سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 20463 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲ |
ارسال به دوستان
پ

ارزان ترین کشورهای آسیا برای سفر کدامند؟

تجربه دیدن کشورهای دیگر و تماشای مکان های توریستی مختلف آرزوی همه است؛ اما هزینه های بالا، آنرا برای بسیاری به آرزو بدل کرده است؛ با این‌حال سفر به برخی کشورهای آسیایی، ارزان تر از بقیه تمام می‌شود.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از «سفر آسان» در این مقاله قصد داریم به کشورهایی از قاره آسیا بپردازیم که در عین جذابیت های منحصر به فرد، دیدنشان کمتر به جیب توریست ها فشار می آورد و در کنار سایر ویژگی هایشان، آنها را محبوب گردشگران ساخته است.

۱-کامبوج

کامبوج

کامبوج یکی از ارزان ترین و درعین حال خاص ترین کشورهای آسیا است.

معابد زیبا، مردم محلی مهربان و صمیمی، هزینه پایین سیر و سیاحت مهمترین دلایل محبوبیت کامبوج است.

در کامبوج دیدن از معبد بایون و کاخ سلطنتی فراموش نکنید؛ پنوم‌پن پایتخت کامبوج مکان های دیدنی زیادی دارد، برای آن حسابی وقت اختصاص دهید.

از غذاهای خیابانی در کامبوج غافل نشوید؛ ۵ دلار کافی است تا گزینه های متعددی برای ناهار داشته باشید. محبوب ترین غذای کامبوج ماهی در برگ موز است که به آن آموک میگویند، آموک کاری و سلمور (نوعی سوپ محلی) هم از دیگر غذا های محبوب کامبوجی هاست.

۲- لائوس

لائوس

لائوس یکی دیگر از ارزان ترین کشورهای آسیایی برای گردشگران است.

در لائوس با ۱۵ دلار میتوان یک روز به یادماندنی را سپری کرد‌.

سفر به لائوس هرسال بیشتر از گذشته میشود و دلیل آن هزینه‌های پایین، مردم مهمان‌نواز، طبیعت بکر و روستاهای خاص آن است.

علاوه بر اینها، بسیاری بخاطر کایاک سواری و قایق‌سواری در رودخانه‌ها و کاوش در جنگل‌های انبوه لائوس به آنجا میروند. آبشار کوانگ سی، تپه فوسی، معبد طلایی سالانه گردشگران پرشماری را به لائوس جذب میکند

لائوس به خاطر غذاهای خیابانی ارزان اما خوشمزه اش معروف است. غذاهایی که در لائوس میتوانید امتحان کنید: خائوجی (برنج سرخ شده)، خائوتم (سوپ)، لاب پیب (سیخ کبابی تند)، سای اور (سوسیس تند) و بسیاری دیگر.

۳- میانمار (برمه)

میانمار

برمه از نظر زیبایی طبیعی، هنر، معماری و فرهنگ بودایی بسیار غنی و منحصر به فرد است؛ این کشور مکان‌های تاریخی زیادی برای دیدن دارد؛ همه اینها در کنار رفتار خوب مردم محلی با گردشگران از برمه مقصدی محبوب برای توریستهای سراسر دنیا ساخته است.

یکی از جاذبه های گردشگری برمه، شهر باستانی آن باگان است؛ شهری زیبا و دیدنی که به تنهایی دلیل سفر بسیاری از گردشگران به برمه است.

برمه علیرغم ناآرامی هایی که در سالهای اخیر تجربه کرده، کشور بسیار جذابی است؛ معابد و کاخ‌های باشکوه برمه، مناظر شگفت‌انگیز و مهم‌تر از همه، مردمان دوست‌داشتنی اش خاطره کم‌نظیری را در ذهن گردشگران برجا میگذارد.

از غذاهای برمه برایتان بگوییم؛ به طور کلی بسیار تند اما فوق‌العاده خوشمزه هستند. محبوب ترین آنها موهینگا (نودل برنج)، اونو (سوپ شیر نارگیل) است. به عنوان یک گردشگر توانید غذای کمتر از ۱.۰۰ دلار هم پیدا کنید؛

با اینحال هزینه حمل و نقل و اقامت در برمه کمی گران‌تر از سایر کشورهای آسیایی است؛ برای یک روز اقامت در برمه بین ۲۰ تا ۳۵ دلار باید کنار بگذارید.

۴- مالزی

مالزی جذابیت های بی شماری برای گردشگران دارد؛ اگر کسی به سیر و سیاحت در آسیا علاقه‌مند باشد حتما باید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعت بی مانند مالزی دیدن کند.

شهرهای سلانگور ، پاهانگ ، پراک، پوتراجایا ، ملاکا مکان های خیره کننده کم ندارند اما متأسفانه کم تر مورد توجه قرار گرفته اند؛ درنتیجه از سوی گردشگران کمتر شناخته‌ شده اند.

مالزی مقصد مقرون به صرفه ای برای توریست ها است و نسبت به کشور همسایه خود تایلند ارزان تر به حساب می آید. شما می توانید با کمتر از ۲۵ دلار در روز یک اقامت خوب را تجربه کنید. غذا، حمل و نقل و اقامت در مالزی در مقایسه با سایر کشورها مناسب و ارزان است.

مالزی از نظر امنیت در سطح بالایی قرار گرفته و مردم محلی رفتار صمیمانه و محترمانه ای دارند. جاذبه های دیدنی مثل غارهای باتو، آی سیتی، منطقه حفاظت شده جنگل حرا ماتانگ، کوه کینابالو، لنکاوی، پارک کینابالو و… مالزی را به یکی از بهترین کشورهای آسیای جنوب شرقی برای توریست ها تبدیل کرده است.

۵- تایلند

تایلند

 

برای بسیاری از گردشگران بین‌المللی، مفهوم سفر به آسیا تداعی‌گر تایلند و جذابیت های بی مانند آن است؛ از شهر پرجنب‌وجوش بانکوک گرفته تا سواحل جذاب پوکت، همه و همه این کشور را تبدیل به مقصدی می‌کنند که نمی‌شود از دیدن آن گذشت.

تایلند در سراسر جهان به عنوان یک مقصد توریستی مقرون به صرفه شناخته میشود. این کشور از گذشته ارزانتر هم شده است؛ تا جایی که با ۳۰ دلار می توانید یک روز عالی را در تایلند بگذرانید.

تایلند به خاطر غذاهای ارزان اما لذیذ و تندش معروف است؛ ۳ دلار کافی است تا یک وعده خوب در تایلند میل کنید.

۶- فیلیپین

فیلیپین

فیلیپین را با سواحل زیبا، آب و هوای دلپذیر استوایی، غذاهای خاص و خوشمزه و مردم صمیمی و مهمان‌نوازش میشناسند؛ مکان‌های دیدنی و تفریحات جذاب و خدمات تفریحی متعددی در فیلیپین منتظر شما است؛ به خصوص پایتخت آن، شهر مانیل.

اگر قصد سفر به فیلیپین را دارید و به هزینه های روزانه فکر میکنید؛ بدانید که ۲۵ دلار برای یک روز کافی است.

تپه های شکلاتی، جزیره مالاپاسکوآ، جزیره بوراکای، جزیره سیکیجور از جاذبه های توریستی فیلیپین هستند که باید از آنها دیدن کنید.

از محبوب ترین غذاهای فیلیپین میتوان به از آدوبو (گوشت یا سبزیجات پخته شده در سس سویا)، پانکیت پالابوک (نودل)، اینهاو نا مانوک(مرغ کبابی) اشاره کرد؛ اگر طرفدار غذاهای خیابانی هستید، هزینه غذای شما کمتر از ۵ دلار خواهد بود.

۷- اندونزی

اندونزی

اندونزی و جزیره های پرشمار و جذاب آن، مقصدی بی مانند برای گردشگران کاوشگر و ماجراجو است؛ جزیره هایی که هرکدام، فرهنگ و زیبایی منحصر به خودش را دارد‌.

از نظر هزینه روزانه، در اندونزی هر جزیره با جزیره دیگر متفاوت است اما روزانه از ۱۵ تا ۲۵ دلار برای ساختن یک خاطره به‌یادماندنی کافی است.

در اندونزی مانند سایر کشورهایی که نام بردیم غذا ارزان اما خوشمزه است؛ غذاهای محبوب اندونزیایی ناسی گورنگ (برنج سرخ شده)، رندانگ (خورش گوشت تند)، میگورنگ (نودل سرخ شده) هستند.  برای تجربه این غذاها ۳ تا ۵ دلار کفایت میکند.

۸- ویتنام

ویتنام از نگاه گردشگران بین‌المللی یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است. مناظر طبیعی خیره کننده، آبشار، جزایر و تپه های منحصر به فرد این کشور را به مقصدی پرطرفدار در جنوب شرق آسیا بدل کرده است.

شهر هوشی مین که با نام سایگون نیز شناخته می شود، بهشتی برای عاشقان زیبایی های شهری است. از ساختمان‌های نمادین گرفته تا معابد طلایی، آسمان‌خراش‌های مدرن، تا کافه‌های عجیب و غریب، چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن در هوشی مین وجود دارد که از آنها خسته‌ نخواهید شد.

مهمترین نکته در مورد ویتنام هزینه های پایین گشت و گذار در آن است؛  با بودجه روزانه فقط ۱۵ دلار برای هر نفر، شامل اقامت، غذا، حمل و نقل، می توانید سفری بسیار مقرون به صرفه به ویتنام داشته باشید.

۹-هند

هند

سفر به این کشور پهناور، کهن و پرجمعیت، آنقدر مقرون به صرفه است که خیلی ها تعجب میکنند.

هند جاذبه های پرشماری دارد، از مکان‌های مذهبی گرفته تا مناظر طبیعی و شهرهای مدرن که با سرعت در حال توسعه هستند. از دارجلینگ گرفته تا کشمیر ، هر بخش از هند زیبایی خاص خودش را دارد.

هند بهترین مقصد برای توریست هایی است که به دنبال سفر مقرون به صرفه هستند؛ زیرا دیدنی های بسیاری دارد که با کمتر از ۱۵ دلار در روز میتوان آنها را تجربه کرد؛ اقامتگاه ها ارزان هستند، خصوصا اگر هتل خود را در مناطق غیر توریستی انتخاب کنید؛ در این صورت  ۲ تا ۵ دلار برای اسکان کافی خواهد بود.

از مکان های تاریخی معروف هند می توان به تاج محل، قلعه سرخ، کاخ کهربا، گواهاتی و غیره اشاره کرد که همه روزه مملو از توریست هستند.

اگر با خوردن غذاهای خیابانی راحت هستید؛ برای هر وعده کمتر از ۳ دلار هزینه خواهید کرد. حمل و نقل نیز از نظر قیمت بسیار مناسب است.

۱۰- نپال

نپال

نپال به اندازه گذشته ارزان نیست، اما هنوز هم نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر جهان مقرون به صرفه است. شما هنوز هم می توانید با کمتر از ۳۰ دلار در روز سفر خوبی داشته باشید. نپال همیشه به خاطر کوه‌ها و چشم‌اندازهای باورنکردنی مشهور بوده است.

توریست ها به اینجا می آیند تا از هوای تازه و آرامش کوهستانهای آن لذت ببرند و سیاحت از منطقه معروف موستانگ در نزدیکی هیمالیا را تجربه کنند. این کشور بخاطر تورهای کوهپیمایی اش مشهور است، اما برای صرفه‌جویی در بودجه، از سفرهای سازمان یافته با راهنما اجتناب کنید. هزینه های دیگر مانند غذا یا حمل و نقل به ترتیب ۳ و ۱.۵ دلار خواهد بود.

۱۱- سریلانکا

سریلانکا

سریلانکا ممکن است اولین جایی نباشد که برای سفر به آن فکر میکنید؛ اما در سالهای اخیر در بین مسافرانی که جویای سفر مقرون به صرفه هستند، محبوب تر شده است. سریلانکا درحال توسعه است و در قیاس با همسایگان توسعه یافته اش، سفر به آن ارزانتر است؛ این مساله باعث شده تا سریلانکا یک جایگزین ایده آل برای کسانی باشد که بودجه کمتری دارند و می خواهند جنوب آسیا را کاوش کنند.

سافاری پارک ملی یالا، سری پادا، سری دالادا مالیگاوا و بسیاری دیگر از جالب ترین جاذبه های سریلانکا هستند. با ۲۰ دلار در روز میتوانید حسابی سریلانکا را بگردید.

۱۲- بنگلادش

بنگلادش

بنگلادش شاید بهترین مقصد گردشگری در آسیا نباشد، اما توریست های ارزان آن را مکانی باورنکردنی برای سفر می‌دانند. اغلب گردشگران بنگلادش را نادیده میگیرند، اما این کشور تاریخ و فرهنگ بسیار جذابی برای کاوش دارد.

خبر خوب این است که می توانید با بودجه روزانه ۲۰ دلار، همه جذابیت های توریستی بنگلادش از بازار کاکس تا مسجد ستاره را کاوش کنید.

۱۳- پاکستان

پاکستان

گفته می شود “اگر روی زمین بهشت ​​وجود دارد، در کشمیر پاکستان است”. خیابان ها و ساختمان های قدیمی و فرهنگ اسلامی این کشور را برای توریست ها مقصدی جذاب کرده است.

هزینه های روزانه در پاکستان کمتر از ۱۵ دلار است.

مسجد پادشاهی، قلعه لاهور، پارک ملی مارگالا هیلز، تاتا کدونا پربازدیدترین جاذبه های گردشگری هستند.

۱۴- جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان به دلیل داشتن ذخایر گاز طبیعی به سرزمین آتش معروف است. از آنجایی که این کشور از نظر بنزین و گاز غنی است، هزینه حمل و نقل در اینجا ناچیز است.

اگر به دنبال زیبایی های معماری هستید، آذربایجان کشوری است که ارزش دیدن را دارد. باکو ساختمان های زیبا، مرتفع و مدرنی در خود جای داده است؛ علاقه‌مندان به معماری و ساختمان فرصت عکاسی و بازدید از باکو را از دست ندهند.

در جمهوری آذربایجان مکان های شگفت انگیزی مانند شکی، جبل، نخجوان، قبا و خینالیق برای بازدید وجود دارد. مسافران می توانند با پرداخت روزانه ۲۲ تا ۳۰ دلار در آذربایجان اقامت دلپذیری را تجربه کنند.

خینکالی کوفته های معروف جمهوری آذربایجان است که با خامه ترش و سرکه سرو می شوند. بجز این غذاهای متعدد دیگری برای امتحان کردن پیدا خواهید کرد. غذا در این کشور از ۳ تا ۱۰ دلار شروع میشود.

۱۵- ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان؛ کشوری که در میانه دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و تاریخش منحصر به فرد است. این کشور فرهنگ های هر دو قاره اروپا و آسیا را در خود جای داده است.

ارمنستان علیرغم اینکه کشور کوچکی است، معماری خیره کننده، تاریخ غنی، گشت و گذار هیجان انگیز، غذاهای خوشمزه و مهمان نوازی مردمانش را به شما هدیه می دهد.

مهمتر آنکه همه اینها با هزینه اندک برای شما فراهم میشود.

علاقه مندان به تاریخ، به معابد و کلیساهای باستانی ارمنستان را مقصد دلپذیری میدانند. توریست ها پایتخت پر جنب و جوش آن ایروان، دریاچه سوان، دریاچه آرپی، و چندین مکان دیگر را با صرف هزینه مناسبی کاوش میکنند.

غذا های ارمنی بسیار لذیذ هستند. هرکسی به ارمنستان میرود باید خورواتس (باربیکیو ارمنی) را امتحان کند. در ارمنستان ۴ تا ۶ دلار برای غذا کافی است.

علاوه بر این، اقامتگاه ها و حمل و نقل نیز مقرون به صرفه است و به ترتیب ۴ و ۲ دلار پای شما آب میخورد. بنابراین با صرف تنها ۱۵ تا ۲۰ دلار در روز، می توانید از ارمنستان زیبا دیدن کنید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1