یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 116353 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ |
ارسال به دوستان
پ

توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید

بازار ارز دوشنبه توسط یک مثلث خبرساز احاطه شده بود/ معامله‌گران از رابطه معکوس یکسری ویدیو با قیمت دلار صحبت می‌کنند/ با تجربه‌های بازار به جوانترها می‌گفتند حواسشان باشد طعمه نهنگ‌ها نشوند/ فعالیت تق‌و‌لق بازار طلا چه اثری روی بازار ارز دارد؟

اقتصادسنج| حمله اسرائیل به رفح که باعث برگشت قیمت انس به کانال ۲۳۰۰ دلاری شد، تعطیلی و اعتراض بنکداران طلا و سفر گروسی به تهران سه موضوع اصلی بازار دوشنبه بود. در بازگشایی قیمت انس طلای جهانی در بامداد دوشنبه از سمت طلا سیگنال افزایش به بازار داده شد. همانطوری که در «کف بازار» یکشنبه گفته شد از منظر تحلیلگران قیمت دلار به کف حمایتی رسیده و نگاه بازار به قیمت انس طلا است. با خبر به نتیجه نرسیدن آتش‌بس در غزه و حمله اسرائیل به رفح، قیمت انس طلا صعودی شد و قیمت طلا و سکه از این بازار سیگنال نوسان دریافت کرد.

موضوع دوم تعطیلی و اعتراض طلافروشان بود. در روز یکشنبه و دوشنبه در بازار یکسری ویدیو دست به دست می‌شد که در آن مدعی شده بود که مغازه‌ طلافروشان در مشهد و یکسری شهرستان که در اعتراض به سامانه تجارت بسته بودند پلمپ شده است. از منظر معامله‌گران همانطوری که از قبل گفته بودند اعتراض خود کسبه عمق بازار را کم کرده و فروش در بازار هم کاهش پیدا کرده است. آن‌ها مدعی‌اند با پلمپ این طلافروشان عمق بازار کمتر خواهد شد که به ضرر بازار است.

موضوع سوم سفر گروسی به ایران بود که در روز دوشنبه این اتفاق افتاد. با همزمانی صعود بازار و سفر گروسی به ایران، نوسان‌گیران روی اظهارات منفی گروسی نسبت به فعالیت آژانس در ایران مانور دادند. به عقیده آن‌ها از قبل سفر گروسی به ایران در قیمت دلار پیشخور شده بود و الان با این اظهارات قیمت برگشت خورد.

البته از قبل با تجربه‌های بازار توصیه کرده بودند که بازار در حال چپ و راست کردن است پس مراقب باشید که ماهی طعمه نهنگ نشوید.

قیمت دلار هرات دوشنبه‌ را در کف حمایت ۶۰ هزار و ۳۵۰ تومان شروع کرد اما همان اول کار در این سطح حمایت شد. با بازگشایی قیمت درهم با گپ مثبت، قیمت دلار هرات هم از مقاومت میانی ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کرد و تا مرز کانال ۶۱ هزار تومان بالا رفت. در نهایت قیمت دلار هرات در پاگشایی به کانال ۶۱ هزار تومان ناکام ماند و در ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت درهم امارات دوشنبه‌ را با گپ مثبت ۵۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۶۵۰ تومان بازگشایی کرد و در ادامه با افزایش تا ۱۶ هزار و ۷۶۰ تومان بالا رفت. در نهایت قیمت درهم از سقف روزانه خودش عقب نشست و در ۱۶ هزار و ۷۲۰ تومان بسته شد. حباب دلاری درهم که از هفته قبل مثبت شده و به حالت طبیعی برگشته بود در روز دوشنبه منفی شد. یعنی اینکه در روز دوشنبه قیمت دلار در تهران بالای برابری درهم در معامله بود.

قیمت سکه با گپ مثبت ۸۰۰ هزار تومانی در ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و تا ۴۲ میلیون بالا رفت. حباب سکه در روز دوشنبه به ۲۰ درصد رسید که از ۲۵ فروردین این میزان حباب بی‌سابقه بوده است. گروهی از معامله‌گران با توجه به این حباب می‌گفتند سکه پیشرو در نوسان روز دوشنبه بوده و سکه را لیدر بازار می‌دانستند.

بحث داغ بازار ویدیو تسنیم از سبزه میدان بود که در آن مدعی شده دلار تلگرامی خرید ندارد و قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان رسیده است. معامله‌گران با اشاره به ویدیوی ۸ روز پیش ایبنا که از بازار ارز بود و در اون مدعی شده دلالان منوچهری گفته‌اند تا ۵۸ هزار تومان می‌ریزد، می‌گفتند آن روز هم قیمت دلار در کف بود و بعد از این ویدیو باز بالایی داد. در روز دوشنبه هم این اتفاق تکرار شد.

به عقیده تحلیلگران فنی بازار ارز و سکه به سقف مقاومتی رسیده که اگر بالای آن یک روز تثبیت بدهد می‌تواند به معنای خروج از روند نزولی بازار باشد. مقاومت آبشده در حوالی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

نکته اول بازار ارز این بود که فرزین گفته در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

نکته دوم بازار این بود که معامله‌گران با محاسبه قیمت دلار نهفته در شمش طلای حراجی بانک مرکزی مدعی‌اند که این دلار نزدیک قیمت دلار در بازار آزاد است.

 

اکو ایران/

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید