یکشنبه, ۵ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-24
کد خبر: 6319 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ |
ارسال به دوستان
پ

کاهش قیمت نفت به ۹۲ دلار

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۲۱ سنت کاهش ۹۲.۲۹ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و ۲۶ سنت کاهش ۸۳.۷۹ دلار معامله شد.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارهای چین نشان داد که تقاضا برای بزرگ ترین واردکننده نفت خام جهان همچنان در ماه سپتامبر به دلیل سیاست‌ های سختگیرانه کرونایی و محدود کردن صادرات سوخت، بی رمق مانده است، بازار جهانی با کاهش قیمت نفت روبرو شد؛ بطوری که قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک درصد کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۲۱ سنت کاهش ۹۲.۲۹ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و ۲۶ سنت کاهش ۸۳.۷۹ دلار معامله شد.

آمارهای گمرک چین امروز نشان داد، واردات نفت چین که در ماه سپتامبر ۹.۷۹ میلیون بشکه در روز بوده، هرچند از ماه آگوست بیشتر است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کمتر است.

تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی اعلام کردند: «روند بهبود واردات نفت چین در ماه سپتامبر متوقف شد.»

این تحلیلگران افزودند، پالایشگاه ‌های مستقل نتوانستند از افزایش سهمیه‌های خود استفاده کنند، زیرا قرنطینه‌ های مداوم مرتبط با کووید، فشار کاهشی بر تقاضا وارد می کرد.

«کاهش قیمت نفت، کاهش حاشیه سود پالایشگاه ها و محدودیت های صادراتی تشدید می‌کند.»

عربستان سعودی و روسیه در ماه سپتامبر شانه به شانه دو تامین کننده بزرگ چین بودند.

تحلیلگران ING  در یادداشتی نوشتند، عدم اطمینان در مورد سیاست های کرونایی چین و بحران مالکیت املاک در این کشور، اثربخشی اقدامات حامی رشد را تضعیف می کند.

با وجود اینکه جو بایدن اعلام کرد که قصد دارد تا ۱۵ میلیون از ذخایر راهبردی این کشور را بفروشد، قیمت نفت برنت هفته گذشته افزایش یافت. این فروش بخشی از ۱۸۰ میلیون بشکه نفتی که قرار بود از محل این ذخایر در ماه می برداشته شود، بود.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید