یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 64699 |
تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

جدیدترین قیمت انواع گوشی آیفون در بازار+جدول/ چگونه عمر باتری آیفون را افزایش دهیم؟

با وجود باتری فوق العاده ای که برای گوشی های آیفون ۱۳ پرومکس در نظر گرفته شده است؛ اما هیچ راهی برای تضمین طول عمر آن وجود ندارد، زیرا عوامل زیادی بر سلامت آن تأثیر می گذارند. در ادامه چند نکته برای محافظت از باتری آیفون قیمت تعدادی از انواع آیفون ارائه شده است.

اقتصادسنج| با وجود باتری فوق العاده ای که برای گوشی های آیفون ۱۳ پرومکس در نظر گرفته شده است؛ اما هیچ راهی برای تضمین طول عمر آن وجود ندارد، زیرا عوامل زیادی بر سلامت آن تأثیر می گذارند. در ادامه چند نکته برای محافظت از باتری آیفون قیمت تعدادی از انواع آیفون ارائه شده است.

در حالی که می توانید باتری آیفون را جایگزین کنید؛ اما هزینه زیادی در بردارد و بهتر است قبل از رسیدن به آن نقطه از باتری گوشی خود مراقبت کنید. راه های مختلفی برای بهبود عملکرد باتری وجود دارد. در ادامه با ۹ نکته و ترفند برای حفظ سلامت باتری آیفون ۱۳ آشنا خواهید شد.

توجه: اطلاعات این مقاله برای iPhone ۱۳، iPhone ۱۳ mini، iPhone ۱۳ Pro و iPhone ۱۳ Pro Max کاربرد دارد.

۱- از قرار دادن گوشی iphone در معرض دمای شدید خودداری کنید!

اگر گوشی آیفون را در مکانی که خیلی گرم یا خیلی سرد می باشد قرار دهید، ممکن است به سلامت باتری خود آسیب وارد کنید. بنا به نظر شرکت اپل ، آیفون ها در دمای ۶۲ و ۷۲ درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارند. اگر دستگاه خود را در دمای محیطی بالا شارژ کنید، ممکن است آسیب بیشتری به آن وارد نمایید. آسیب وارد شده به باتری شما در دمای بالا قابل برگشت نیست!

این بدان معناست که آیفون ۱۳ شما تا زمانی که قبلاً شارژ می شد شارژ نمی شود و باتری سریعتر خالی می شود. این همچنین می‌تواند به این معنی باشد که اگر باتری شما شارژ نمی‌شود، به مرور زمان باید آن را تعویض کنید. دمای سرد باعث می شود باتری سریعتر تخلیه شود، اما مانند گرما باعث آسیب دائمی نمی شود.

۲- باتری آیفون ۱۳ را ساعات زیادی در وضعیت شارژ قرار ندهید!

اغلب افراد ترجیح می دهند گوشی خود را در زمان خواب به شارژ زده و صبح از شارژ جدا نمایند و این یعنی گوشی ساعات زیادی را با ۱۰۰ درصد شارژ می گذارند. این کار در طولانی مدت می تواند منجر به خراب شدن باتری و کاهش عمر گوشی شما شود. شارژ بیش از حد به باتری آسیب می زند، زیرا جریان بیشتری را به سلول های آن وارد می سازد.

خوشبختانه، فکری به حال این موضوع شده و آیفون ۱۳ یک ویژگی شارژ باتری بهینه را ارائه می دهد که می توانید با رفتن به تنظیمات > باتری > سلامت باتری آن را فعال کنید. اگر هر روز در ساعت معینی گوشی خود را از شارژ خارج کنید، آیفون شما این الگو را یاد خواهد گرفت و تا زمانی که به آن نیاز دارید از شارژ ۱۰۰ درصدی خودداری می کند.

نگه داشتن دستگاه در شارژ کامل یا تخلیه کامل نیز می تواند سلامت باتری را کاهش دهد. به همین دلیل باید سعی کنید تا حد امکان باتری آیفون ۱۳ خود را بین ۴۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.

۳- هنگام شارژ، قاب گوشی را بردارید!

فرآیند شارژ باعث گرم شدن دستگاه شما می شود بنابراین در هنگام شارژ ، قاب را از گوشی جدا نمایید تا مانعی برای خروج گرما نباشد. از آنجایی که گرما به هر شکلی به باتری شما آسیب می رساند، باید از این امر جلوگیری نمایید. شاید به نظر رسد که عدم برداشتن قاب باعث آسیب جدی نخواهد شد اما در طولانی مدت اثر آن بر روی کاهش عمر باتری شما دیده می شود.

۴- هنگام خاموش بودن دستگاه ، باتری را به طور کامل تخلیه نکنید!

اگر قرار است برای چند روز یا چند هفته و یا حتی چند ماه گوشی شما خاموش بماند و از آن استفاده ای نشود ، حتماً آن را به صورت نیمه شارژ نگهداری نمایید.

برای نگهداری صحیح ، از قرار دادن آن در فضایی با گرمای شدید اجتناب کنید و مطمئن شوید که باتری هنگام خاموش کردن آن ۵۰ درصد است. اپل این را به عنوان راهی برای حفظ ظرفیت باتری های خود توصیه می کند. اگر دستگاه را زمانی که باتری آن به طور کامل تمام شده است نگهداری کنید، ممکن است وارد حالت تخلیه عمیق شود، به این معنی که دیگر هرگز کار نخواهد کرد!

۵- آیفون ۱۳ خود را با جدیدترین نرم افزار به روز کنید!

به روزرسانی آیفون به آخرین نسخه iOS یک راه سریع و آسان برای محافظت از سلامت باتری دستگاه شما می باشد. (علت : به‌روزرسانی‌های جدیدتر ویژگی ها و قابلیت های جدیدتری دارند)

آیفون ۱۳ خود را با رفتن به Settings > General > Software Update به روز کنید.

۶- Auto-Brightness را روشن کنید!

هر چه بیشتر از باتری خود استفاده کنید، ظرفیت آن در طول زمان بیشتر از دست می‌رود. در حالی که این یک روند کند است، باید از انجام هر کاری که باتری آیفون ۱۳ شما را بی دلیل خالی می کند، اجتناب کنید. یکی از دلایل کاهش باتری ، زمانی می باشد که صفحه نمایش خیلی روشن است. این مشکل را می توانید با روشنایی خودکار برطرف کنید. با فعال بودن این گزینه، روشنایی صفحه‌تان به طور خودکار تنظیم می‌شود یعنی در محیط‌های تاریک‌تر ، زیادتر و در محیط های روشن تر ، کم‌تر می‌گردد.

در بازار موبایل قیمت گوشی موبایل آیفون مدل iPhone ۱۳ Pro Max LLA تک سیم‌ کارت با ظرفیت یک ترابایت و رم ۶ گیگابایت مبلغ ۸۵,۹۰۰,۰۰۰ تومان است این درحالیست که قیمت مدل iPhone ۱۳ Pro LLA تک سیم‌ کارت با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم مبلغ ۷۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس “موبایل” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت گوشی موبایل در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت انواع آیفون
مدل دوربین(مگاپیکسل) ظرفیت قیمت / تومان
iPhone ۱۳ CH دو سیم‌ کارت ۱۲ ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۴۲,۹۰۰,۰۰۰
 iPhone ۱۱ LL/A تک سیم‌ کارت ۱۲ ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۳۱,۳۰۰,۰۰۰
iPhone ۱۳ Pro LLA تک سیم‌ کارت ۱۲ ۵۱۲ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم ۷۳,۵۰۰,۰۰۰
iPhone ۱۳ Pro Max LLA تک سیم‌ کارت ۱۲ یک ترابایت و رم ۶ گیگابایت ۸۵,۹۰۰,۰۰۰
iPhone ۱۳ Pro Max تک سیم‌ کارت ۱۲ یک ترابایت و رم ۶ گیگابایت ۸۲,۵۰۰,۰۰۰
iPhone ۱۳ Pro Max تک سیم‌ کارت ۱۲ ۲۵۶ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۷۹,۹۰۰,۰۰۰
iPhone ۱۱ ZPA تک سیم‌ کارت ۱۲ ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۳۰,۸۹۰,۰۰۰
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید