سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-14
کد خبر: 71690 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ |
ارسال به دوستان
پ

ماجرای عجیب بلیت پروازهای اربعین/ قصه ای که تمامی ندارد

انگار که قصه خرید بلیت‌های پرواز اربعین تمامی ندارد و برای مسئولان مربوطه، ایرلاین‌ها و مردم تبدیل به کلاف سردرگم شده است.

اقتصادسنج | انگار که قصه خرید بلیت‌های پرواز اربعین تمامی ندارد و برای مسئولان مربوطه، ایرلاین‌ها و مردم تبدیل به کلاف سردرگم شده است. فروش بلیت‌های اربعین از تاریخ مقرر آغاز شد. باز هم علاوه‌بر هشدارهای قبلی رسانه‌ها و حتی پیش‌بینی خودمان در همین صفحه؛ مانند سال قبل قطره‌ای عرضه شد.

یکی دو روز گذشته سخنگوی ایران ‌ایر خبری مبنی‌بر کاهش قیمت بلیت‌ پروازهای اربعین از ۲۷ مرداد تا ۹ شهریور در مسیر تهران به نجف با نرخ ۲.۵ میلیون تومانی اعلام کرد و گفت از ۱۷ تا ۲۰ شهریور نیز نرخ بلیت‌ها با همین قیمت به زائران اربعین عرضه خواهد شد، صحت این خبر؛ در گرو یک جست‌وجوی ساده در سایت ایران ایر است. عرضه چنین قیمت بلیتی از ۱۷ شهریور به بعد یعنی یک روز بعد از روز اربعین است. اما در روزهای پیش از اربعین؛ نه‌تنها چنین بلیتی با این قیمت عرضه نشده بلکه به‌طور کلی هیچ قیمت معینی حتی قیمت تصویبی از سوی ستاد اربعین و تعداد بلیت‌های موجود هم درج نشده و باز هم زائر در یک بلاتکلیفی خرید بلیت هوایی یا انتخاب سفر زمینی برای اربعین است.

ظاهرا روز گذشته ظرفیت قابل‌توجهی برای فروش ارائه شد اما براساس گزارشات دریافت شده به «فرهیختگان» زائران تا مرحله پرداخت هزینه بلیت پیش می‌رفتند، شماره مرجع و بلیت نیز صادر می‌شد اما در آخر هزینه بلیت به حساب زائر باز می‌گشت و زائر نمی‌دانست که چه اتفاقی برای بلیت خریداری شده افتاده است؟

همچنین و جدای از این مساله؛ تعدادی از زائران از مقصدهای مختلف کشور مثلا از تهران قصد دارند با پرواز خودشان را به یکی از شهرهای مرزی برسانند. کمبود بلیت‌ پرواز داخلی هم در این بین برای رسیدن به شهرهای مرزی نیز به یک بحران چندماهه تبدیل شده و حالا در آستانه اربعین این بحران جدی‌تر می‌شود وقتی که زائر حتی بلیت پرواز برای رسیدن به آبادان یا ایلام پیدا نمی‌کند. البته به دلیل کمبود ظرفیت‌ ناوگان هوایی در این بین حتی می‌توان کنسل شدن پروازهای داخلی را هم پیش‌بینی کرد تا از آن طرف بتوان به پروازهای اربعین رسید.

فرهیختگان/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید