یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 34340 |
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ |
ارسال به دوستان
پ

۴ پیش‌ بینی از آینده متاورس در سال ۲۰۲۳  

به دنبال گسترش وب۳، توسعه دنیای متاورس در‌ سال‌های گذشته رو به افزایش بوده است و پیش‌بینی می‌شود که این گسترش ادامه‌ داشته باشد.

اقتصادسنج؛ در سال‌های اخیر توسعه و گسترش فضای متاورس رو به افزایش بوده است. متاورس در واقع به معنای جهانی برتر است که محدودیت‌های دنیای فیزیکی را ندارد. ویژگی سه‌بعدی بودن این فضا، به کاربر تجربه‌ای خاص و متفاوت از فضای وب۱ و وب۲ را ارائه می‌دهد. در ادامه چهار پیش‌بینی از آینده این فضا در سال آینده میلادی آمده است.

محبوبیت پلیس متاورس

توسعه تکنولوژی‌های جدید معمولا جنبه‌های منفی نیز با خود به همراه خود دارد. پیش از استفاده گسترده از اینترنت امروزی، کمتر کسی گمان می‌کرد که نیازی به وجود دپارتمان‌های جرایم سایبری باشد. پیش‌بینی می‌شود که نیاز به نهاد‌های امنیتی در فضای متاورس در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. برای مثال، اینترپل، سازمان بین‌المللی پلیس جنایی در مهر‌ماه ۱۴۰۱، خبر از راه‌اندازی اولین تجربه متاورس پلیسی داد.

ساخت کسب‌و‌کار‌ها در متاورس

در سالی که گذشت، بسیاری از شرکت‌ها و برند‌های مطرح جهان علاقه خود برای حضور در فضای واقعیت مجازی اعلام کردند. تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، حدود ۵۳۶۳ درخواست برای ثبت برند توسط در آمریکا برای حضور در این فضا به ثبت رسیده است. تکنولوژی‌های متاورس می‌توانند به برند‌ها در جهت تبلیغات دیجیتال محصولات‌شان کمک بزرگی کنند.

هم‌زیستی چندین دنیای متاورس

غیرمتمرکز سازی، بنیان اکوسیستم وب۳ را ایجاد می‌کند. از همین جهت، نمی‌توان انتظار داشت که تنها یک دنیای متاورسی، کنترل این صنعت را بر عهده بگیرد. همانطور که ده‌ها شبکه اجتماعی وجود دارد، دنیای‌های متاورس متعددی با ویژ‌گی‌های خاص طراحی شده‌اند و تعداد‌ آنها هر سال رو به افزایش است.

گسترش فضای متاورس

پیش‌بینی می‌شوند که روند گسترش و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متاورسی در سال جدید میلادی افزایش پیدا کند. بر اساس گزارش شرکت مشاور مدیریت مکینزی اند کامپنی، اقتصاد دنیای متاورس می‌تواند تا سال ۲۰۳۰، به ارزش بالغ بر پنج تریلیون دلار برسد. فضای متاورس بر بازاریابی، آموزش آنلاین و گیمینگ تاثیر بزرگی خواهد گذاشت.

پلتفرم‌های متاورسی

در حال حاضر، پلتفرم‌های متاورسی متعددی ساخته شده‌اند. دیسنترا لند (Decentraland)، سند‌باکس (Sanbox)، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و ربلوکس (Roblox) تعدادی از این پلتفرم‌ها هستند. اکثر فضا‌های متاورسی برای خود، توکن‌های بومی نیز طراحی کرده‌اند.

شرکت‌های فراوانی در سال‌های اخیر، بودجه بالایی را برای توسعه شرکت و برند خود در متاورس تخصیص داده‌اند. برای مثال، شرکت مایکروسافت بیش از ۷۰ میلیارد دلار در پروژه متاورسی خود هزینه کرده است. کوکا کولا، لویی ویتون و شرکت سرگرمی دیزنی از برند‌های مطرحی بودند که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ وارد این فضا شدند.

 

تجارت نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید