پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 87788 |
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود و مبلغ ِآن چقدر است؟

یکی از بخش‌های شیرین سهام عدالت هر ساله، دریافت سود آن می‌باشد و بسیاری پیگیر این موضوع هستند که سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ در این مطلب قصد داریم تا زمان و نحوه واریزی سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ را بررسی کنیم.

 

اقتصادسنج| یکی از بخش‌های شیرین سهام عدالت هر ساله، دریافت سود آن می‌باشد و بسیاری پیگیر این موضوع هستند که سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ در این مطلب قصد داریم تا زمان و نحوه واریزی سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ را بررسی کنیم.

سود سهام عدالت ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس از پرداخت سود قطعی ۱۴۰۲ به دارندگان سهام عدالت خبر داد و افزود: سود سهام عدالت ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه امسال پرداخت می‌شود. 

همچنین مجید عشقی رئیس سازمان بورس نیز طی مصاحبه ای درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه شرکت‌ها به‌طور تدریجی این کار را انجام می‌دهند، اختلاف چندماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته یعنی همان آذرماه، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

سود سهام عدالت سال گذشته کی واریز شد؟

همان گونه که ملاحظه گردید مجید عشقی اعلام کرد که احتمالا سود سهام عدالت امسال در تاریخ‌های مشابه سال گذشته واریز می‌شود. سال گذشته اولین مرحله از واریز سود سهام عدالت از ۳۰ آذرماه تا ۳ دی ماه انجام شد و دومین مرحله واریز نیز از ۲۵ اسفندماه آغاز گردید؛ بنابراین برای واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ نیز باید طبق صحبت‌های مجید عشقی همین دو تاریخ را در نظر بگیریم.

سود سهام عدالت ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود؟

 مهدی سعادتی درباره میزان سود سهام عدالت ۱۴۰۲ گفت: سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است و برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است.

سود سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت در این باره گفت: برای واریز سود انباشت شده، باید شماره حساب، شماره موبایل و سایر اطلاعات ورثه به بانک مرکزی انتقال داده شود و ممکن است مراحل راستی آزمایی حساب بانکی، کمی زمانبر باشد.

او افزود: تا پایان امسال زمان زیادی باقی نمانده؛ اما حتما تلاش می شود با توجه به نیاز مالی که وجود دارد، در نیمه اول ۱۴۰۳ سود انباشت شده به حساب ورثه واریز شود.

کسانی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند چه کنند؟

رئیس سازمان بورس درباره افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند و آیا سود آن‌ها برای سال‌های گذشته باطل و سوخت شده، گفت: قطعا کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کردند و شماره حساب کردند سود سنوات گذشته برای افراد واریز شده و اگر فردی در این دو سامانه ثبت نام نکرده و سود سهام عدالت را دریافت نکرده و بخواهد امروز ثبت نام کند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد و سود افراد سوخت نشده، محفوظ است و به محض ثبت نام واریز می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید