دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 43219 |
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

چه کسی جایگزین مخبر می شود؟/ رقابت «دو پرویز» برای معاون اولی! 

تشدید بحران اقتصادی در کشور، رشد فزاینده نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی و نرخ صعودی تورم گمانه زنی ها در رابطه با جابجایی مخبر از جایگاه معاون اولی دولت را به اوج خود رسانده است.

اقتصادسنج؛ تشدید بحران اقتصادی در کشور، رشد فزاینده نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی و نرخ صعودی تورم گمانه زنی ها در رابطه با جابجایی مخبر از جایگاه معاون اولی دولت را به اوج خود رسانده است.

محمد مخبر که از ستاد اجرایی فرمان امام به دولت آمد و معاون اولی رئیسی و فرماندهی تیم اقتصادی دولت را برعهده گرفت و خیلی زود رقبای خود در دولت مانند محسن رضایی را از میدان خارج کرد، در ماه های اخیر با انتقادات گسترده ای روبرو شده است.

به نظر می رسد، سبک فرماندهی و مدیریت مخبر در دولت که تا حدودی با سبک فرماندهی او در ستاد اجرایی شباهت دارد، با بن بست مواجه شده است. در همین راستا، گمانه زنی ها از کنار رفتن یا کنار گذاشتن او از معاون اولی رئیس جمهور حکایت دارد.

در همین رابطه، برخی منابع خبری دو گزینه محتمل برای جایگزینی مخبر در دولت مطرح می کنند: پرویز داودی و پرویز فتاح.

پرویز داودی در دوره اول چهارساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد؛ معاون اول  رئیس جمهور بود. داودی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

چه کسی جایگزین مخبر می شود؟/ رقابت «دو پرویز» برای معاون اولی! 

پرویز فتاح نیز در دولت نهم، در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر نیرو بود، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ بعنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ نیز ریاست کمیته امداد امام خمینی را برعهده داشت. هم اکنون نیز ریاست بنیاد مستضعفان را برعهده دارد.

چه کسی جایگزین مخبر می شود؟/ رقابت «دو پرویز» برای معاون اولی! 

به گفته یک منبع آگاه، دو گروه در حال رایزنی برای نشاندن گزینه خود بر صندلی معاون اولی دولت سیزدهم هستند. اینکه کدام گروه موفق شود گزینه خود را بر صندلی معاون اولی بنشاند و حتی اینکه تغییر مخبر تا چه اندازه قطعیت دارد، چندان مشخص نیست؛ آنچه مشخص است این است که دولت نیازمند تغییراتی دارد که اگر انجام نشود ممکن است با بحران عمیق تری مواجه شود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید