یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 63038 |
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

جدیدترین قیمت کالاهای اساسی در بازار+ جدول

قیمت در بازار گوشت قرمز و سفید همچنان بالاست و هر کیلو گوشت گوسفندی بین ۳۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده و گوشت مرغ با وجود تعیین نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان به مبلغ ۸۸ هزار تومان به فروش می رسد.

اقتصادسنج | قیمت در بازار گوشت قرمز و سفید همچنان بالاست و هر کیلو گوشت گوسفندی بین ۳۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده و گوشت مرغ با وجود تعیین نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان به مبلغ ۸۸ هزار تومان به فروش می رسد.

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی حاکی از آن است که قیمت‌ها تغییر زیادی نداشته و بیشتر کالاهای در بازه زمانی اردیبهشت و خرداد تغییر قیمت داشته اند؛ البته محصولاتی مانند کنسرو رب گوجه فرنگی هنوز تغییر قیمت نداشته و بر اساس گفته فعالان این بخش رایزنی برای افزایش قیمت آن با متولی امر ادامه دارد.

 

قیمت در بازار گوشت قرمز و سفید همچنان بالاست و هر کیلو گوشت گوسفندی بین ۳۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده و گوشت مرغ با وجود تعیین نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان در هفته جاری با قیمت ۸۸ هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد. احتمالاً با اتمام ایام حج و اعیاد قربان و غدیر خم قیمت گوشت قرمز در بازار روند کاهشی خواهد داشت.

نرخ تخم مرغ با گرم شدن هوا با کاهش ۱۰.۵ درصدی از ۹۵ هزار تومان (شانه ۳۰ تایی بدون بسته بندی فروشگاهی) به ۸۵ هزار تومان در برخی فروشگاه‌های پروتئینی رسیده است.

بازار لبنیات نیز پس از افزایش حدود ۳۰ درصدی محصولات در اوایل خرداد تغییر قیمت نداشته است.

قیمت شکر نیز از هر کیلو ۱۸ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان (فروش فله‌ای) رسیده و بسته بندی هر کیلو قند ۳۸ هزار تومان و شکر ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان قیمت گذاری شده اند. گفتنی است در برخی فروشگاه‌ها تاکید شده هر فرد فقط می‌تواند ۴ کیلو (۴ بسته یک کیلویی) شکر خریداری کند.

حبوبات تنها بازاری است که در ۲ ماه اخیر نوسان قیمتی نداشته که دلیل آن هم گرمای هوا و احتمال فاسد شدن این محصولات است.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی به شرح زیر اعلام می‌شود (تمام قیمت‌ها به تومان است).

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید