شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 73062 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ |
ارسال به دوستان
پ

چرا بلیت هواپیما نیست و چه کسی عامل این وضعیت است؟

پیدا کردن بلیط برای تاریخ‌های نزدیک بسیار سخت یا ناممکن شده. درواقع اگر کسی در مسافت دور برایش کار فوری پیش بیاید باید ساعت‌ها سایت‌های فروش بلیط را بگردد.

اقتصادسنج| پیدا کردن بلیط برای تاریخ‌های نزدیک بسیار سخت یا ناممکن شده. درواقع اگر کسی در مسافت دور برایش کار فوری پیش بیاید باید ساعت‌ها سایت‌های فروش بلیط را بگردد.

ناموجود. پیامی که این روزها بسیاری از متقاضیان بلیط هواپیما با آن مواجه می‌شوند. باز و بسته کردن سایت‌های فروش هم فایده ندارد.

پیدا کردن بلیط برای تاریخ‌های نزدیک بسیار سخت یا ناممکن شده. درواقع اگر کسی در مسافت دور برایش کار فوری پیش بیاید باید ساعت‌ها سایت‌های فروش بلیط را بگردد و احتمالا راهی فرودگاه شود به امید که آن‌جا بتواند بلیط فوری پیدا کند، در نهایت ممکن است نتواند روی صنعت هواپیمایی کشور حساب باز کند. با این حال شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند مقصر کمبود بلیط نیستند.

این شرکت‌ها می‌گویند عرضه و تقاضای بلیط با هم تناسب ندارد. به طور کلی ۵۵۰ هواپیما در کشور نیاز است اما در حال حاضر ۳۳۰ فروند هواپیمای ثبت شده وجود دارد. ۱۹۱ فروند از آن‌ها فعالند، یعنی از نصف نیاز کشور هم کمتر.

عمر زمین‌گیری ۱۳۹ فروندشان از دو سال به بالا است و رییس سازمان هواپیمایی کشور گفته تعدادی از آن‌ها به صلاح و صرفه نیست که به ناوگان برگردد. اما چرا هواپیما کم است؟ باز هم مثل همیشه پای تحریم‌ها وسط است. شرکت‌های هواپیمایی ارتباط مستقیم با سازندگان هواپیما ندارند و می‌گویند با واسطه می‌توانند چند فروند هواپیما وارد کنند.

این چند هواپیما هم کمبودها را جبران نمی‌کند. شرکت‌ها می‌گویند هزینه تعمیرات هم زیاد است. شرکت‌های هواپیمایی به دنبال این بودند که بلیط را امسال صد در صد گران کنند؛ اما دولت به آن‌ها اجازه داد ۲۹ درصد روی قیمت بلیط اضافه کنند.

بعد از این ماجرا عده‌ای کمبود بلیط را به گردن شرکت‌های هوایی انداختند. گفتند بلیط را کم عرضه می‌کنند تا نایاب شود و بتوانند آن را گران کنند. این شایعات به خصوص وقتی بازار سیاه بلیط شکل گرفت، بیشتر شنیده شد. انتقاداتی که شرکت‌ها آن را رد می‌کنند.با این حال کارشناسان انتقاداتی را به شرکت‌های هواپیمایی وارد می‌دانند که در کمبود بلیط در این ماه‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید