یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 67257 |
تاریخ انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱ |
ارسال به دوستان
پ

بیشترین پروازهای تاخیری و ابطالی متعلق به کدام شرکت های هواپیمایی است؟

بررسی آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد تابان و زاگرس در صدر پروازهای ابطالی قرار دارند، کیش‌ایر نیز بیشترین پرواز تاخیردار را داشته است.

اقتصادسنج| بررسی آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد تابان و زاگرس در صدر پروازهای ابطالی قرار دارند، کیش‌ایر نیز بیشترین پرواز تاخیردار را داشته است.

بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اردیبهشت ماه امسال ۲۰ ایرلاین داخلی در بخش پروازهای برنامه‌ای مسافری ۳۰۹ هزار و ۱۵۹ دقیقه تاخیر پروازهای ۳۰ دقیقه و بیشتر داشته‌اند.

در بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی کیش‌ایر با ۴۴ درصد در صدر بیشترین پرواز تاخیردار قرار دارد. این شرکت در بخش متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار هم ۹۶ دقیقه را ثبت کرده است.

هواپیمایی تابان نیز ۳۹ درصد کل پروازهای خود را با تاخیر انجام داده؛ متوسط زمان تاخیر پروازهای این شرکت ۷۴ دقیقه بوده است.

هواپیمایی کارون، ساها،‌کاسپین، قشم ایر و آسمان نیز در رده‌های دوم تا هفتم بیشترین پرواز خروجی تاخیردار قرار دارند. این شرکت‌ها به ترتیب متوسط زمان تاخیر ۸۵ دقیقه، ۸۵، ۷۳، ۸۴ و ۸۹ دقیقه را ثبت کرده‌اند.

اما بیشترین متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار با ۲۰۶ دقیقه (حدود ۳.۵ ساعت) مربوط به هواپیمایی چابهار است. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع ۲۰ ایرلاین داخلی با ۲۳ درصد در رتبه ۱۲ قرار دارد.

هواپیمایی زاگرس نیز که چند روز قبل ایرباس (پرواز نجف – تهران) آن در فرودگاه کرمانشاه فرود اضطراری داشت ۲۰ درصد پرواز تاخیردار داشته است. این شرکت در بخش آمار پروازهای ابطالی، با ۸۷ درصد پس از تابان (با ۸۹ درصد) قرار گرفته است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید