شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 4562 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ |
ارسال به دوستان
پ

فیلترینگ و افزایش کاربران ایرانی تلگرام

علارغم فیلترینگ گسترده در ایران، براساس آمارها بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون کاربر ایرانی بصورت روزانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند.
از نظر کارشناسان تداوم فیلترینگ بی نتیجه است و سبب رونق پیام‌رسان های داخلی نمی‌شود.

به گزارش «اقتصادسنج»، براساس گزارش میدل‌ایست مانیتور، آمار رسمی نشان می‌دهد با وجود مسدود شدن پیام‌رسان تلگرام، ۴۵ میلیون ایرانی همچنان از آن استفاده می‌کنند. در گزارشی هم که چندی پیش نوین‌هاب منتشر کرد، تعداد کاربرانی ایرانی از پیام‌رسان تلگرام، ۵۰ میلیون نفر اعلام شد. آرین اقبال درباره رفع فیلترینگ واتس‌اپ و مهاجرت کاربران آن به تلگرام گفت: «در حالی که گفته می‌شود فیلترینگ واتس‌اپ برای بعضی‌ها برطرف شده و برای برخی دیگر همچنان پابرجاست، این اتفاق نه تنها به معنای رفع فیلترینگ نیست؛ بلکه تنها نشان‌دهنده اختلالی در سیستم فیلترینگ کشور است. این روزها کاربران زیادی بر اثر فیلترینگ واتس‌اپ، به تلگرام روی آورده‌اند. اگر قرار بر فیلترینگ دائمی واتس‌اپ باشد، کاربران میان این دو پیام‌رسان، تلگرام را انتخاب می‌کنند؛ چرا که این پیام‌رسان کیفیت بالاتر و ویژگی‌های بهتری نسبت به واتس‌اپ دارد.»

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر سابق ارتباطات هم در روزهای اخیر درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در کانال تلگرامی خود نوشت که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بی‌نتیجه است. تداوم فیلترینگ و محدودیت‌های مجازی به گفته کارشناسان نه تنها باعث مهاجرت دائمی کاربران به پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی نمی‌شود، بلکه به دلیل استفاده از ابزارهای فیلترشکن آنها را در معرض سرقت اطلاعات شخصی و تهدیدهای سایبری قرار می‌دهد.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید