پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 75321 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۷ |
ارسال به دوستان
پ

در مدارس غیردولتی معدل خرید و فروش می شود؟

در شرایطی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی موضوع پرداخت پول در ازای معدل بالا در مدارس غیرانتفاعی را مطرح کرد که نماینده کرمان آن را رد و گفت که خریداری معدل صحت ندارد.

اقتصادسنج | در شرایطی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی موضوع پرداخت پول در ازای معدل بالا در مدارس غیرانتفاعی را مطرح کرد که نماینده کرمان آن را رد و گفت که خریداری معدل صحت ندارد.

در جریان بررسی طرح اصلاح قانون کنکور در جلسه علنی امروز مجتبی ذوالنور نماینده قم اظهار کرد: در مدارس غیردولتی پدر و مادر دانش آموز پول می‌دهند که معدل بالا بگیرند؛ تکلیف آنهایی که پول ندارند چه می‌شود؟

وی اضافه کرد: اگر قرار است تغییری در کنکور داده شود باید زیرساخت‌های آن آماده شود نه این‌که همچون ارز ۴۲۰۰ بدون زیرساخت کاری انجام شود که نتیجه آن نابودی زندگی مردم باشد.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در واکنش به این صحبت‌های ذوالنور تصریح کرد: موضوع تاثیر معدل و آزمون‌های استاندارد به بیش از ۱۲ سال گذشته بر می‌گردد پس این طور نیست که قضیه مثل ارز ۴۲۰۰ تومانی است و فی‌البداهه اجرا می‌شود مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۲ هم مصوبه‌ای برای حذف کنکور و برگزاری آزمون استاندارد داشت، پس نباید اطلاعات غلط به جامعه بدهیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که پول می‌دهند و معدل می‌گیرند اشتباه است؛ چرا اطلاعات غلط می‌دهید که با پول می‌توان معدل و نمره استاندارد خرید؟ اگر یک مورد سراغ دارید از تریبون اعلام کنید؛ این حرف صحت ندارد.

وی تاکید کرد: آزمون استاندارد و نمره‌های آن به هیچ عنوان دستکاری نمی‌شود و آزمون با سربرگ محرمانه توزیع شده و اگر مغایرتی هم در تصحیح باشد به فرد ثالثی برای تصحیح مجدد می‌دهند. پس از تریبون نگویید که نمره خریداری می‌شود چون درست نیست.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 3
    1. نویسنده :ناشناس

      بنده معلم مدرسه غیرانتفاعی هستم، نمره نهایی دانش آموز زیر ۱۰ می‌شود و همین نمره رو‌ ارسال میکنم ولی مدیر مدرسه نمره عالی دانش آموز را قبول میکند‌.

    1. نویسنده :ناشناس

      به خود من یک مدرسه غیرانتفاعی پیشنهاد معدل فروشی داده و نماینده قم درست میگه . امتحانات نهایی تقلب میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      من پارتی درنمره را در دانشگاه الزهرا رشته فیزیک از خود استاد کاویانی شنیدم که نمره دانشجو افتاده را مافیا پاس کردن و استاد حرص میخوردن. ناظم یک مدرسه دولتی هم از فروش نمره در غیرانتفاعی خبرداد