شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 36940 |
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

آشنایی با سامانه ای که از طریق آن می توانید شغل پیدا کنید

سامانه جستجوی شغل بر بستر فضای مجازی، فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش هزینه های جستجوی مشاغل، بهبود عملکرد دفاتر کاریابی و … را به همراه دارد. شفافیت و پویایی ایجاد شده در بازار کار توسط این سامانه، باعث سیاست گذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به همراه خواهد داشت.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ سامانه جستجوی شغل بر بستر فضای مجازی، فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش هزینه های جستجوی مشاغل، بهبود عملکرد دفاتر کاریابی و … را به همراه دارد. شفافیت و پویایی ایجاد شده در بازار کار توسط این سامانه، باعث سیاست گذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به همراه خواهد داشت.

سامانه جستجوی شغل چیست؟ 

سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کار فرمایان، رضایت مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شد و در دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سامانه فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش بروکراسی اداری، هزینه های جستجوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را فراهم نماید.

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار تا کنون ۷۸ هزار و ۲۸۲ نفر ازجویندگان کار و تعداد ۷ هزار و ۶۶۶ نفراز کار فرمایان در این سامانه ثبت نام کرده اند و مشخصات و اطلاعات بیش از ۳۶۵ هزار و ۵۴۹ هزار فرصت شغلی اعلامی از سوی کار فرمایان متقاضی نیروی کار جدید نیز در سامانه ثبت شده است.حدود ۱۰۴۵ کاریابی در این سامانه فعالیت دارند.

آدرس سایت جستجوی شغل وزارت کار

سامانه جستجوی شغل shoghl.mcls.gov.ir، با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی ها و در نهایت افزایش اشتغال، راه اندازی شده است. ورود به سایت مذکور؛ از بخش ورود کار فرمایان و ورود کارجویان، انجام گرفته و ثبت نام در سامانه نیز از طریق بخش ثبت نام کار فرمایان و ثبت نام کارجویان، امکان پذیر است.

این سامانه چگونه کار می‌کند؟ 

کار فرمایانی که به نیروی کار نیاز دارند می‌ توانند در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کنند و پس از بررسی درستی ادعای آن‌ ها درباره کار فرما بودن، به کاریابی‌ های فعال کشور متصل می‌ شوند و می‌ توانند تقاضای نیروی کار خود را ارائه دهند.

کارجو‌ها هم می‌ توانند وارد این سامانه شوند و نیاز‌ های شغلی هر منطقه را ببیند و با اتصال به کاریابی مورد نظر، شغل را در کمترین زمان و با کمترین هزینه انتخاب کنند؛ این سامانه قابلیت پردازش مشاغل دائم و پاره وقت را داراست.

با فعال شدن این سامانه که به بهتر شدن فضای کسب و کار منجر می‌ شود هم زمینه ارتباط کارجو با کارفرما را در اسرع وقت فراهم می‌ کند و هم عدالت در توزیع فرصت‌ های شغلی به بهترین شکل ممکن فراهم می‌ شود.

جمع بندی

فعالیت سامانه به این صورت است که کارجویان در سامانه ثبت‌ نام و رزومه یا توانایی خود را درج می‌ کنند و قسمتی از سامانه به عرضه و قسمتی دیگر به تقاضای شغل اختصاص دارد.

همچنین کارفرمایان می‌ توانند در قالب امورات تعریف شده در این سامانه، تقاضای شغل دهند و فرصت شغلی خود را اعلام کنند و کارفرما یک کاریابی را در داخل سامانه مشخص می‌ کند که کاریابی؛ با مشاهده ثبت‌ نام شدگان در سامانه، بهترین رزومه را برای کارفرما ارسال می‌ کند.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید