یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 37354 |
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

همه چیز درباره شرایط گرفتن وام جهیزیه + مدارک و مراحل ثبت‌نام

در سال ۱۴۰۱ هم بانک مرکزی و هم وزارت صمت دو مسیر متفاوت را برای دریافت وام جهیزیه در اختیار متقاضیان گذاشته‌اند که هر دو را توضیح خواهیم داد. اول برویم سراغ وام خرید کالای ایرانی که بانک مرکزی از طریق دادن اعتبار به چند بانک آن را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. از اردیبهشت ۱۴۰۱ بانک مرکزی اعلام کرد وام خرید کالای ایرانی را به متقاضیان این تسهیلات می‌دهد.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ در سال ۱۴۰۱ هم بانک مرکزی و هم وزارت صمت دو مسیر متفاوت را برای دریافت وام جهیزیه در اختیار متقاضیان گذاشته‌اند که هر دو را توضیح خواهیم داد. اول برویم سراغ وام خرید کالای ایرانی که بانک مرکزی از طریق دادن اعتبار به چند بانک آن را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. از اردیبهشت ۱۴۰۱ بانک مرکزی اعلام کرد وام خرید کالای ایرانی را به متقاضیان این تسهیلات می‌دهد.

 شرایط وام جهیزیه برای زوج‌ های جوان

همان طور که گفتیم در حال حاضر روش‌ های جایگزین برای خرید نقدی، اهمیت زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد برای خرید جهیزیه به سراغ دریافت وام می‌روند. وام‌ های مختلفی از سوی بانک‌ ها برای جهیزیه یا خرید کالا ارائه می‌شود. مقدار این وام‌ ها در هر بانک متفاوت است؛ اما همه وام‌ های بانکی شرایطی دارند که دریافت‌ شان را سخت می‌ کند. یکی از این شرایط معرفی ضامن رسمی است؛ با توجه به مبلغ وام ممکن است یک یا دو ضامن رسمی نیاز باشد. وجود سپرده در بانک مورد نظر شرط دیگری است که باعث سخت شدن و به تاخیر افتادن زمان دریافت وام می‌ شود.

کدام بانک‌ ها وام لوازم خانگی می‌ دهند؟

مدیر کل مرکز اصناف اعلام کرد سه وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله برای خرید لوازم خانگی به مردم داده می‌ شود. طبق اعلام وزارت صمت ۵ بانک گردشگری، آینده، تجارت، پارسیان و رفاه حاضر به همکاری با وزارت صمت و دادن وام لوازم خانگی شده‌ اند. فراموش نکنید فرآیند دادن تسهیلات در هر کدام از این بانک‌ ها متفاوت است. البته دادن تسهیلات بعد از اعتبارسنجی بانکی متقاضی انجام خواهد شد، شما می‌ توانید در سرویس اعتبارسنجی رده از وضعیت بانکی خود مطلع شوید.

مراحل دریافت وام لوازم خانگی

زوج‌ های جوان می‌ توانند با رفتن به سامانه توان خرید به آدرس tavankharid.ir می‌ توانند از ۸۰ تولیدکننده لوازم خانگی که محصولاتشان را در این سامانه قرار داده‌اند؛ به صورت اقساطی جهیزیه تهیه کنند. طبق اعلام وزارت صمت سازوکار دادن تسهیلات به ۲۰۰ هزار نفر در این سامانه مهیا شده است. پس اگر قصد خرید جهیزیه یا هر کالای دیگری دارید، سری به این سامانه بزنید.

شرایط لازم برای دریافت وام جهیزیه کالای ایرانی ۱۴۰۱

آن دسته از افرادی که قصد ثبت نام و دریافت وام خرید جهیزیه کالای ایرانی ۱۴۰۱ را دارند؛ باید شرایط دریافت تسهیلات خرید جهیزیه، را داشته باشند در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد متقاضی، دریافت تسهیلات جهیزیه وجود نخواهد داشت.

از آن جا که بانک مرکزی در بخشنامه ای در سال ۱۴۰۱، بر اساس جز ( ۴ ) بند ( الف ) تبصره ( ۱۶ ) قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اجرای طرح تسهیلات قرض الحسنه جهیزیه را به بانک‌ های ملی، سپه، پارسیان، کارآفرین و همچنین، سینا، با شرایط ویژه ابلاغ نموده.

شرایط ضامن وام جهیزیه

شرایط ضامن و وثیقه دریافت آن است، بانک‌ ها باید اعتبار فرد متقاضی دریافت وام را بررسی کنند و در صورت تایید اعتبار فرد متقاضی، با دریافت سفته یا یک ضامن معتبر، ‌وام جهیزیه را پرداخت کنند.

مراحل ثبت نام وام جهیزیه یا خرید کالای ایرانی

۱_ ورود به سایت ehsan.ir و ثبت اطلاعات و درخواست برای گرفتن تسهیلات

۲_ مراجعه به یکی از ۵ بانک عامل که این وام را می‌ دهند

۳_ ارائه مدارک مورد نیاز بانک و معرفی ضامن معتبر، توسط متقاضی به بانک و تکمیل فرم تاییدیه واریز تسهیلات یا وام جهیزیه به حساب بنیاد احسان

۴_ تحویل وام یا اعلام جواب از طریق سامانه بنیاد احسان به متقاضی

 مدارک لازم برای دریافت وام جهیزیه

_ ارائه اطلاعات سند رسمی ازدواج افراد متقاضی

_ ارائه اطلاعات شناسنامه زوجین

_ ارائه اطلاعات کارت ملی زوجین

_ آدرس محل سکونت افراد متقاضی

_ کدپستی ۱۰ رقمی محل سکونت افراد متقاضی

_ نیاز به یک ضامن

_ ارائه یک فقره سفته

میزان اقساط وام جهیزیه کالای ایرانی ۱۴۰۱

افراد متقاضی دریافت وام خرید جهیزیه کالای ایرانی ۱۴۰۱، باید ابتدا پیش از ثبت درخواست خود جهت اخذ این تسهیلات قرض الحسنه؛ در رابطه با میزان اقساط آن آگاهی لازم را داشته باشند؛ زیرا ممکن است افراد متقاضی با توجه به شرایط اقتصادی خود قادر به پرداخت اقساط ماهیانه وام جهیزیه کالای ایرانی نباشند، بنابراین ضروری است تا این اشخاص پیش از اقدام برای دریافت وام در رابطه با میزان اقساط تسهیلات جهیزیه کالای ایرانی ۱۴۰۱ مطالعه نمایند.

همچنین لازم به ذکر است با توجه به اینکه مبلغ و میزان اقساط هریک از تسهیلات بانکی؛ از جمله طرح تسهیلات قرض الحسنه جهیزیه بانک مرکزی، همانند میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن با یکدیگر متفاوت است، نمی توان میزان اقساط ماهیانه این وام را تعیین نمود.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید