یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 35070 |
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷ |
ارسال به دوستان
پ

رهن و اجاره های عجیب و هنگفت در مناطق عیان نشین تهران

رهن یک آپارتمان صد متری در منطقه یک برابراست با قیمت خرید یک آپارتمان نقلی در مناطق شرقی ،مرکزی و جنوبی تهران است .

اقتصادسنج؛ بنا به گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذر ۱۴۰۱ ، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در آذرماه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۵ / ۲ و ۰ / ۳ درصد نسبت به ماه قبل است.

در این گزارش اکوایران، به بررسی وضعیت رهن و اجاره‌خانه در برخی مناطق و محله‌های شمالی تهران که به اعیانی‌نشین معروف هستند پرداخته‌ایم.از آنجایی که قیمت‌ هر متر خانه در مناطق ۱ ،۲ و ۳ تهران با مناطق دیگر تفاوت زیادی دارد، رهن و اجاره‌خانه هم از این قاعده مستثناء نیست.

یک مشاور املاک در محله نیاوران می‌گوید: رای رهن کامل خانه‌ای بالای ۱۰۰ متر در محله نیاوران و در منطقه ۱ تهران، بودجه‌ای حداقل ۲ میلیارد تومان لازم است؛ البته برای رهن کامل خانه‌ای ۱۰۰ متری و رهنی زیر ۱ میلیارد تومان در این محله، مبلغی حدود ۷۰۰ میلیون تومان باید در نظر گرفت، هرچند فاقد برخی از امکانات و ویژگی‌ها همچون پارکینگ و یا آسانسور و انباری هستند.

بررسی‌ فایل‌های خانه ارائه شده در پلتفرم‌های اجاره مسکن شهر تهران نشان می‌دهد، برای رهن کامل خانه‌‌ای زیر ۱۰۰ متر در محله نیاوران، بودجه‌ای حداقل حدود ۵۰۰ میلیون تومان لازم است.بر اساس بررسی ما از وضعیت اجاره‌بهای خانه‌های بزرگ‌متراژ و لوکس در مناطق ۱، ۲ و ۳؛ برای رهن کامل یک خانه‌ی بالای ۱۵۰ متر، حداقل ۲ میلیارد تومان لازم است.

برای رهن کامل یک خانه ۱۶۵ متری در محله اقدسیه و در منطقه یک تهران، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در محله فرمانیه برای رهن کامل یک خانه ۲۵۰ متری، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.همچنین بازار اجاره ماهانه این خانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت؛ برای رهن خانه‌ای با ۳۰۰ متر زیربنا و در محله سعادت آباد، ۷ میلیارد و اجاره‌ای ۷۰ میلیون تومانی در نظر گرفته ‌شده است.

یک واحد ۲۸۰ متری در محله نیاوران، ۱ میلیارد تومان رهن و ۱۳۵ میلیون تومان اجاره ماهانه قیمت‌گذاری شده است.

البته این واحدها از ویژگی‌هایی همچون، تعداد اتاق بالا، مشاعات خاص، بام سبز مجهز به آلاچیق و باربکیو، حیاط سازی انگلیسی، سالن اجتماعات، سالن ورزش و بدنسازی، استخر و جکوزی، و سرایدار و نگهبانی برخوردارد هستند.

بازار رهن و اجارهرهن و اجاره

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید