یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 41574 |
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه در کشورهای خارجی سرمایه گذاری کنیم؟

راه‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور متفاوت است. بعضی از این راه‌ها باعث گرفتن اقامت کشور مقصد شده و در بعضی از راه‌ها تنها موجب دریافت سود ناشی از سرمایه گذاری می‌شود. امروزه کشورهای اروپایی دارای شرایط مطلوب سرمایه گذاری هستند. اقتصاد کشورهای اروپایی در جایگاه مناسبی هستند و سرمایه گذاری در این کشورها موجب افزایش سود علاوه بر سرمایه می‌شود.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ راه‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور متفاوت است. بعضی از این راه‌ها باعث گرفتن اقامت کشور مقصد شده و در بعضی از راه‌ها تنها موجب دریافت سود ناشی از سرمایه گذاری می‌شود. امروزه کشورهای مختلفی دارای شرایط مطلوب سرمایه گذاری هستند.

فاکتور های مهم در سرمایه گذاری خارج از کشور

نقشه مالی خود را ترسیم کنید

قبل از هر تصمیمی برای سرمایه‌گذاری در خارج بنشینید و نگاهی صادقانه به کل وضعیت مالی خود بیندازید به خصوص اگر قبلا هیچ برنامه مالی نداشته‌اید. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در خارج سوالات خود را بپرسید و پاسخ آن ها را با یک منبع بی‌طرف بررسی کنید

اولین گام برای سرمایه‌گذاری موفق تعیین اهداف و میزان تحمل ریسک است. اگر حقایق مربوط به پس انداز و سرمایه‌گذاری در خارج را دریافت کنید و یک برنامه هوشمندانه را دنبال کنید باید بتوانید در طول سال ها امنیت مالی بدست آورید و از مزایای پول خود لذت ببرید.

میزان ریسک خود را ارزیابی کنید

همه سرمایه‌گذاری ها درجاتی از ریسک را شامل می‌ شوند. مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در خارج درک کنید که ممکن است که بخشی یا تمام پول خود را از دست بدهید. در مقابل پاداش ریسک پتانسیل بازده سرمایه‌گذاری بیشتر است. اگر هدف مالی با افق زمانی طولانی دارید احتمالا با سرمایه‌ گذاری دقیق در دسته‌های دارایی با ریسک بیشتر مانند سهام یا اوراق قرضه به جای محدود کردن سرمایه‌ گذاری خود به دارایی‌ های با ریسک کمتر مانند معادل‌ های نقد، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

ترکیب مناسبی از سرمایه‌گذاری ها را در نظر بگیرید

با قرار دادن دسته های دارایی با بازده سرمایه‌گذاری که تحت شرایط مختلف بازار در سهام بالا و پایین می‌ روند سرمایه‌گذاری در خارج می‌ تواند در برابر ضررهای قابل توجه محافظت کند. شرایط بازار که باعث می‌شود یک دسته از دارایی ها خوب عمل کند اغلب باعث می‌شود که یک دسته دارایی دیگر بازده متوسط یا ضعیفی داشته باشد. با سرمایه‌گذاری در خارج در بیش از یک دسته دارایی خطر از دست دادن پول را کاهش می‌دهید و بازده سرمایه‌گذاری کلی پرتفوی شما روان تر خواهد بود.اگر بازده سرمایه‌گذاری یک دسته دارایی کاهش یابد در موقعیتی خواهید بود که با زیان های خود در آن دسته دارایی با بازده سرمایه‌گذاری بهتر می‌توانید در دسته دیگر دارایی مقابله کنید.

ایجاد و نگه‌داری یک صندوق اضطراری

اکثر سرمایه‌گذاران باهوش پول کافی را در یک محصول پس انداز می‌گذارند تا شرایط اضطراری مانند بیکاری ناگهانی را پوشش دهند. برخی مطمئن می‌شوند که تا شش ماه از درآمد خود را پس انداز می‌کنند تا بدانند در مواقعی که به آن نیاز داشته باشند قطعا در دسترس آن ها خواهد بود.

بدهی کارت اعتباری با بهره بالا را پرداخت کنید

هیچ استراتژی سرمایه‌گذاری در هیچ جایی وجود ندارد که به همان اندازه یا با ریسک کمتری نسبت به پرداخت صرف تمام بدهی‌ های با بهره بالا که ممکن است داشته باشید سود داشته باشد. اگر بابت کارت‌های اعتباری با بهره بالا بده‌کار هستید عاقلانه‌ ترین کاری که می‌توانید در هر شرایط بازار انجام دهید این است که موجودی را به طور کامل در سریع‌ ترین زمان ممکن پرداخت کنید.

از پول رایگان کارفرما استفاده کنید

در بسیاری از برنامه‌های بازنشستگی که توسط کارفرما حمایت می‌شود کارفرما با برخی یا همه مشارکت‌های شما مطابقت می‌کند اگر کارفرمای شما برنامه بازنشستگی ارائه می‌دهد و شما به اندازه کافی برای رسیدن به حداکثر مطابقت کارفرمای خود کمک نمی‌کنید پول رایگان را برای پس‌انداز بازنشستگی خود صرف می‌کنید.

از شرایطی که می‌تواند منجر به کلاهبرداری شود اجتناب کنید

کلاهبرداران سرفصل ها را نیز می‌خوانند. اغلب آن ها از یک خبر بسیار تبلیغاتی برای جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در خارج استفاده می‌کنند و فرصت آن ها مشروع تر به نظر می‌ رسد.

سرمایه گذاری در خارج از کشور و وکیل حقوقی معتبر 

در بحث سرمایه گذاری در خارج از کشور لزوماً باید تحقیق و بررسی لازم صورت پذیرد. در صورتی که فرصت و یا دانش کافی جهت تحلیل کشورها از جنبه های مختلف سرمایه گذاری خارجی ندارید، با وکیل حقوقی معتبر و با تجربه مشورت کنید تا علاوه بر عدم از دست دادن اموال خود، به سود دهی لازم نیز دست یابید. در این رابطه رجوع به شخصی می تواند کمک کننده باشد که کاملاً نسبت به سرمایه گذاری خارجی شناخت داشته و بر شاخص های تأثیر گذار در این زمینه مسلط باشد.

تضمین موفقیت در سرمایه گذاری در خارج از ایران

اگر شما کسی هستید که قصد سرمایه‌گذاری در خارج از ایران را دارید، قطعاً دغدغه بزرگ شما این است که چگونه می‌توانید از موفقیت سرمایه‌گذاری خود اطمینان حاصل کنید. جواب این سؤال کاملاً واضح است. هرچقدر اصول سرمایه گذاری درست را بیشتر بیاموزید، بیشتر اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه بالاتر ببرید و بیشتر به قوانین کشور مقصد مسلط شوید، همچنین از تجربیات افرادی که در سرمایه گذاری خارج از کشور موفق بوده‌اند استفاده کنید، امکان خطایتان پایین می‌آید و سرمایه‌گذاری بهتر و مفیدتری انجام خواهید داد.

سرمایه‌گذاری در خارج

مهم‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

۱_ ثبت شرکت در خارج از کشور

۲_ سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

۳_ خرید ملک در کشور خارجی

۴_ سرمایه گذاری از طریق استارتاپ است

۵_ سرمایه گذاری در بانک ها در خارج از کشور

ثبت شرکت در خارج از کشور

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت از چندین راه امکان پذیر است که هر کدام نیز شرایط منحصربه فرد خود را دارد. بعضی از کشورها، پس از ثبت و راه اندازی شرکت و استخدام نیروی کار، به فرد تقاضا کننده اقامت می‌دهند. در برخی از کشورها نیز فرد تقاضا کننده با خرید سهام کشور مدنظر می تواند اقامت دریافت کند. در حالت دیگر فرد متقاضی می‌تواند از طریق ثبت کردن شرکت و همچنین فعالیت همسرش در آن شرکت، اقامت دریافت کند؛ اما نکته ی قابل توجه این است که قبل از هر سرمایه گذاری، فرد باید درباره قوانین کشور مقصد مطالعه و تحقیق کند و از شرایط آن از طریق ثبت شرکت، اطلاعات ضروری و مهم را بدست آورد.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

کارآفرینی سبب می‌شود تا فرد سرمایه گذار در کشور مقصد تجارتی ایجاد کرده و از آن درآمد کسب کند. فرد از این طریق می‌تواند اقامت کشور مورد نظر را بگیرد. برای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی، فرد باید ثابت کند که دارای تجارت قوی و معتبر است که با راه‌ اندازی آن موجب‌ شده کار و شغل برای افراد بومی در آن کشور ایجاد شود. همچنین سود دهی بالایی برای  او داشته باشد. افرادی که قصد راه‌اندازی و توسعه کسب ‌وکار جدید با هزینه کم دارند باید مبنای کار خود را ارائه‌ی ایده‌های خلاقانه و اجرای آن در کشور مورد نظر قرار دهند.

سرمایه‌گذاری در خارج

خرید ملک در کشور خارجی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را می‌توان به‌ عنوان یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور معرفی کرد. با رعایت همه شرایط و قوانین از طریق خرید ملک، می‌توان در کوتاه مدت به سود زیادی دست یافت. خرید ملک در بعضی کشورها با اخذ اقامت همراه است؛ اما در برخی کشورهای دیگر اقامتی داده‌نمی شود. بنابر این فرد تنها از طریق اجاره‌ دادن ملک خود درآمد کسب می‌کند و با سفر به آن کشور از ملک خود استفاده می کند.

سرمایه گذاری از طریق استارتاپ است

استارت آپ به یک شرکت جوان اطلاق می شود که توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس شده است تا یک محصول یا خدمات منحصر به فرد را به بازار عرضه کند. از نظر ماهیت، استارت آپ معمولاً با کمترین هزینه از جانب بنیان‌گذاران همراه است. در این روش سرمایه داران با تامین هزینه های محتمل در پروژه مدنظر افراد را در این مسیر یاری می رسانند.

هر کشور قوانین به خصوصی را برای برنامه های استارت آپ طراحی کرده است. کشور کانادا به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا، از افراد با افکار خلاقانه حمایت می کند و سرمایه مورد نیار برای ایجاد آن را در اختیار آنان قرار می دهد. در این مسیر طرح اقتصادی و متقاعد کردن سرمایه گذاران برای حمایت طرح شما به عنوان مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار به شمار می روند.

سرمایه گذاری در بانک ها در خارج از کشور

یکی از روش های سرمایه گذاری از طریق بانک ها است. گرچه سرمایه گذاری در بانک ها شرایط یکسانی ندارند اما بسیاری از بانک ها خدمات طراحی شده برای مهاجران را ارائه می دهند و به آن ها مشاوره می دهند که چگونه دارایی های خود را به درستی مدیریت کنند. به عنوان مثال حساب بین المللی HBSC InvestDirect به شما امکان می دهد به یک مشاور مالی دست پیدا کنید که بر اساس شرایط شما بهترین گزینه ها را برای شما انتخاب خواهد کرد. در این حساب بین المللی حداقل سرمایه مورد نیاز سی و پنج هزار دلار آمریکا است.

با این مدل سرمایه گذاری شما می توانید از مشاوره برخی از مشاوران استفاده کنید. مشاور می تواند نمونه کارهای سرمایه گذاری را براساس میزان ریسکی که با آن راحت هستید پیشنهاد کند و از طرف شما سرمایه گذاری ها را انجام دهد. به یاد داشته باشید که این مدل سرمایه گذاری بدون ریسک نیست و در صورت ضرر بانک مسئولیتی نخواهد داشت.

بهترین کشورهای خارجی مناسب برای سرمایه گذاری 

سرمایه‌گذاری در خارج

کانادا

کشور کانادا یکی از کشور های آمریکای شمالی است که نزدیک به ۳۷ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور دارای تولید ناخالص سالانه ۱۷۱۱ میلیارد دلار است. یکی از مزایای این کشور برای سرمایه گذاری دریافت اقامت دائم است. پس از سه سال نیز می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید. البته برای این کار نیاز دارید تا مهارت زبانی، تجربه کاری و نیز تحصیلات لازمه را داشته باشید. برای سرمایه گذاری در کانادا چندین راه مختلف وجود دارد.

نکته مهم:  شما باید به صورت دائم در کانادا زندگی کنید و اجازه غیبت بیشتر از سه ماه را ندارید.

سرمایه‌گذاری در خارج

لهستان

لهستان یکی از گزینه‌ها در فهرست بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در منطقه اروپاست. از طریق تجارت در این کشور می‌توانید ویزای شینگن داشته باشید و بتوانید به ۲۶ کشور دیگر به راحتی سفر کنید. اقتصاد رو به‌ رشد این کشور و امنیت بالا و بدون نوسان آن در یک دهه اخیر سبب شده تا یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجران سرمایه‌ دار محسوب شود. در واقع کسانی که قصد دارند با اکتفا به انواع سرمایه گذاری در یکی از کشورهای اروپایی اقامت بگیرند، می‌توانند به سراغ بازارهای مالی پویا و متنوع این کشور بروند. همچنین در این کشور مقدار GDP یا همان تولید ناخالصی داخلی بالای ۹ درصد هم وجود داشته که خود پارامتر مهمی برای انتخاب مقصد سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. برای تجارت در این کشور می‌توانید به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی بروید. علاوه بر این می‌توانید مثل یک کارآفرین عمل کنید و یک دفتر کاری یا ملک تجاری بخرید.

سرمایه‌گذاری در خارج

آلمان

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که می‌ تواند به‌ سادگی نام خودش را در لیست بهترین کشورها برای سرمایه‌ گذاری قرار دهد، کشور آلمان است. این کشور که در قلب قاره اروپا واقع شده است، فرصت‌ های بسیار مناسبی را برای سرمایه‌ گذاران از سراسر دنیا ارائه می‌دهد. سرمایه‌گذاری در آلمان نه‌ تنها می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک کشور مطمئن مناسب باشد، بلکه برای مهاجران نیز مناسب است.

کشور آلمان به‌سادگی این اجازه را به سرمایه‌گذاران خارجی می‌دهد تا با رعایت شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور، اقامت و در نهایت پاسپورت آلمانی خودشان را دریافت کنند. از مهم‌ ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در آلمان به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه ‌گذاری می‌توان به تأسیس یک شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌ و کار در این کشور اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری در خارج

انگلستان

انگلستان کشوری در شمال غربی اروپا است. که در حدود ۶۶ میلیون نفر جمعیت آن است. سالانه نزدیک به ۲۸۲۶ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی این کشور است که باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران تمایل به مهاجرت به این کشور داشته باشند. این کشور با وجود خروج از اتحادیه اروپا همچنان جزو با ثبات ترین کشور ها در زمینه اقتصادی است.

نکته: در نظر داشته باشید که حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری کارآفرینی در انگلستان نزدیک به ۲۰۰ هزار پوند و برای سرمایه گذاری درجه یک نزدیک به دو میلیون پوند است. شما پس از ۵ سال می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید و با سرمایه گذاری در این کشور شما اقامت انگلستان را دریافت خواهید کرد.

نکته: شما باید حداقل ۹ ماه از سال را در این کشور بگذرانید.

سرمایه‌گذاری در خارج

اسپانیا

اگر به دنبال یک کشور مناسب در اروپا برای سرمایه‌گذاری هستید، اسپانیا یکی از بهترین انتخاب‌هاست. در این کشور برای شروع فعالیت حداقل به ۵۰۰ هزار یورو نیاز دارید. به‌ عنوان مثال خرید ملک یکی از حوزه‌های پرطرفدار سرمایه‌ داری در اسپانیا محسوب می‌ شود و می‌ تواند برای بعضی از افراد که تا ۵۰۰ هزار یورو هزینه کرده‌اند، منجر به دریافت ویزای طلایی شود.

نکته: برای آن‌ که اقامت دائم این کشور را داشته باشید باید تقریباً ۵ سال صبر کنید.

سرمایه‌گذاران در سال اول ویزایی یک‌ ساله خواهند داشت، اما بعد از تأیید سرمایه و شرایط سرمایه‌ گذار، این ویزا به مدت دو سال تمدید خواهد شد. سرمایه‌گذار بعد از گذشت ۵ و حداکثر ۱۰ سال از شروع فعالیت خود اقامت دائم اسپانیا را به‌دست می‌آورد. اگر به قصد اقامت دائم در اسپانیا سرمایه‌گذاری کرده‌اید، یادتان باشد که باید تا قبل از دریافت آن، حداقل ۶ ماه از هر سال را در کشور حضور داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در خارج

لیتوانی

کشور لیتوانی را می‌ توانی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تجارت در مناطق عضو اتحادیه اروپا دانست. در این کشور خبری از قوانین عجیب‌ و غریب برای سرمایه‌ گذاران خارجی نیست و می‌ توانید دارایی خود را برای ثبت شرکت در این کشور خرج کنید. درضمن در این کشور با بودجه محدود هم می‌ توانید فعالیت تجاری خود را آغاز کنید، چون لیتوانی اقتصاد ارزان‌ تری در مقایسه با کشورهای عضو اتحادیه دارد. در واقع اگر بودجه شما جواب گوی تجارت در دیگر کشورهای اروپایی نیست، لیتوانی برای شما بهترین گزینه خواهد بود که به دریافت اقامت هم منجر خواهد شد.

سرمایه‌گذاری در خارج

امارات

امارات از کشورهای موفق خاورمیانه در زمینه اقتصاد و تجارت محسوب می‌ شود. این کشور با توجه به رشد روز افزون خود، توجه بسیاری از سرمایه‌داران کشورهای مختلف را به خود جلب کرده است. در این کشور می‌توانید سرمایه خودتان را در زمینه‌های گوناگونی مثل انواع تجارت روز، کسب‌ و کارهای پر متقاضی، ساخت‌ و ساز، خرید املاک، معدن و… وارد کنید. سرمایه‌ داران خارجی در دبی می‌ توانند از مزیت اقامت این کشور هم استفاده کنند. یادتان باشد که مدت زمان اقامت هر فرد با میزان سرمایه او ارتباط مستقیم دارد. با توجه به برنامه‌ ریزی‌ های اقتصادی درست، امکانات آموزشی، به‌ کارگیری نیروی انسانی حرفه‌ای، شرایط مالیاتی مطلوب و… می‌توان امارات را یکی از گزینه‌های اصلی در فهرست بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری دانست.

سرمایه‌گذاری در خارج

 ترکیه

در چند سال اخیر ترکیه به یکی از کشورهای محبوب و قابل دسترس برای زندگی و تجارت ایرانیان تبدیل شده است. بازار خرید و فروش ملک در این کشور رونق بسیاری دارد و باید آن را یکی از روش‌های تجارت در ترکیه دانست. ارائه امتیاز شهروندی به خریداران ملک، یکی از ابتکارهای ترکیه برای جذب سرمایه خارجی محسوب می‌شود. در واقع اگر به فکر سرمایه‌ گذاری در ملک هستید، می‌توانید به سراغ ترکیه بروید تا نه تنها برای خودتان، بلکه برای همسر و فرزند زیر ۱۸ سالتان هم امتیاز شهروندی این کشور را به شرط عدم فروش ملک تا سه سال دریافت کنید. در ضمن باید این ملک حداقل ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد. اگر برای تجارت، تمایلی به خرید ملک در این کشور ندارید، می‌توانید به‌ طور غیر مستقیم در این سرمایه‌گذاری سهیم و با موسسه‌های معتبر فعال در ملک شریک شوید. اگر به دنبال اقامت هم هستید و در عین حال این روش را برای تجارت انتخاب کرده‌اید، باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار داشته باشید. البته تنها راه تجارت در ترکیه خرید ملک نیست، بلکه می‌توانید از طریق راه‌ اندازی کسب‌ و کار و ثبت شرکت هم برای این کار اقدام کنید.

سنگاپور

سنگاپور در میان کشورهای آسیایی از نظر قدرت تجاری حرف اول را می‌زند و از نظر بازدهی در مقایسه با کشورهای توسعه‌ یافته اروپایی تقریباً هم‌ تراز است. افزایش ثروت و رقابت بین شرکت‌ها سبب شده تا سنگاپور بتواند از شهرهایی مثل هنگ‌کنگ و توکیو که قدرتمند ترین بازارهای مالی آسیار را دارند هم پیشه بگیرد. معاملات فارکس، بازار ارز، خرید و فروش سهام، معاملات املاک و… از شاهر‌گ‌های اصلی در اقتصاد سنگاپور محسوب می‌ شود. معمولاً  کسانی که بودجه چشم گیری دارند، می‌توانند به سمت سرمایه‌گذاری ملک در این کشور پیش بروند. در واقع خرید و فروش ملک در این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی، رنج قیمت بسیار بالایی دارد. بنابر این این نوع سرمایه‌گذاری برای همه افراد مناسب نیست.

سرمایه‌گذاری در خارج

مالزی

مالزی هم مثل سنگاپور در مسیر رشد چشم گیر قرار گرفته است و اقتصاد آن در منطقه آسیا وضعیت بسیار مطلوبی دارد. در واقع اقتصاد این کشور دیگر آن‌چنان به نفت وابسته نیست و وضعیت مدرنی پیدا کرده است. به همین دلیل می‌توان آن را در فهرست بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری قرار داد. از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، می‌توان به امنیت و ثبات ارزش پول آن اشاره کرد. بازارهای مالی مالزی توانسته‌اند که در برابر نوسان دلار وضعیت با ثباتی داشته باشند و رونق را در اهرم‌ های تجاری خود حفظ کنند. تا جایی که کاهش قیمت نفت هم بر ارزش واحد پول آن‌ ها تأثیر چندانی نداشت و همین امر اقتصاد مالزی را وارد فازی مدرن کرد. به همین دلیل این کشور در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاران محسبوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری در خارج

سوئد

شهروندان خارجی می‌ توانند با سرمایه‌ گذاری در کشور سوئد، اقامت این کشور را دریافت کنند. درصورتی‌که سرمایه‌ گذاران خارجی شرایط و قوانین دولت سوئد را رعایت کنند، امکان دریافت ویزا و تابعیت این کشور برای این افراد و خانواده‌ های آنان وجود دارد. از مهم‌ ترین دلایلی که باعث شده است کشور سوئد به‌ عنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌ گذاری انتخاب شود وجود استانداردهای بالای زندگی مطابق با سطح درآمد، امکان کسب تابعیت، مسیر ساده و راحت، وجود یک اقتصادی پایدار و ثابت و … است.

شما می‌توانید از طریق ثبت شرکت در کشور سوئد، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور را تجربه کنید. از مهم‌ ترین شرایط آن هم داشتن حداقل ۱۰۰۰۰۰ یورو یا معادل آن کرون سوئد است. البته که داشتن یک طرح اقتصادی قدرتمند می‌ تواند شما را در این مسیر بسیار کمک کند. بعد از ثبت شرکت در این کشور می‌توانید برای دریافت اقامت دائم نیز اقدامات لازم را صورت دهید.

سرمایه‌گذاری در خارج

ویزای سرمایه‌ گذاری

ویزای سرمایه‌ گذاری برای ایجاد اشتغال از طریق راه اندازی مشاغل جدید در نظر گرفته شده و برای افراد واجد شرایطی که به دنبال اقامت دائم براساس مشارکت در یک شرکت تجاری جدید هستند در دسترس است.

ویزای سرمایه‌گذاری به منظور جذب سرمایه خارجی و طرح‌ های کسب‌ و‌ کار مردم با ارائه حق اقامت و شهروندی به متقاضیان واجد شرایط آن اعطا می‌ شود. ویزای سرمایه‌گذاری همچنین با عنوان های برنامه سرمایه‌گذاری در خارج و یا ویزای طلایی نیز شناخته می‌شود.

اگر برای ویزای طلایی درخواست دهید شما و اعضای نزدیک خانواده شما اجازه اقامت دریافت خواهید کرد و تا زمانی که سرمایه‌گذاری در خارج را حفظ کنید این ویزا می‌تواند به طور نامحدود تمدید شود. در بیشتر موارد الزامی برای حضور واقعی فرد در کشوری که ویزای طلایی را صادر کرده وجود ندارد و این به این معناست که شما نیازی به نقل مکان به کشور دیگری ندارید مگر اینکه بخواهید. اما برای دریافت اقامت دائم یا شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در خارج اکثر کشورها به اقامت واقعی برای حدود ۵ تا ۱۰ سال نیاز دارند.

نحوه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری

برای واجد شرایط بودن ویزا و اخذ آن سرمایه‌گذاری در خارج شما باید بسیار قابل توجه باشد و مقدار پولی که باید برای ویزای طلایی سرمایه‌گذاری کنید بستگی به کشور مورد نظر خود دارد برخی کشورها با سرمایه‌گذاری در املاک، شرکت‌ها، اوراق قرضه دولتی یا صنایع خاصی در این کشور اقامت ارائه می‌ دهند.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد سرمایه گذاری در خارج از ایران صحبت کردیم. فراموش نکنید که مهم‌ ترین مسئله این است که شما تمام اطلاعات مورد نیاز، دانش و آگاهیتان را در مورد شرایط سرمایه‌گذاری و قوانین موجود در کشور مقصد و نوع سرمایه‌ گذاری‌تان قبل از اقدام به دست آورید. سرمایه گذاری در خارج از ایران به همان اندازه که می‌تواند سودآور و شیرین باشد، ممکن است با یک حرکت اشتباه منجر به مصادره اموال و از دست دادن سرمایه‌تان شود. بنابراین وظیفه شما این است که قبل از اقدام تمامی جوانب را در نظر بگیرید و از کارشناسان موفق در این زمینه کمک بگیرید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید