دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 48439 |
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه یک برقکار ساختمان ماهر و حرفه ای شویم؟

یکی از حوزه‌های کاری که جزء مشاغل فنی محسوب می‌شود، شغل برقکار ساختمان یا تکنسین برق کشی ساختمان است. و اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای تبدیل شدن به یک برقکار ساختمان از نوع حرفه ای باید چه کرد؟ درآمد برق کاران ساختمان چقدر است؟ سختی ها و مشکلات این شغل چیست؟ ما در این مطلب به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ یکی از حوزه‌های کاری که جزء مشاغل فنی محسوب می‌شود، شغل برقکار ساختمان یا تکنسین برق کشی ساختمان است. و اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای تبدیل شدن به یک برقکار ساختمان از نوع حرفه ای باید چه کرد؟ درآمد برقکاران ساختمان چقدر است؟ سختی ها و مشکلات این شغل چیست؟ ما در این مطلب به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی شغل برقکار ساختمان

افرادی که شغل برقکار ساختمان را انتخاب می کنند وظیفه نصب و طراحی سیستم های برقی و روشنایی درون ساختمان ها را بر عهده دارند. آن‌ها باید به خوبی نصب دوربین های مداربسته، دزدگیر، اتصال درب های برقی، سیستم اعلام حریق و برق کشی ساختمان و … را انجام دهند. هم‌چنین یک برقکار ساختمان باید به خوبی بتواند هر عیب و ایرادی که در سیستم برق رسانی ساختمان وجود دارد را برطرف کند و با مشکلات اتصال برق درون ساختمان ها آشنایی داشته باشد. علاوه بر این فردی که این شغل را انتخاب می کند باید فردی دقیق باشد و با دستورالعمل های ایمنی در کار به خوبی آشنایی به دست آورد. این شغل از آن دسته شغل های حساس به شمار می رود و در انجام دادن آن هرگز نباید کوتاهی کرد و به دستورالعمل ها بی توجه بود.

بازار کار شغل برقکار ساختمان چگونه است؟

بدون شک همه شما به خوبی می دانید که برق یکی از مهمترین سیستم های یک ساختمان به شمار می رود و برای نصب آن باید به عنوان برقکار آموزش و تخصص زیادی ببینید. در واقع بدون برق زندگی کردن امکان ندارد و شما هرگز نمی توانید ساعتی را بدون این سیستم مهم زندگی کنید.

بر این اساس می توانیم بگوییم که شغل برقکار ساختمان از آن دسته شغل هایی می باشد که درآمد خوبی دارد و بازار کار آن پر رونق می باشد. از آنجایی که در این سال ها رشد ساخت و ساز ساختمان ها بسیار افزایش پیدا کرده است کسب و کار برقکار ساختمانی هم رونق پیدا کرده و سود خوبی به دست می آورند.

برقکار ساختمان

چگونه یک برقکار ساختمان حرفه ای شویم؟

برای ورود به بازار کار برق ساختمانی و تبدیل شدن به یک برقکار حرفه ای مانند سایر مشاغل فنی مانند کار نصب و تعمیر کولر گازی یا پک دیواری باید تمامی مهارت های لازم را در این شغل کسب کنید. هرچه دانش و تخصص بیشتری داشته باشید، پیشنهادهای شغلی بهتری دریافت خواهید کرد و بدون شک درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

برای کسب این دانش می توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید. این روش ها عبارتند از:

روش اول) آموزش برق ساختمان از طریق آموزش در کارگاه برق

یکی از راه های یادگیری برق ساختمان، شاگردی در فروشگاه های برق است، باید بدانید که این یادگیری بسیار طولانی مدت است و اگر می خواهید هر چه زودتر شروع کنید، این روش برای شما مناسب نیست. ورود به حرفه برق ساختمان با استفاده از این روش در سال های گذشته بسیار رایج بوده و افراد زیادی با استفاده از این روش وارد بازار شده اند.

روش دوم) آموزش برق ساختمان از طریق ورود دانشگاه

راه دیگر برای یادگیری مهارت های برق، انتخاب رشته مهندسی برق در دانشکده است. این روش نیز زمان زیادی، در مقایسه با روش اول می برد، مزیت این روش مدرک تحصیلی این روش است. اگر می خواهید با استفاده از این روش وارد بازار کار برق ساختمانی شوید، باید بدانید که حداقل ۴ سال طول می کشد تا مدرک بگیرید و شغلی پیدا کنید.

روش سوم) یادگیری برق ساختمان از طریق شرکت در دوره های آموزشی

یکی از راه‌هایی که افراد برای ورود به کارهای برقی انتخاب می‌کنند، شرکت در دوره آموزش برق ساختمان است. امروزه اکثر افرادی که قصد ورود سریع به بازار کار برق را دارند این روش را انتخاب می کنند به این ترتیب از طریق دوره های مختلف به شما آموزش های تخصصی علمی و عملی کامل داده می شود و بدین ترتیب می توانید در مدت زمان کوتاهی وارد بازار کار شوید و تمامی مهارت های لازم را بیاموزید. علاوه بر این، از مدرک فنی معتبر نیز بهره مند خواهید شد.

پیشنهاد ما به شما جهت فراگیری برق ساختمان شرکت در دوره برق ساختمانی است که در آموزشگاه برق ساختمان فنی برق به صورت کاملا عملی برگزار می شود. این دوره در کارگاه های مجهز و تحت نظر اساتید با سابقه و مجرب تشکیل می شود. شرکت در کلاس برق ساختمان موجب می شود به راحتی وارد بازار کار شوید و از درآمد بالای آن بهره مند شوید.

ترفندهای افزایش درآمد در شغل برقکار ساختمان 

دانش و مهارت خود را به روز کنید

همان‌طور که اشاره شد یکی از مهم ترین موضوعات برای موفقیت در این شغل دانش و مهارت است. میزان دانش و مهارت در این شغل رابطه مستقیمی با میزان درآمد شما دارد. بنابراین همواره سعی کنید دانش و مهارت خود را به روز کنید. به طور مثال علاوه بر کسب مهارت های برق کشی ساختمان کلیه مهارت های لازم برای نصب دوربین مدار بسته، نصب دزدگیر اماکن، نصب سیستم اعلام حریق، نصب انواع آیفون، هوشمند سازی ساختمان و غیره را به دست آورید.

یکی از بهترین روش ها برای کسب مهارت های فوق گذراندن دوره های برق ساختمان در آموزشگاهی معتبر است. آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین مراکز آموزش برق در ایران است که به صورت تخصصی و در کارگاه های کاملا مجهز صفر تا صد کلیه مهارت های لازم برای موفقیت در شغل برق کار ساختمان را به شما آموزش می دهد.

کیفیت کار را فراموش نکنید

متاسفانه بسیاری از برقکاران ساختمان بدون توجه به کیفیت کار تنها به برق کشی ساختمان پرداخته و این کار خسارات مالی و جانی بسیاری را به همراه خواهد آورد و در بلند مدت منجر به از دست رفتن مشتریان و اعتبار می شود. بنابراین با توجه به حساس بودن کار برق ساختمان کیفیت در کار را فراموش نکرده و هنگام کار کلیه اصول برق کشی را رعایت کرده و از قطعات با کیفیت استفاده نمایید.

مشتری مدار باشید

مشتری مداری یکی دیگر از عوامل مهم برای موفقیت در این شغل است. توصیه می کنیم در مدت زمان تعیین شده کار برق در ساختمان به پایان برسانید و خوش قول باشید. همچنین هنگام کار سرعت عمل داشته و ضمن رعایت کیفیت در زمانی هر چه سریع تر کار را به پایان برسانید.

قمیت مناسب و رقابتی ارائه دهید

در بازار امروز قیمت یکی از مهم ترین موضوعات برای مشتریان است. بنابراین در صورتی که قیمت ارائه شده از سوی شما نسبت به رقبا رقابتی تر باشد بدون شک مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد. توصیه ما به شما این است که به خصوص در ماه های اولیه فعالیت با بررسی قیمت رقبا ضمن رعایت کیفیت در کار قیمتی مناسب تر و رقابتی تر به مشتریان ارائه دهید و با این کار مشتریان بیشتری به دست آورید.

تبلیغات را فراموش نکنید

تبلیغات از مهم ترین عوامل موفقیت در هر شغلی است، شغل برقکار ساختمان نیز از این امر مستثنی نیست. برای معرفی و تبلیغ کسب و کار خود می توانید در کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی تبلیغ کنید. یا به صورت رایگان در سایت هایی مانند دیوار و شیپور آگهی درج کنید.

برقکار ساختمان

مشکلات شغل برق ساختمان

برقکار ساختمانی، مانند هر کسب و کاری، روی کره زمین که فعالیت می کند و به مشتریان خدمات ارائه می دهد و با چالش ها و مشکلاتی همراه است. برخی از مشکلات مهم برق عبارتند از:

_ محل کار و شرایط آن چالش هایی را در این کار ایجاد می کند. برای مثال گاهی اوقات یک برقکار ساختمان مجبور است در عمق یا ارتفاع چند متری زمین کار کند.

_ موضوع دیگری که باعث نگرانی می شود کار با برق است. در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در محیط کار و رعایت نکردن قوانین ایمنی، جان و سلامتی خود را در معرض خطر جدی و غیرقابل جبران قرار می دهد.

_ یکی دیگر از مشکلات این کار سختی و مشقت هایی است که یک برقکار باید در طول روز با آن کار کند. گاهی اوقات برقکار ممکن است چندین بار در روز از پله ها بالا و پایین برود.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید