یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 45647 |
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

۴۶۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند!

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه امسال برای اولین بار بیش از ۴۶۰ هزار خانواده جدید تحت خدمات امداد آمدند، گفت: ما این ظرفیت و توانایی را داریم که هر خانواده‌ای در دهک یک و دو سه باشند را تحت پوشش بیاوریم.

اقتصادسنج؛ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه امسال برای اولین بار بیش از ۴۶۰ هزار خانواده جدید تحت خدمات امداد آمدند، گفت: ما این ظرفیت و توانایی را داریم که هر خانواده‌ای در دهک یک و دو سه باشند را تحت پوشش بیاوریم.

حسین خدرویسی در نشستی خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز آمار و اطلاعات ما براساس سامانه هوشمند امداد (سها) است و این یکی از افتخارات ماست و با پشتوانه این سامانه قابل اتکا ترین آمار و اطلاعات در حوزه مددجویی را داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد است، از این تعداد ۹۲۴ هزار خانوار یک نفره، ۷۰۴ هزار نفر دو نفره، ۳۳۴ هزار خانوار سه نفره، ۱۸۳ هزار و ۸۴۰ خانوار چهار نفره و حدود ۱۱۹ هزار خانوار ۵ نفره و بالاتر است.

خدرویسی خاطرنشان کرد: جدول سرانه پرداخت ما در حال حاضر برای یک نفره ۵۵۰ هزار تومان، دو نفره ۷۸۰ هزار تومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۵ نفره و بالاتر یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در سال جاری با حمایت دولت و مجلس ۵۰ درصد افزایش مستمری داشتیم، گفت: پرداخت مستمری نقدی یکی از خدمات ما در کمیته امداد به مددجویان است، بیش از ۱۲۰ خدمت به مددجویان ارایه می‌دهیم و شاید برخی خانواده های امداد در یک ماه بیش از ۵۰ میلیون هزینه داشته باشند.

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مجموع پرداخت مستمری بیش از ۱۸ هزار میلیاردتومان تا پایان بهمن ماه بوده است.

وی تصریح کرد: به کمک سامانه امداد هوشمند امسال برای اولین بار بیش از ۴۶۰ هزار خانواده جدید تحت خدمات امداد آمدند و شاید این ادعا را کنیم که خانواده دهک یک و دو سه نداریم که پشت نوبت باشند. ما این ظرفیت و توانایی را داریم که هر خانواده ای در دهک یک و دو سه باشند را تحت پوشش بیاوریم.

وی ادامه داد: توزیع ۸۱ هزار سری جهیزیه از کالای داخلی در راستای سیاست طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده صورت گرفته است و ما صف جهیزیه امسال نیز نداشته ایم.یکی دیگر از سیاست‌های دیگر ما تامین لوازم ضروری مددجویان است و ۱۱۸ هزار قلم کالای اساسی از جمله یخچال، کولر و … پرداخت شده است.

وی درباره معافیت پرداخت قبوض آب و گاز و برق گفت: یکی از خدمات دولت و نظام تخفیف اشتراکات آب و گاز و برق است. چون که شماره اشتراک آب و برق و گاز از اطلاعات پایه مددجویان نبود اما به سرعت این کار انجام شد اما با توجه اینکه شروطی در این آیین نامه آمده است ما لیست مددجویان با نامه رسمی امداد در اختیار دستگاهها قرار گرفته و مددجو با توجه به رعایت شروط می تواند از معافیت استفاده کند.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی در ادامه این نشست گفت: در بحث توانمندسازی در گذشته خدمات بسیاری صورت گرفته است و ما در طول چهل سال گذشته توفیقات خوبی داشته ایم و بجز سالمندان و بیماران صعب العلاج که باید تا پایان عمر آنها را تحت پوشش داشته باشیم اما برای سایر مددجویان برنامه مهارت آموزی و اشتغال داریم و چنانچه مددجو چسبندگی داشته باشد و از بحث توانمندسازی استفاده نکند از کمیته امداد جدا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار شغل سهمیه برای کمیته امداد مشخص کرده بودند. در سال ۱۴۰۲ برنامه جدی برای خودکفایی اشتغال داریم.

وی درباره مسکن مددجویان گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستاها مددجو بدون مسکن نخواهیم داشت البته در شهرها نیز رایزنی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه هم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید