌شان را از دست دادند، هیچ خبری از بخشنامه وزارت کار در این خصوص نبود.

این فعال کارگری در پایان می‌گوید: زنان کارگر از این تبعیض‌ها انتقاد بسیار دارند؛ وزارت کار به عنوان متولی اصلی اشتغال، باید بتواند بخشنامه‌های لازم‌الاجرا در راستای حمایت از بانوان صادر و کارفرمایان را به تبعیت از آن‌ها ملزم نماید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید