جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 5746 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ |
ارسال به دوستان
پ

شایع شدن « عارضه چشمی میانسالی » درکودکان

متخصصان چشم پزشکی در انگلیس نسبت به مبتلا شدن کودکان به نوعی عارضه چشمی که اغلب در سنین میانسالی اتفاق می افتد، هشدار داده است.

متخصصان چشم پزشکی در انگلیس نسبت به مبتلا شدن کودکان به « عارضه چشمی میانسالی » که اغلب در سنین میانسالی اتفاق می افتد، هشدار داده و تاکید کردند: اختصاص زمان زیاد به کار کردن با دستگاه‌های دارای صفحه‌ نمایش دیجیتال، مشکل‌ساز است.

به گزارش «اقتصادسنج»، متخصصان هشدار دادند: افزایش زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌ نمایش دیجیتال مانند تلفن هوشمند، رایانه و تلویزیون باعث شده که کودکان شش ساله به یک عارضه چشمی طاقت فرسا دچار شوند که معمولا بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیماری خشکی چشم به طور معمول افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله را تحت تاثیر قرار می دهد و در صورت عدم درمان می تواند بسیار دردناک و با علائمی از جمله احساس درد، قرمزی و حساس شدن چشم‌ها همراه باشد. مبتلایان به عارضه خشکی چشم این احساس را با احساسی که هنگام خرد کردن پیاز تجربه می‌کنند، مقایسه می‌کنند.

متخصصان بینایی سنجی تا حدودی افزایش زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌ نمایش دیجیتال را عامل بروز پدیده خشکی چشم در کودکان می دانند زیرا نگاه کردن به صفحه نمایش به طور چشمگیری میزان پلک زدن را کاهش می دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، عارضه چشمی میانسالی در صورت عدم درمان می تواند آسیب جبران ناپذیری به غدد تولید کننده اشک در پلک ها وارد کند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید