جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 3380 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ |
ارسال به دوستان
پ

از سرگیری شکایت ایران علیه آمریکا در دادگاه لاله

ایران معتقد است بلوکه کردن این وجوه، نقض پیمان مودت با آمریکا است که  انعقاد آن به پیش از انقلاب اسلامی ایران برمی گردد.

روزنامه آمریکایی اینترنشنال بیزینس تایمز اعلام کرد که قرار است ایران امروز در جلسه‌ای در دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت خود از واشنگتن درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران در آمریکا را از سر بگیرد.

به گزارش اقتصاد سنج به نقل از روزنامه آمریکایی اینترنشنال بیزینس تایمز، ایران قرار است امروز شکایت حقوقی خود در رکن قضایی اصلی سازمان ملل برای آزادسازی میلیاردها دلار پول بلوکه‌شده‌اش در آمریکا را از سر بگیرد. واشنگتن این دارایی‌های ایران را با مطرح کردن اتهاماتی مبنی بر دست داشتن ایران در حملاتی تروریستی مسدود کرده و معتقد است که این مبالغ باید به قربانیان این حملات ادعایی تعلق بگیرد.

تهران پیش از این در سال ۲۰۱۶ و پس از آن که دادگاه عالی آمریکا به مسدودسازی ۲ میلیارد دلار دارایی‌های ایران و تعلق گرفتن آن به بازماندگان حملات نسبت داده‌شده به ایران حکم داد، از واشنگتن به دادگاه سازمان ملل در لاهه شکایت کرد.

ایران معتقد است بلوکه کردن این وجوه، نقض پیمان مودت با آمریکا است که  انعقاد آن به پیش از انقلاب اسلامی ایران برمی گردد.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ و پس از آن که دادگاه بین‌المللی لاهه در پرونده‌ای جداگانه به واشنگتن حکم داد کالاهای بشردوستانه را برای ایران از لیست تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران خارج کند، اعلام کرد که از این معاهده خارج می‌شود.

جلسه استماع امروز، دوشنبه که قرار است نمایندگان آمریکا چهارشنبه به آن پاسخ دهد، در حالی برگزار خواهد شد که تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای ایران  تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

ایسنا

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید