جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6128 |
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ |
ارسال به دوستان
پ

اخراج عجیب رییس جمهور سابق چین از اختتامیه کنگره حزب کمونیست

هو جین تائو رئیس جمهور سابق چین به شکلی عجیب از مراسم اختتامیه کنگره حزب کمونیست به بیرون هدایت شد. وی در ابتدا قصد خروج از جلسه را نداشت اما سرانجام به اجبار محل را ترک کرد.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از گاردین، «هو جینتائو» رئیس‌جمهور سابق چین به‌طور غیرمنتظره‌ای از مراسم اختتامیه کنگره حزب کمونیست در روز شنبه خارج شد.

«هو» ۷۹ ساله با ظاهری رنجور در ابتدا تمایلی به ترک ردیف اول اعضای کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب کمونیست در تالار بزرگ مردم پکن -جایی که در کنار رئیس جمهور شی جین پینگ نشسته بود- نداشت، اما پس از صحبت مهمانداران با شی و نخست وزیر، لی کچیانگ، تبادل نظر کوتاهی داشت و در نهایت یک مباشر که بازوی او را گرفته بود، رئیس جمهور سابق را به بیرون هدایت کرد.

هو در حالی که لی را ترک می‌کرد دستی به شانه رییس جمهور فعلی هم زد. او در سال ۲۰۱۳ بازنشسته شده بود.

انتظار می‌رود شی جین پینگ ۶۹ ساله این آخر هفته مجدداً به عنوان دبیر کل حزب تأیید شود و راه را برای کسب سومین دوره رئیس جمهوری خود در پرجمعیت کشور جهان در مارس آینده هموار کند. سه دوره رییس جمهور در چین کمونیست بی‌سابقه و هنجارشکنانه محسوب می‌شود.

خبرگزاری دولتی شین هوا گزارش داد که کمیته مرکزی جدید متشکل از حدود ۲۰۰ مقام ارشد حزب کمی بعد از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه بدون فاش کردن لیست کامل اعضا، انتخاب شد.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید