سه شنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-26
کد خبر: 56138 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

گشتی دیگر راه اندازی شد؛ اینبار برای مقابله با سقط جنین!

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: مشوق‌های قانونی در تولد فرزند دوم به بعد تاثیر داشته است، اما این مشوق‌ها باید درست و کامل اجرایی شود.

اقتصادسنج؛ سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: مشوق‌های قانونی در تولد فرزند دوم به بعد تاثیر داشته است، اما این مشوق‌ها باید درست و کامل اجرایی شود.

«صابر جباری فاروجی» سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره اقدامات مقابله‌ای با سقط جنین جنایی و غیرقانونی در وزارت بهداشت گفت: سقط عمدی جنین دو سر طیف دارد یک سر آن موضوع فرهنگی است یعنی باور پدر و مادر و نگاه آن‌ها به فرزندآوری است و طیف دیگر آن عواملی است که درخصوص آن مداخله می‌کند که به آن معاونت یا مباشرت در سقط گفته می‌شود.

وی ادامه داد: در این خصوص برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و پزشکان یا متخصصان زنان و ماماهایی که در این امر دخالت دارند به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود، چراکه این کار حکم قتل نفس را دارد و با همکاری خوبی که با قوه قضاییه در این خصوص صورت گرفته برای متخلفان براساس قانون پرونده پزشکی تشکیل می‌شود. همچنین پروانه پزشکی پزشک نیز ابطال می‌شود.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز مطالعات ما نشان داده است تلقی عمومی جامعه نسبت به سقط جنین این است که تا زمانی که روح در جنین دمیده نشده باشد، سقط اشکالی ندارد در حالی که براساس فتوای مراجع جنین چه یک هفته باشد و چه سه یا چهار ماه انسان محسوب می‌شود و سقط آن حکم قتل نفس را دارد و حرام شرعی و گناه کبیره است.

جباری با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این بخش گفت: گروه مردمی به نام نَفَس نیز در این زمینه تشکیل شده است که درخصوص پیشگیری از سقط فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش ۱۵ درصدی موالید در فرزند سوم و چهارم آیا مشوق‌هایی که برای فرزندآوری از سوی دولت تعیین شده است به افزایش فرزندآوری کمک کرده است، گفت: بله کمک کرده است، اما در آمار هنوز خود را نشان نداده است و از طرفی این مشوق‌ها نیز درست و کامل اجرایی نشده است. براساس قانون برای فرزند سوم به بعد امتیازاتی مانند مسکن و زمین قائل شده و البته تاثیر داشته است، اما باید ثبات داشته باشد تا مردم مطمئن باشند که این مشوق‌ها مقطعی نیست و ادامه‌دار است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید