سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 3699 |
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ |
ارسال به دوستان
پ

چرا شاخص دلار در آمریکا رکورد ۲۰ ساله زد؟

با توجه به گمانه زنی ها پیرامون افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا و همچنین اعلام بسیج نیروها از سوی پوتین رئیس جمهور روسیه، شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید.

با توجه به گمانه زنی ها پیرامون افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا و همچنین اعلام بسیج نیروها از سوی پوتین رئیس جمهور روسیه، شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید.

به گزارش«اقتصاد سنج» به نقل از اینوست، شاخص دلار آمریکا در بحبوحه پیش‌بینی‌های افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و اعلام بسیج عمومی ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید.

پس از اعلام این خبر، شاخص به بالای ۱۱۰.۶۵ رسید که پیش از این با پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو یک افزایش دیگر نرخ بهره ۷۵ واحد پایه خواهد داشت، حمایت می‌شد.

دلار همچنین بازدهی خزانه‌داری بالاتر را دنبال کرد و بازدهی معیار ۱۰ ساله ایالات‌ متحده بیش از ۳.۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود از فوریه ۲۰۱۱ رسید.

از ماه مارس، فدرال رزرو در مبارزه با تورم نرخ بهره را در مجموع ۲۲۵ واحد افزایش داده که به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه بسیج نسبی(بخشی از نیروهای روسی) در سراسر کشور اعلام کرد. رئیس‌جمهوری روسیه با امضای حکم بسیج نسبی تصریح کرد که اقدامات برای بسیج بخشی از نیروها از امروز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در روسیه آغاز خواهد شد.

وی افزود که فقط شهروندانی در چارچوب بسیج نسبی قرار می‌گیرند که در درجه اول تجربه قرار داشته باشند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بلافاصله پس از امضای این حکم اعلام کرد که ۳۰۰ هزار نفر فراخوانده خواهند شد که نزدیک به ۱ درصد از منابع بسیج عمومی در دسترس است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید