پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-16
کد خبر: 115511 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی روند بازار ارز ۱۱ اردیبهشت ماه/ مقاومت دلار در برابر ریزش

قیمت دلار روز دوشنبه با کاهش قیمت بازگشایی شد و در ادامه معاملات، افزایش پیدا کرد. رشد ۵۰۰ تومانی قیمت دلار این اسکناس را یک کانال بالا نشاند. معامله‌گران بازار ارز معتقدند دلار برای برگشت به کریدور پنجم مقاومت می‌کند.

اقتصادسنج| قیمت دلار روز دوشنبه با کاهش قیمت بازگشایی شد و در ادامه معاملات، افزایش پیدا کرد. رشد ۵۰۰ تومانی قیمت دلار این اسکناس را یک کانال بالا نشاند. معامله‌گران بازار ارز معتقدند دلار برای برگشت به کریدور پنجم مقاومت می‌کند.

قیمت دلار روز دوشنبه با کاهش ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد؛ اما در پایان معاملات با افزایش ۵۰۰ تومانی از کف کریدور ششم فاصله گرفت. این اسکناس در سومین روز هفته در کف کانال اول کریدور ششم بسته شد.

با وجود اینکه معامله‌گران روند عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان می‌کنند، اما با توجه به آرامش سیاسی و نبود سیگنال افزایشی در بازار ارز‌،‌ رشد تقاضا را می‌توان دلیل افزایش قیمت دلار دانست. به نظر می‌رسد قیمت دلار در مقابل برگشت به کریدور ۵۰ هزار تومانی مقاومت دارد و به‌راحتی از کریدور ششم دست نمی‌کشد.

پیش‌ بینی کاهش قیمت دلار با کدام اهرم محقق می‌شود؟

کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند محدوده ۶۳ هزار و ۳۰۰ تومانی سقف فعلی قیمت دلار در کوتاه‌مدت است. آنها کف کریدور ششم را منطقه حمایتی مهمی برای قیمت دلار می‌دانند و معتقدند این اسکناس با سیگنال اخبار مساعد سیاسی، راحت‌تر محدوده حمایت را خواهد شکست.

تحلیلگران بازار ارز، کف قیمت دلار را در ماه‌های خرداد و تیر می‌دانند و می‌گویند هرچه به سمت انتهای تابستان می‌رویم توان بازارساز برای ادامه دادن سیاست سرکوب سخت می‌شود؛ زیرا مسائل کلان اقتصادی کشور باعث رشد قیمت دلار خواهد شد. آنها می‌گویند اگر بازارساز نتواند سیاست حاکم بر بازار ارز را ادامه دهد، قیمت به‌راحتی کریدور هفتم را فتح خواهد کرد.

قیمت درهم با نوسانات قیمت دلار همراه شد

قیمت درهم روز دوشنبه همانند قیمت دلار با کاهش ۱۰۰ تومانی بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات نسبت به روز یکشنبه افزایش ۲۰۰ تومانی پیدا کرد و با رقم ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد. تتر سومین روز هفته، در کف کانال ۶۱ هزار تومانی بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات با رشد ۹۰۰ تومانی به قیمت ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس نسبت به آخرین معامله روز گذشته  ۱۰۰ تومان کاهش یافت و روی رقم ۷۷ هزار و ۲۶۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز دوشنبه ۵۵۰ تومان افزایشی شد و با رقم ۶۶ هزار و ۸۰ تومانی بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز دوشنبه برخلاف دو روز ابتدایی هفته کاهش پیدا کرد. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان عرضه شد.

تجارت نیوز/

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید