چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-15
کد خبر: 100982 |
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

حساب تجاری چیست؟/ چگونه حسابمان را تفکیک کنیم؟

هرگونه حساب سپرده بانکی متعلق به مشتری که به‌عنوان حساب تجاری از سوی سازمان مالیاتی اعلام شده و فعالیت تجاری متناظر با آنها تعیین شده باشد، حساب تجاری محسوب می‌شوند.

اقتصادسنج| هرگونه حساب سپرده بانکی متعلق به مشتری که به‌عنوان حساب تجاری از سوی سازمان مالیاتی اعلام شده و فعالیت تجاری متناظر با آنها تعیین شده باشد، حساب تجاری محسوب می‌شوند.

بانک‌ها مجاز به پذیرش درخواست ورود شریک جدید به‌حساب مشترک تجاری نیستند و متقاضیان درصورت نیاز به افزایش شرکاء، باید درخواست افتتاح حساب مشترک جدید را به بانک ارائه دهند.

تشویق‌های حساب‌های تجاری چیست؟

بانک مرکزی مشوق‌هایی را برای معرفی حساب‌های تجاری پیش‌بینی کرده که شامل اعطای دسته چک جدید درصورت بازگشت تمامی برگه‌های دسته‌چک‌های قبلی و نیز بازگشت ۶۰درصد از برگه‌های آخرین دسته چک متصل به‌حساب تجاری می‌شود. همچنین افرادی که حساب تجاری خود را اعلام کنند از تخفیف ۴۰درصدی در پرداخت برخی خدمات بانکی  بهره می‌برند. افزون بر اینکه محدودیت روزانه برداشت غیرحضوری از حساب‌های تجاری ۵میلیارد ریال و ماهانه ۳۰میلیارد دلار خواهد بود.

کنترل حساب‌ها چگونه است؟

اگر تعداد واریز به‌حساب به ۱۰۰فقره در روز برسد و دوم اینکه مبلغ واریز شده بیش از ۳۵میلیون تومان باشد حساب تجاری محسوب می‌شود. همچنین، با اعلام بانک مرکزی بانک‌ها وظیفه دارند تمامی نقل و انتقالات الکترونیکی بالاتر از ۱۰میلیارد ریال درون‌بانکی و بین بانکی روزانه مشتری را مشروط به تکمیل اظهار مشتری و ارائه اسناد ثبت کنند.

چگونه  تفکیک حساب کنیم؟

به درگاه سازمان مالیاتی مراجعه و راسا حساب یا حساب های تجاری  را اعلام کنید. راه دوم این است که به بانکی که در آن حساب دارید، بروید و اطلاعات حساب بانکی مدنظرتان را تجاری کنید؛ البته به شرط اینکه قبل از آن شماره پرونده مالیاتی گرفته باشید.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید