جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 3614 |
تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

پاسخگویی بی سابقه به سوالات حقوقی در سامانه بنیاد وکلا

احقاق حقوق مردم از بزرگ ترین مولفه های شکوفایی دانش بنیان است در این راستا قوه قضاییه همگام با پیشرفت از زیر ساخت های ارتباطی برای خدمت رسانی استفاده کرده.


  • به گزارش «اقتصاد سنج»، استفاده از دانش فنی و پیاده‌سازی آن بر الگوهای ساده اما کاربردی و با هدف بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به عموم مردم، از اساسی‌ترین اهداف مشاغل مرتبط با حقوق عامه است. در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به فرموده مقام معظم رهبری شرکت‌های دانش‌بنیان تمام تلاش خود را جهت تحقق این شعار مهم به کار بسته‌اند تا ضمن نوآوری و ایجاد رویه جدید بتوانند هم به مردم کمک کنند و هم متخصصین را جذب بازار کار نمایند.

یکی از این شرکت‌های دانش بنیان سامانه بنیاد وکلا می‌باشد که به طور تخصصی و در گستره جغرافیایی کشوری، به ارائه انواع خدمات حقوقی در بستر اینترنت و خارج از آن می‌پردازد. بنیاد وکلا به عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان پیشرو در مدیریت دانش و ارائه خدمات حقوقی و قضائی با زیرساخت هوشمند فناورانه توانسته بیش از ۱ میلیون مشاوره حقوقی به صورت کاملا رایگان به عامه مردم ارائه کند.

این عملکرد قدمی موثر در راستای آگاهی مردم از حق و حقوق خود و جلوگیری از ورود اشتباه پرونده‌ها به دستگاه قضا می‌شود که به طریق اولی از ترافیک کاری و طولانی شدن پروسه‌های دادرسی جلوگیری و در وقت و هزینه مردم نیز صرفه‌جویی می‌کند. اگر همه مردم پیش از اقدام به اقامه دعوی حقوقی یا کیفری، با یک متخصص حقوقی اعم از وکیل یا مشاوره حقوقی مشورت لازم را به عمل بیاورند، ممکن است راه‌های اولیه‌ای قبل از دخیل کردن دستگاه قضایی پیش پای آن‌ها گذاشته شود و روند پرونده متفاوت گردد.

با این وجود پرداخت‌ هزینه خدمات حقوقی ممکن است در کنار پرداخت هزینه‌ دادرسی برای افراد میسر نباشد. به همین دلیل یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای مجموعه بنیاد وکلا خدمت پرسش و پاسخ حقوقی آنلاین در بستر این سامانه می‌باشد. مزیت این مسئله در این است که به پرسش مخاطب بسته به اینکه در کدام دسته‌بندی تخصصی حقوقی قرار می‌گیرد، متخصصین حقوقی همان حوزه پاسخ می‌دهند و این پاسخ دقیق‌تر و اصولی‌تر خواهد بود. «وکالت تخصصی »تیم بنیاد وکلا در حال طراحی یک سامانه کشف خواسته و ارائه راهکار هوشمند است. امید است با پشتکار و تداوم تلاش‌های بی‌وقفه تاثیر بسیار مثبتی در فرآیندهای حقوقی و قضایی کشور حاصل شود. این سامانه تاکنون به بیش از ۳۵۰.۰۰۰ مراجعه کننده خدمت رسانی کرده است.

مراجعین با توجه به شهری که در آن ساکن هستند و همچنین محل وقوع چالش حقوقی خود می توانند با وکلای بنیاد وکلا در آن منطقه جغرافیایی به خصوص آشنا شوند و خدمت مورد نظر خود را دریافت کنند.

همچنین برای ۷۰۰۰ هزار وکیل غیر مستمر و ۱۵۰۰ وکیل مستمر اشتغال زایی شده است. بنیاد وکلا از یک پیام رسانی تخصصی بومی جهت ارائه خدمات بهره‌مند گشته است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید