پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 56032 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۶ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه به صورت فوری و آنلاین شرکت ثبت‌ کنیم؟

ثبت شرکت درواقع به معنای دریافت مجوز از مراجع قانونی برای انجام فعالیت‌های موردنظر مجموعه است.

اقتصادسنج؛ ثبت شرکت درواقع به معنای دریافت مجوز از مراجع قانونی برای انجام فعالیت‌های موردنظر مجموعه است. درصورتی‌که یک شرکت دارای گواهی و شماره ثبت نباشد، به‌منزلهٔ فعالیت غیرقانونی آن مجموعه است و هیچ یک از قراردادهای آن شرکت از ارزش قضایی برخوردار نبوده و قابل‌اعتماد نیست. بنابراین بهتر است ک قبل از تأسیس شرکت و به‌منظور جلب اعتماد مخاطب، اقدام به ثبت مجموعهٔ خود کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی فرایندهای به ثبت رساندن شرکت‌ها بپردازیم. ما را انتهای مطلب همراهی کنید:

ثبت شرکت

ثبت شرکت درواقع نوعی قرارداد تجاری است که بین افراد حقیقی و حقوقی بسته می‌شود تا در چارچوب معینی از قوانین عمل کنند. براساس این اصل، هرگاه شرکتی مراحل مربوط به ثبت را به اتمام نرساند، رسمیت نداشته و به‌عنوان یک شرکت غیرقانونی شناخته می‌شود. در این صورت، مراجع ذی‌صلاح می‌توانند از انجام فعالیت‌های آن شرکت خودداری کنند.

ثبت کردن قانونی شرکت اعتبار خاصی به مجموعه می‌دهد و تمایل برای همکاری با آن را بیشتر می‌کند، چراکه مراکزی که به ثبت قانونی رسیده‌اند و دارای شماره ثبت هستند، فعالیت و هویت آن‌ها بررسی شده و از لحاظ قانونی فعالیت آن‌ها بلامانع است. به‌علاوه تمام قراردادهایی که از زمان ثبت مجموعه انعقاد می‌شوند، همگی دارای ارزش قانونی بوده و قابل‌پیگیری هستند. این در حالی است که شرکت‌های بدون شماره ثبت، قانونی نبوده و تمام قراردادهای آن‌ها باطل و فاقد ارزش است.

همچنین اگر شرکتی توسط چند شریک اداره و ثبت شود، به این معناست که تمام فعالیت‌های آن شرکت تحت نظارت شرکا بوده و هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند از روند انجام امور شرکت اظهار بی‌اطلاعی کنند. مجموع این عوامل سبب می‌شود که اعتماد به شرکت‌های دارای نشان ثبت بیشتر شود و قراردادهای آن‌ها نیز از ارزش بالا و قانونی برخوردار باشند. به عبارت دیگر، آن شرکت‌ها دارای مجوز قانونی هستند و در صورت بروز مشکل می‌توان مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد. پیشنهاد می‌شود که قبل از فعالیت شرکت، آن را به ثبت برسانید. الی ثبت مرجعی معتبر به جهت ثبت شرکت فوری و آنلاین است که در تمامی مراحل ثبت همراه شماست.

چگونه به صورت فوری و آنلاین شرکت ثبت‌ کنیم؟

انواع شرکت

جالب است که بدانید شرکت‌ها انواع مختلفی دارند که در زمان ثبت باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به‌طورکلی شرکت‌ها به ۲ دستهٔ تجاری و مدنی تقسیم می‌شوند. شرکت‌های تجاری شرکت‌هایی هستند که با هدف جذب سود و منفعت اقتصادی شکل گرفته‌اند و کلیهٔ فعالیت‌های آن شرکت، پیرامون امور تجاری و بازرگانی است. خود شرکت‌های تجاری نیز انواعی دارند که توصیه می‌شود قبل از درخواست ثبت شرکت فوری، با آن‌ها آشنایی پیدا کنید. از انواع شرکت‌های تجاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت با مسئولیت محدود؛

شرکت سهامی خاص؛

شرکت سهامی عام؛

موسسه غیرتجاری؛

شرکت دانش‌بنیان؛

شرکت تضامنی؛

شرکت مختلط غیر سهامی؛

شرکت مختلط سهامی؛

شرکت نسبی؛

شرکت تعاونی تولید و مصرف.

چگونه به صورت فوری و آنلاین شرکت ثبت‌ کنیم؟

مراحل ثبت کردن شرکت

تأسیس و راه‌اندازی شرکت همانند سایر فعالیت‌های اداری، دارای مراحل خاصی است که باید طی شود. درگذشته فرایند ثبت مجموعه به‌صورت حضوری بود که مراجعه‌کنندگان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کرد، چراکه ثبت فرم‌ها و پیگیری استعلامات قضایی کاری زمان‌بر بود و این امکان وجود داشت که هفته‌ها فرد را درگیر خود بکند. باگذشت زمان و به‌منظور تسهیل روند انجام امور، سایت ثبت شرکت آنلاین و فوری راه‌اندازی شد. یکی از سایت‌های معتبر ثبت شرکت آنلاین و فوری که می‌تواند به شما در جهت انجام امور ثبتی کمک کند، سایت elisabt.ir است که همه‌روزه به انجام مراحل ثبت مجموعه مراکز مختلف می‌پردازد و افراد را به بهترین نحو راهنمایی می‌کند تا در طی تأسیس مجموعه خود با مشکل روبه‌رو نباشند. به‌طورکلی مراحل به ثبت رساندن شرکت، در ۷ گام کلیدی خلاصه می‌شود:

انتخاب نوع شرکت

انتخاب صحیح نوع شرکت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که فرد باید انجام بدهد. ازآنجایی‌که ممکن است با تفاوت نوع شرکت‌ها آشنایی نداشته باشید، پیشنهاد می‌شود که با مشاوران الی ثبت در تماس باشید تا بهترین تصمیم‌گیری را انجام بدهید.

انتخاب نام شرکت

انتخاب نام مناسب برای شرکت موضوعی است که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند، چراکه بر طبق قوانین، نام انتخابی باید حداقل ۳ کلمه‌ای بوده و حتماً ریشه فارسی داشته باشند. در غیر این صورت، با آن نام موافقت نمی‌شود. از طرفی ثبت‌نام شرکت با اسامی که هیچ‌گونه ربطی به فعالیت شرکت ندارند، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا که نام یک شرکت بیانگر مجموعه فعالیت‌های آن شرکت است.

مشخصات و موضوع فعالیت

به ثبت رساندن کامل مشخصات و موضوع فعالیت مجموعه اقدام دیگری است که در فرایند ثبت دارای اهمیت است. تمام اطلاعات شرکت همانند آدرس و شماره تلفن‌های ضروری و موارد این‌چنینی باید به تأیید و ثبت برسند.

ثبت در سامانه آنلاین شرکت‌ها

پس از انجام مراحل فوق، نوبت به بارگذاری مدارک می‌رسد. تمام مدارک درخواستی و همچنین نام انتخابی شرکت باید در سامانه ثبت بشود و بعد از آن باید منتظر تأیید کارشناسان مربوطه بود.

تنظیم اوراق شرکت

در گام پنجم از فرایند ثبت، نوبت به تنظیم اوراق شرکت می‌رسد. منظور از اوراق اصلی اساسنامه، شرکت‌نامه و اظهارنامه است که باید طبق اصول و قواعد مورد تأیید ادارهٔ ثبت شرکت‌ها، تنظیم شده و به امضای اعضای شرکت برسد.

ارسال مدارک به اداره ثبت

پس از تهیه و تنظیم اوراق شرکت و دریافت آگهی پیش‌نویس، نوبت به ارسال مدارک به اداره ثبت می‌رسد. توجه داشته باشید که تمامی مدارک ارسالی باید با پاکت و پوشه مخصوص اداره ثبت ارسال شوند. پاکت و پوشه مورد تأیید اداره از طریق دفاتر پستی قابل تهیه هستند.

دریافت آگهی

زمانی که مدارک به دست اداره ثبت برسد و هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته باشد، اعلان دریافت آگهی را مشاهده خواهید کرد که این به معنای ثبت و تأیید نهایی برای تأسیس شرکت است.

چگونه به صورت فوری و آنلاین شرکت ثبت‌ کنیم؟

مدارک و شرایط به ثبت رساندن شرکت

قبل از درخواست برای ثبت شرکت آنلاین بهتر است که با یک مجموعه ثبت شرکت فوری معتبر مشورت کرده و تمامی شرایط و مدارک موردنیاز را مهیا کنید تا در زمان امور ثبت مجموعه خود با مشکلی روبه‌رو نباشید. یکی از شرایط ثبت، معرفی حداقل دو نفر به‌عنوان سهامدار است. دو نفر نیز باید به‌عنوان بازرس معرفی شوند. البته در شرکت‌های مسئولیت محدود نیازی به تعیین بازرس نیست. ارائه آدرس و کد پستی معتبر جهت اخذ کد اقتصادی از دیگر شرایط ثبت است. پس از ثبت کردن شرکت نیز نیاز به مجوز برای موضوع فعالیت است.

از بین مدارکی که برای ارائه به اداره ثبت لازم است، در مرحلهٔ اول شناسنامه و کارت ملی ضروری است. در ادامه فرایند ثبت مدارک زیر موردنیاز خواهد بود:

۲ برگ اظهارنامه؛

ارائه ۲ جلد اساسنامه شرکت؛

ارائه ۲ کپی از صورت‌جلسه هیئت مدیران و مؤسسان شرکت؛

۲ نسخه کپی برابر اصل شناسنامه تمامی اعضای مهم شرکت؛

ارائه کپی برابر اصل کارت ملی اعضا؛

ارائه گواهی پرداخت حداقل ۳۵ درصدی از حساب شرکت؛

تقدیم تقویم نامه کارشناس دادگستری؛

ارائه نسخه اصلی سند مالکیت شرکت؛

ارائه گواهی عدم سوءپیشینه تمام اعضای شرکت؛

تقدیم اقرارنامه اعضای شرکت مبنی بر همکاری با مجموعه؛

ارائه مجوزهای مربوطه و توضیحات مرتبط با حدود و میزان اختیارات هریک از اعضا.

سخن پایانی

فرایند ثبت شرکت یک پروسهٔ حساس، وقت‌گیر و بسیار مهم است که در صورت بروز کوچک‌ترین اشتباه، سبب هدررفت انرژی و وقت و سرمایه می‌شود. به‌منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلی، توصیه می‌شود که با مشاوران خبره این کار در ارتباط باشید. اگر قصد ثبت مجموعهٔ خود را دارید، می‌توانید با مشاوران سایت اینترنتی elisabt.ir در تماس باشید.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید