پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 44372 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه کسب و کار خود را تبلیغ کنیم؟

در طول روز همه‌ی ما، مورد هدف تعداد زیادی از تبلیغات قرار می‌گیریم؛ به‌گونه‌ای که شما به هر جایی که نگاه کنید، شاهد حداقل یک تبلیغ خواهید بود. با این حجم زیاد از تبلیغاتی که در فضای آفلاین و آنلاین وجود دارد، شما باید بدانید که چگونه تبلیغ موفقی برای کسب و کار خود داشته باشید؟ مخصوصاً اگر کسب و کارتان جدید است و شما به‌تازگی می‌خواهید تبلیغات را برای آن استارت بزنید، پس اگر می‌خواهید بدانید که تبلیغات مناسب برای کسب و کارهای جدید چه هستند. با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ در طول روز همه‌ی ما، مورد هدف تعداد زیادی از تبلیغات قرار می‌گیریم؛ به‌گونه‌ای که شما به هر جایی که نگاه کنید، شاهد حداقل یک تبلیغ خواهید بود. با این حجم زیاد از تبلیغاتی که در فضای آفلاین و آنلاین وجود دارد، شما باید بدانید که چگونه تبلیغ موفقی برای کسب و کار خود داشته باشید؟ مخصوصاً اگر کسب و کارتان جدید است و شما به‌تازگی می‌خواهید تبلیغات را برای آن استارت بزنید، پس اگر می‌خواهید بدانید که تبلیغات مناسب برای کسب و کارهای جدید چه هستند. با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

چه نوع تبلیغاتی موثرتر است؟ 

به‌دلیل پیشرفت روزافزون تکنولوژی، روش های تبلیغاتی قدیمی با گذر زمان تاثیر گذاری خود را از دست می دهند و جایگاه خود را به روش های جدیدتری می دهند. به‌طور مثال تبلیغات در روزنامه جای خود را به تبلیغات در سایت ها و شبکه های اجتماعی داده است. به همین دلیل بروز بودن در علم تبلیغات بسیار موثرتر خواهد بود. در علم تبلیغات هر روش تبلیغاتی مزایای خاص خود را دارا است و می‌توان از هر روش بازخورد های خاص خود را گرفت.

چطور تبلیغات کنیم؟ 

اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه‌ی تبلیغات، برقراری ارتباط با مخاطب و جذب مشتری است، زمانی تبلیغ کسب و کار شما موفق خواهد بود که ذهن مخاطب را درگیرِ خود کند به‌گونه‌ای که مخاطب با آن ارتباط بگیرد و در نهایت نظر مثبت وی برای انجام خرید را جلب کند. اما چرا باید تبلیغات انجام دهید؟ تبلیغات چقدر اهمیت دارند؟ بگذارید اهمیت تبلیغات را در چند مورد، برای شما خلاصه کنیم:

۱_ تبدیل کسب‌ و کارها به برند

۲_ معرفی محصولات یا خدمات

۳_ جذب مشتریان جدید

۴_ ایجاد وفاداری در مشتری

۵_ کمک به ماندن در رقابت تجاری

۶_ افزایش سود و نرخ بازگشت سرمایه

تبدیل کسب و کارها به برند

اگر بخواهیم روراست باشیم، هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات مناسب، تبدیل به «برند» نمی‌شود. شما در هر حوزه‌ای که بخواهید تجارت خود را راه‌اندازی کنید، رقبای بسیاری خواهید داشت و هر روزه هم رقبای جدید به گردونه رقابت با شما افزوده می‌شوند؛ اما چه عاملی باعث می‌شود یک کسب و کار تبدیل به برند شود و بقیه در حد متوسط یا ضعیفی باقی بمانند؟ پاسخ چیزی نیست جز «تبلیغات» خلاصه‌ی کلام این است که اگر کسب و کار شما بهترین محصولات و خدمات را داشته باشد، اما تبلیغاتی مناسب برای آن صورت نگیرد، هرگز به برندی معروف و محبوب تبدیل نخواهد شد.

معرفی محصول یا خدمات

برای این‌که تبدیل به برند شوید، بازار هدف باید محصولات یا خدمات شما را بشناسد؛ ابزاری که برای این کار نیاز دارید، «تبلیغات» است. تبلیغات مناسب چه به‌شکل سنتی و چه دیجیتال، محصولات، خدمات، برند و ارزش‌های کسب و کارتان را به بازار هدف و دیگر اقشار جامعه معرفی می‌کند. اگر تبلیغاتی که منتشر می‌کنید، نتواند به‌خوبی وظیفه معرفی را انجام دهد، شما سرمایه‌ی خود را هدر داده‌اید و تبلیغ مناسبی آماده نکرده‌اید.

جذب مشتریان جدید

معرفی درست و اصولی محصولات یا خدمات به کمک تبلیغات، باعث می‌شود تا مشتریان بالقوه را به خریدارانی راضی تبدیل کنید. هرچه تبلیغات شما در بسترهای مختلفی منتشر شود، افراد بیشتری آن‌ها را می‌بینند و به همین ترتیب، احتمال فروش شما بالاتر می‌رود. در نهایت با تبلیغ کسب و کار مناسب خواهید توانست مشتریان جدیدی را به خود جذب کنید.

ایجاد وفاداری در مشتری

علاوه بر جذب مشتری، حفظ آن و تبدیل به مشتری وفادار، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که به کمک انواع روش‌های تبلیغاتی باید انجام بدهید. برای این‌که یک «مشتری معمولی» را به یک «مشتری وفادار به برند و محصولات یا خدمات خود» تبدیل کنید، باید از روش‌ها و محتوای تبلیغاتی خاصی استفاده کنید تا رضایت او از خرید را افزایش داده و همچنین او را ترغیب کنید تا دوباره از شما خرید کند.

کمک به ماندن در رقابت تجاری

برای این‌که بتوانید در بازار تجارت باقی بمانید و با رقبای خود رقابت داشته باشید، بهترین و مهم‌ترین سلاح شما «تبلیغات» است. در این راستا، برای این‌که قادر باشید بهتر رقابت کنید و از دیگر شرکت‌های مشابه پیشی بگیرید، باید تبلیغات آن‌ها را رصد کرده و بررسی کنید تا بتوانید بهترین جواب را به تبلیغات آن‌ها بدهید. برای این‌که این مورد را بهتر لمس کنید، کافی است تبلیغات شرکت‌های بنز، بی‌ام‌ دبلیو و آئودی را ببینید؛ در بسیاری از تبلیغات آن‌ها عملاً به جنگ با یکدیگر رفته‌اند و با محتوایی هوشمندانه خود را برتر از رقیبشان معرفی کرده اند.

افزایش سود و نرخ بازگشت سرمایه

برای راه‌اندازی کسب و کار و تولید محصولات یا ارائه‌ی خدمات، باید هزینه کنید. و همچنین در بازه‌ای مشخص، سرمایه‌ی اولیه خود را به کمک تجارتی که ایجاد کرده‌اید، دوباره به‌ دست آورده و پس از آن سود خود را دریافت کنید؛ در این راستا، برای این‌که بازه‌ی برگشت سرمایه کمتر و نرخ بازگشت آن بیشتر شود، باید از «تبلیغات» استفاده کنید. تبلیغات و مارکتینگ مناسب و قوی، بهترین راه برای برگرداندن سرمایه و افزایش آن است.

انواع روش تبلیغات

۱_ تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به پوسترها، کارت پستال ها، بولتن ها، بروشورها و سایر آگهی های چاپی فیزیکی مربوط می شود. همچنین آگهی های روزنامه و مجله را هم شامل می شود.

۲_ بیلبوردها و تبلیغات حمل و نقل عمومی

بیلبوردها با مقیاس بزرگتر، تبلیغات چاپی را در بر گرفته اند. با توجه به اندازه، طراحی، جای‌گذاری و هزینه آگهی های حمل و نقل عمومی و بیلبوردها، اختلاف گسترده ای با رقیب چاپی دارند. به عنوان مثال، بیلبوردها با کلمات اندک یا بدون کلمه طراحی شده اند تا بیننده از داخل ماشین یا قطار زمان کافی برای دریافت پیام را داشته باشد. هم‌چنین این کمپین ها برای افزایش آگاهی برند نیز استفاده می‌شوند. بنابراین این کمپین ها معمولا شامل نام برند، شماره تلفن یا آدرس وب سایت هستند.

۳_ آگهی های تلویزیونی یا بازرگانی

تقریبا همه ما با این نوع آگهی های تلویزیونی آشنا هستیم. ویدیوهایی کوتاه که شرکت‌ها و سازمان‌ها قصد دارند با استفاده از آن‌ها مخاطبین برنامه یا شبکه تلویزیونی را جذب کنند. این آگهی ها مخاطبین بسیاری دارند و ممکن است میلیون ها نفر آن‌ها را مشاهده کنند. حس و تجربه کاملا متفاوتی نسبت به مدل چاپی، بیلبورد و حمل و نقل به بیننده منتقل می کنند. موضوعی که باید به آن توجه کنید، این است که آگهی های بازرگانی گران هستند. علاوه بر آن، مخاطبین عموما از آن‌ها اجتناب می‌کنند. دستیابی به مشتری از طریق این کمپین ها سخت تر از سایر کمپین هاست.

۴_ تبلیغات محیطی

ممکن است به اندازه کافی انواع تبلیغات در زندگی ما نفوذ کرده باشند. عموما آگهی ها خسته کننده هستند؛ اما برخی از تبلیغات محیطی می‌توانند حال و هوای افراد را تغییر دهند. همان‌طور که می‌دانید محیط ما پر از آگهی های مختلف است که برای رشد کسب و کار طراحی شده اند. اما تبلیغی می‌تواند تاثیر گذار باشد که از طراحی و خلاقیت بالایی بهره مند باشد.

۵_ تبلیغات تلفنی

بازاریابی تلفنی یکی از انواع تبلیغات مستقیم است که شرکت می‌تواند با تماس مستقیم، محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کند. این روش می‌تواند برای کسب و کارهای جدید موثر باشد و آگاهی بیشتری از برند آن‌ها ایجاد کند. هم‌چنین استفاده از تبلیغات تلفنی برای شرکت های بزرگ تر نیز مناسب است؛ چون می‌تواند اعتبار آن‌ها را افزایش دهد. تفاوتی ندارد که محصول یا خدمات شما چیست؛ این روش فروش تقریبا برای هر شرکتی قابل اجرا است. شما می‌توانید با اجرای این کمپین، اهداف مورد نظرتان را اجرایی کنید.

از همه مهم تر، به صورت مستقیم با مشتریان احتمالی خود تماس برقرار می‌کنید. البته موضوعی که همیشه به آن اشاره می‌شود، آزار دهنده بودن این روش است. هرچقدر هم از آن تعریف کنند، باعث نمی‌شود مردم به سادگی از آن استقبال کنند.

تبلیغ کسب و کار

چگونه به صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟

اگر در تبلیغات آنلاین فعال نیستید، به این معنی است که در یکی از بزرگ ترین میدان های نبرد حضور ندارید. اینترنت نه تنها دسترسی مستقیم شما را به بیش از نیمی از مخاطبان هدف فراهم می‌کند، بلکه کانال های مختلفی را برای تبلیغ در دسترس‌تان قرار می‌دهد.

 موتورهای جستجو

حتما می‌دانید که گوگل، یاهو، بینگ و تمام موتورهای جستجو، تبلیغات پولی منحصر به فرد خود را دارند. آن‌ها به عنوان تبلیغات کلیکی یا PPC نیز شناخته می شوند. شامل پیشنهاد قیمت به ازای کلمات کلیدی و قراردادن آن‌ها در بالا یا کنار نتایج جستجو است. وقتی کسی با استفاده از موتورهای جستجو سرچ می‌کند، تبلیغ کنندگان این امکان را دارند تا آگهی خودشان را بالاتر از نتایج طبیعی قرار دهند. این همان موضوعی است که PPC را بسیار قدرتمند می‌کند. این روش، آگهی های شما را به افرادی که درباره موضوع مرتبط جستجو کرده اند نشان می‌دهد.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

پلتفرم های شبکه های اجتماعی محتوای با ارزشی را ارائه می‌دهند. به همین دلیل گزینه تبلیغ یا بیشتر دیده شدن پست ها را به اشتراک می‌گذارند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیام شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را ترغیب می کند تا کلیک کنند و خریدی انجام دهند.

تبلیغات دیسپلی یا بنری

تبلیغات بنری یا دیسپلی، نوعی از آگهی های جستجو هستند و مشابه PPC عمل می کنند. اما به جای متن، مخاطبین آگهی های بصری را مشاهده می‌کنند. این‌ها یکی از محبوب ترین انواع روش های تبلیغاتی محسوب می‌شوند و معمولا کادرهای افقی بالای یک صفحه وب هستند؛ در حالی که تبلیغات نمایشی ماهیت کمتری دارند و در بخش های کناری نمایش داده می شوند.

چه تبلیغات چاپی سنتی را در مجلات یا ایستگاه های مترو انتخاب کنید یا تبلیغات آنلاین را در رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجو انتخاب کنید، چند قانون وجود دارد که تبلیغات را ایده آل می کنند.

بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ

از دیگر راه‌هایی که می‌توان از آن برای روش های تبلیغات موثر انجام داد، بازاریابی محتوایی است. این روش جذاب، مهم و موثر می‌تواند شما را برای تبلیغ محصول و خدماتتان یاری کند. تبلیغ از راه بازاریابی محتوا یک روش عالی برای معرفی غیرمستقیم محصولات و خدمات شما به مشتریان است.

از راه کانتنت مارکتینگ می‌توانید ارتباط متنی خوبی با مخاطب خود برقرار کنید و این کار به جلب اعتماد او منجر می‌شود. زمانی که مخاطب، تبلیغات شما را از راه اطلاعات و متن دریافت می‌کند، برند شما را به خوبی به خاطر می‌سپارد و ارتباط موثری برای انتخاب شما شکل می‌گیرد.

ایمیل مارکتینگ

از دیگر راه‌های بسیار خوبی که می‌توانید برای تبلیغ کسب و کار خود نیز به کار بگیرید، ایمیل مارکتینگ است. این روش یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ است که شما را برای انجام یک تبلیغ مناسب آماده می‌کند.

در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخص را برای تعداد زیادی از افراد و شرکت‌ها ارسال می‌کنید. هدف از این کار، نه تنها ارسال یک پیام تبلیغی، بلکه برقراری ارتباط مناسب و موثر با مخاطب برای انتخاب شدن از سوی اوست.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ که در سال‌های اخیر تاثیر قابل توجهی در تبلیغ محصولات داشته است، یکی از روش های تبلیغ کسب و کار موثر در مارکتینگ است. از این راه می‌توانید محصول یا خدمات خودتان را به وسیله یک فرد اثرگذار در جامعه تبلیغ کنید. از آن‌جایی که اینفلوئنسرها افرادی تاثیرگذار و معروف در جامعه هستند و عده بسیار زیادی آنان را دنبال می‌کنند، می‌توان گفت که محصول و خدمات شما را به دست افراد زیادی هم می‌رسانند.

زمانی که محصول شما از طریق یک اینفلوئنسر تبلیغ می‌شود، اعتماد مخاطب را با خودش همراه می‌کند و در نهایت به خرید و تهیه کالا و خدمات از سوی او منجر می‌شود. پس اینفلوئنسر مارکتینگ را در جریان تبلیغات خود به طور جدی دنبال کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

سخن پایانی 

هدف هر کارآفرینی برای ایجاد یک کسب و کار، توسعه و پیشرفت آن کسب و کار است؛ و برای این‌که به این هدف برسد، حتماً باید از تبلیغات مناسبی استفاده کند. مخصوصاً برای کسب و کارهای جدید و نوپا؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید بر اساس نوع کسب و کاری که دارید و حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، روش‌های مناسبی را برای تبلیغ کسب و کار جدید خود اتخاذ کنید، تا هرچه زودتر مسیر پیشرفت را طی کرده و در بیزینس خود به سوددهی برسید. در آخر از شما سپاس‌گزاریم که ما را تا انتهای مطلب همراهی کردید و امیدواریم که مطالب مفیدی را در این مطلب به‌دست آورده باشید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید