یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-16
کد خبر: 117701 |
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ |
ارسال به دوستان
پ

یارانه طرح یسنا چه زمانی واریز می‌شود؟

یارانه طرح یسنا به مادران دارای فرزند زیر دو سال تعلق می‌گیرد. اما مبلغ این یارانه چقدر است و شرایط دریافت آن چیست؟

اقتصادسنج| یارانه طرح یسنا به مادران دارای فرزند زیر دو سال تعلق می‌گیرد. اما مبلغ این یارانه چقدر است و شرایط دریافت آن چیست؟

اهمیت انکارنشدنی تغذیه کودکان شیرخوار باعث شد دولت در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در قالب یارانه طرح یسنا، به خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار یارانه‌ای مضاعف پرداخت کند.

در ابتدا، این طرح به طور آزمایشی و در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شد و خانوارهای دارای فرزند زیر دو سالی که در دهک اول درآمدی حضور داشتند، از یارانه طرح یسنا به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برخوردار شدند.

با این حال یارانه طرح یسنا از ابتدای اردیبهشت‌ماه به صورت کشوری اجرا شد تا همه مادران دارای فرزند زیر دو سال و حاضر در سه دهک اول درآمدی در کل کشور، از این یارانه برخوردار شوند. مبلغ یارانه طرح یسنا نیز از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

مشمولان یارانه طرح یسنا که در پایان هر ماه واریز می‌شود، می‌توانند بسته‌های حمایتی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر را تا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان و از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند.

همچنین مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به اپلیکیشن «شما» و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، از وضعیت خود مطلع شوند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید