دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 52895 |
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ |
ارسال به دوستان
پ

این غذاها را حتی اگر کپک بزنند می توان خورد!

برخی از غذاها هنگام کپک زدگی باید فورا دور ریخته شوند اما براساس گفته متخصصان تغذیه، برخی دیگر را حتی پس از کپک زدگی هم می توان خورد.

اقتصادسنج| برخی از غذاها هنگام کپک زدگی باید فورا دور ریخته شوند اما براساس گفته متخصصان تغذیه، برخی دیگر را حتی پس از کپک زدگی هم می توان خورد.

سیلویا اندرسون متخصص و مشاور بهداشت غذایی در لندن می گوید: میوه ها و سبزیجات سفت اغلب بعد از آشکار شدن کپک ها بی خطر هستند البته مادامی که قسمت های کپک زده را جدا کنید اما سس ها و نان پس از کپک زدگی خطراتی را برای سلامتی به همراه دارند.

وی ادامه می دهد: غذاهای سفت بی خطر هستند زیرا کپک نمی تواند به عمق آنها نفوذ کند ولی با این حال این موضوع در مورد مواد نرم تر و مرطوب تر صدق نمی کند.

براساس گزارش روزنامه دیلی میل، برخی از انواع کپک ها برای غذاها خطرناک هستند زیرا می توانند باعث واکنش های آلرژیک و مشکلات تنفسی می شوند.

همچنانکه برخی از انواع کپک ها می توانند «سموم قارچی» را در غذاها پخش کنند که سمی هستند و باعث مسمومیت غذایی می شوند.

از جمله کسانی که ترجیح می دهند کپک ها را از غذاها زدوده و سپس به خوردن آنها ادامه دهند، ترزا می نخست وزیر اسبق انگلیس است که گفته است ترجیح می دهد لایه کپک را از روی شیشه مربا بردارد تا اینکه آن را به طور کامل دور بریزد.

غذاهایی که می توان با برداشتن لایه کپک از آنها به خوردن آنها ادامه دادعبارتند از میوه های سفت، پنیر سفت و مربا. اما غذاهایی که نمی توان لایه های کپک را برداشت و به خوردن آن ادامه داد عبارتند از: نان، سس پاستا و پنیر مایع و نرم.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      هرروز کارشناسان یچی میگن آخرش میفهمیم دانشمنداهم همرو اشتباه گفتن…