شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 114517 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

منتظر نوسان شدید در قیمت بیت کوین باشیم؟/کاربران ایرانی مراقب ارز دیجیتال تتر باشند

مشتاق گفت: بیت کوین نوسانات قیمتی خود را پشت سر گذاشته است. بر اساس پیش بینی های فعالان بازار، نوسان شدید در قیمت بیت کوین وجود نخواهد داشت. همچنین به واسطه تنش ها و درگیری های اخیر، بیت کوین ریزش هایی را تجربه کرد و به همین علت ریزش سنگینی را دیگر به احتمال زیاد نخواهد داشت.

اقتصادسنج| مشتاق گفت: بیت کوین نوسانات قیمتی خود را پشت سر گذاشته است. بر اساس پیش بینی های فعالان بازار، نوسان شدید در قیمت بیت کوین وجود نخواهد داشت. همچنین به واسطه تنش ها و درگیری های اخیر، بیت کوین ریزش هایی را تجربه کرد و به همین علت ریزش سنگینی را دیگر به احتمال زیاد نخواهد داشت.

چهارمین هاوینگ بیت کوین را نیز پشت سر گذاشتیم و با کامل‌شدن هاوینگ، پاداش استخراج هر بلاک جدید در شبکه‌ی بیت کوین از ۶٫۲۵ به ۳٫۱۲۵ واحد کاهش پیدا خواهد کرد. در این راستا میزان عرضه‌ی روزانه‌ی بیت کوین نیز به نصف کاهش یافته و از ۹۰۰ واحد اکنون به حدود ۴۵۰ واحد رسیده است. تجربه نشان داده است که افزایش علاقه به بیت کوین در آستانه‌ی هر هاوینگ، با جابه‌جایی حجم زیادی از بیت کوین‌ها به آدرس‌ هولدرهای بزرگ این رمزارز کاملاً مشهود است. در خصوص وضعیت بازار ارز دیجیتال بعد هاوینگ چهارم گفتگویی با کاوه مشتاق، تحلیلگر بازار کریپتو داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

منتظر کاهش قیمت شدید بیت کوین نباشید

مشتاق

کاوه مشتاق در مورد قیمت بیت کوین  پس از هاوینگ و نوسانات قیمتی این رمز ارز به خبرنگار گسترش نیوز گفت: بیت کوین نوسانات قیمتی خود را پشت سر گذاشته است. بر اساس پیش بینی های فعالان بازار، نوسان شدید در قیمت بیت کوین وجود نخواهد داشت. همچنین به واسطه تنش ها و درگیری های اخیر، بیت کوین ریزش هایی را تجربه کرد و به همین علت ریزش سنگینی را دیگر به احتمال زیاد نخواهد داشت.

وی افزود: اگر سیگنال جدیدی را در آینده نداشته باشیم و درگیری ها خاتمه پیدا کرده باشد؛ تقریبا تا یک ماه آینده روند قیمتی در بازار کمی ثبات خواهد داشت. اگر این درگیری ها ادامه پیدا کند، ریزش قیمت هم ادامه دار خواهد بود. این درگیری ها می تواند تاثیرات بدی را بر بازار رمز ارز ها داشته باشد. اگر به طور کارشناسانه این بازار را بررسی کنیم بازار ارز دیجیتال همانند بازار سهام یا بازار سرمایه بسیار ترسو  است. این بازار با بروز کوچک ترین جنگ و درگیری در دنیا و اتفاقات ناخوشایندی از این قبیل به سرعت ریزش می کند.

تحلیلگر بازار ارز دیجیتال در مورد تحریم کاربران ایرانی توسط ارز دیجیتال تتر گفت: کاربران و کسانی که در ایران در بازار ارز دیجیتال مشغول به کار هستند باید به نکات مهم و ریزی توجه داشته باشند. اولا هرکسی پولی را وارد این بازار می کند چون بازار ارزهای دیجیتال بازار پر ریسکی است. باید به قول بزرگان پولی را وارد بازار رمز ارزها کند که تحمل از دست دادن آن را داشته باشند.

مشتاق در ادامه گفت: نکته بعدی که کاربران ایرانی باید به آن توجه کنند این است که رمز ارز تتر چون ایرانیان را تحریم کرده است و کسانی که با این رمز ارز کار می کنند ممکن است حتی تتری را هم که در کیف پول خود دارند از دست بدهند و در کیف پولشان قفل شود و دیگر به آن دسترسی نداشته باشند. پیشنهاد بنده در این زمینه این است در ابتدا بسیار مراقبت کنند و در مراحل بعد از اکس چنج های داخلی یا خارجی به صورت مستقیم نزنند.

وی افزود: در کیف پول هایی که حتی در آن از آدرس اکس چنج خارجی استفاده کرده اند ، برای اکس چنج های داخلی ، از همان آدرس استفاده نکنند و تا جایی که امکان دارد از آدرس جدید استفاده کنند و تقریبا برای استفاده از تتر باید مقداری دقت و احتیاط لازم را داشته باشند. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که کاربران ایرانی باید دقت داشته باشند،  این بازار به نوعی هم گول زننده است و هم سود دهنده. به عبارت دیگر اینطور نیست که هرکسی که وارد این بازار می شود به سرعت مراحل سود را طی کند و به نوعی یک شبه ره صد سال را برود و پولدار شود. هرکس که خوا ستار ورود به این بازار است ، باید در ابتدای ورود آموزش های لازم و درست را در کنار کارشناسان و افراد حفه ای و سرشناس در این زمینه طی کند . در مرحله بعد باید با دقت کامل وارد سرمایه گذاری در این بازار شوند. اگر این مراحل و آموزش ها را درست پشت سر بگذارد و در تمام مراحل سرمایه گذاری و ترید کردن در بازار رمز ارز ها به تمام آن آموزش ها دقت کند می تواند سود خوبی را در این بازار نصیب خود کند.

مدیر عامل انجمن بلاکچین در مورد تفاوت قیمت تتر با دلار  در هنگام خرید و فروش گفت : تفاوتی قیمتی که در این جا ما مشاهده می کنیم بسیار جزئی است و خیلی تفاوت شدیدی ندارند. این تفاوت  تقریبا در حد یک تا دو درصد است و از آنجایی که این رمز ارز در بازار آزاد کشف قیمت می شود و دلار چون مقداری حالت کالایی پیدا می کند و نفس بازار از ابتدا بدین صورت بوده است که کالا با کم و زیاد شدن در بازار یا کاهش و افزایش تقاضای یک کالا در بازار مقداری تفاوت قیمت پیدا می کنند و به عبارت دیگر تفاوت سرعت تغییر قیمت دارند و در نهایت این دو ارز  در یک بازه تقریبا دو تا سه روزه در قیمت به یکدیگر می رسند.

مشتاق در پایان تاکید کرد: نکته پایانی دیگری را هم که در این مورد می توان به کار بران ایرانی گفت این است که از رمز ارز هایی در بازار استفاده کنند که معروف هستند و یا حداقل پیشینه ای از آن ها وجود دارد و احتمال کلاهبرداری در آن ها بسیار کم است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید