شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 36591 |
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ |
ارسال به دوستان
پ

۱۰ خبری که برای بورس فردا مهم است+ فیلم

بورس در آخرین روز هفته سرخ پوش شد و شاخص کل کاهش ارتفاع داد. بورس فردا در حالی آغاز خواهد شد که این ده خبر می توانند بر روی آن تاثیرگذار باشند.

اقتصادسنج؛ چند روز گذشته اخبار بسیاری در حوزه بورس منتشر شد، اما به نظر می‌رسد ده خبر بیشتر از سایر اخبار بورس فردا را تحت تاثیر قرار دهند. پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید و ببینید.

۱- مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه مدعی شد پیشرفتی در پرونده مذاکرات این نهاد بین‌المللی با ایران صورت نگرفته است.

۲- فردا برای نخستین بار ربع سکه در بورس کالا عرضه می‌شود؛ بر این اساس، سقف خرید برای هر متقاضی محدود بوده و زمان تحویل فیزیکی آن نیز پنج روز بعد از معاملات است.(چه کسانی می توانند ربع سکه بخرند؟)

۳- عرضه اولیه سهام شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران در قالب ۱۱۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از کل سهام شرکت به روش ترکیبی و تحت نماد معاملاتی فروژ سه شنبه انجام خواهد شد.

۴- سخنگوی وزارت صمت: خودروی جدید تا مشخص شدن ساز و کار قیمت‌گذاری در بورس عرضه نخواهد شد.

۵- بانک جهانی، متوسط قیمت جهانی هربشکه نفت خام از ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۸۸ دلار در سال جاری میلادی و ۸۰ دلار در سال آتی میلادی کاهش خواهد یافت

۶- شرکت بیمه اتکایی تهران رواک با نماد بتهران در بازار پایه _ تابلوی زرد درج شده است.

۷- طبق لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲، ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی (۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان) پیش‌بینی شده است.

۸- سقف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ۷ هزار تومان برای سال آینده (رشد ۴۰%)

۹- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این‌که صادرات به روسیه آغاز شده است، گفت: تا پایان امسال حدود دو هزار دستگاه تارا و دنا به بازار روسیه صادر خواهیم کرد.

۱۰- براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، مالیات بر ارزش افزوده همه کالا‌هایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس‌های کالایی کشور پذیرش می‌شوند، مشمول نرخ صفر مالیاتی هستند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید