جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 3862 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ |
ارسال به دوستان
پ

منابع نفتی چین چه زمانی تمام می شود؟

وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرده است که با توجه به میزان مصرف فعلی نفت از سوی این کشور، منابع نفتی این کشور تا ۱۸ سال دیگر به اتمام می رسد.

 

وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرده است که با توجه به میزان مصرف فعلی نفت از سوی این کشور، منابع نفتی این کشور تا ۱۸ سال دیگر به اتمام می رسد.

به گزارش «اقتصاد سنج»، وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرد که این کشور برای ۵۰ سال آینده زغال سنگ کافی دارد و منابع نفتی این کشور با نرخ مصرف کنونی تا ۱۸ سال دیگر جواب خواهد داد.

چین سالانه ۴ میلیارد تن زغال سنگ مصرف می‌کند که بخش قابل توجهی از آن در داخل این کشور استخراج می‌شود، اما میزان تولید نفت چین بسیار کمتر از مصرف این کشور است و چین بخش قابل توجهی از نیاز خود به طلای سیاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با واردات تامین می‌کند و این کشور درواقع بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان است.

به گزارش وزارت منابع طبیعی چین، این کشور در پایان سال ۲۰۲۱، معادل ۲۰۸ میلیارد تن ذخایر زغال سنگ داشته که نسبت به سال ۲۰۲۰، ۲۸ درصد بیشتر شده است.

در عین حال حجم ذخایر نفتی چین هم ۲.۸ درصد بالا رفته و به ۳.۷ میلیارد تن رسیده است. با توجه به برداشت سالانه ۲۰۰ میلیون تن نفت از این ذخایر چاه‌های نفتی در چین طی ۲ دهه آینده فعال خواهند ماند.

میزان ذخایر گاز چین هم ۶۳۳۹ میلیارد مترمکعب برآورد شده که با نرخ برداشت کنونی تا ۳۰ سال آینده جواب خواهد داد.

سرمایه‌گذاری چین برای اکتشافات منابع نفتی، گازی و حامل‌های انرژی ۱۳ درصد افزایش یافته و طی سال گذشته به ۱۱.۳ میلیارد دلار رسیده است.

اتکای شدید به زغال سنگ

از سوی دیگر، چین رسیدن به سطح کربن خنثی تا سال ۲۰۶۰ و رسیدن به اوج انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ را هدف گذاری کرده است اما با افزایش قیمتهای جهانی انرژی، اخیرا اتکای سنگینی به زغال سنگ پیدا کرده و با ایجاد ظرفیت تولید جدید برای تامین تقاضا برای انرژی موافقت می کند.

چین پس از دستور دولت مرکزی برای تولید بیشتر زغال سنگ، در ماههای اخیر تولید زغال سنگ را افزایش داده است و در مواجهه با کمبود نیرو در پاییز گذشته و افزایش قیمتهای جهانی، مقامات چین دستور دادند تولید داخلی زغال سنگ افزایش پیدا کند.

چین از پاییز سال ۲۰۲۱، تاکید بیشتری روی امنیت انرژی داشته است و با وجود وعده مشارکت در تلاشهای جهانی برای کاهش آلایندگی کربن، اوایل امسال اعلام کرد به منظور تضمین امنیت انرژی، به استفاده حداکثری از زغال سنگ در سالهای آینده ادامه می دهد.

سازمان صلح سبز در ژوییه اعلام کرد چین امسال به روند تایید ساخت نیروگاههای زغال سوز سرعت بخشیده و در سه ماهه نخست، ظرفیت تولید نیروی زغال سوز جدید برابر با نیمی از ظرفیت زغال سوز که برای کل سال ۲۰۲۱ تائید کرده بود را تصویب کرد.

چین در سه ماهه نخست امسال، به ۸.۶۳ گیگاوات نیروگاههای زغال سوز جدید چراغ سبز داده که با ۴۶.۵۵ درصد از کل ظرفیت زغال سوز تصویب شده تا پایان سال ۲۰۲۱ برابری می کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، صلح سبز، چین را به دلیل مشارکت بیشتر در تغییرات اقلیمی نکوهش کرده و از استفاده این کشور از مسئله امنیت انرژی برای تصویب ظرفیت جدید تولید نیروی زغال سوز انتقاد کرده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید