شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 81042 |
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی مهم رئیس پیشین سازمان سیا درباره آینده جنگ غزه/ نبردی دهشتناک و چند ساله در پیش است؟ 

دیوید پترائوس، رییس پیشین سی آی ای که فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان هم بوده است، در مصاحبه با پولیتیکو گفت که یک تهاجم زمینی به غزه سالها به طول می انجامد و نبردی دهشتناک خواهد بود.

اقتصادسنج؛ دیوید پترائوس، رییس پیشین سی آی ای که فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان هم بوده است، در مصاحبه با پولیتیکو گفت که یک تهاجم زمینی به غزه سالها به طول می انجامد و نبردی دهشتناک خواهد بود.

پترائوس هشدار داد که پی جویی کارزار بمباران غزه با یک حمله زمینی “می تواند یادآور رخدادهای مگادیشو باشد. منظور وی حوادث سال ۱۹۹۳ بود که هلی کوپترهای بلک هاوک آمریکایی در پایتخت سومالی سرنگون شدند و در پی آن یک جنگ خونین شهری در گرفت که آمریکایی ها برای نجات خدمه باقیمانده این هلی کوپترها به چالش دشواری افتادند.

پترائوس افزود: “اگر حماس همان خلاقیتی را که در تهاجم دهشتناک، بیرحم و غیرقابل بیان هفتم اکتبر از خود نشان داد، به خرج دهد، شما با بمبگذاران انتحاری، وسایل انفجاری بهینه شده، شبیخون ها، تله های انفجاری و نیز یک محیط و ساختار شهری روبرو هستید که شرایطی دشوارتر از آن قابل تصور نیست.”

وی می گوید: “برای من، شرایطی دشوارتر از این شرایط خاص، قابل تصور نیست و من کسی هستم که فرماندهی نیروهای آمریکایی را در شماری از عملیات مهم شهری برعهده داشته ام، شبیه آنچه در عراق دیدیم یا در افغانستان شاهد بودیم.”

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید