جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 5779 |
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

رکود اقتصادی انگلیس؛ اقتصاد بریتانیا تا تابستان ۲۰۲۳ دچار رکود بی سابقه میشود

قیمت‌های بالای انرژی، تورم فزاینده، افزایش نرخ‌های بهره و ضعف اقتصاد جهانی این احتمال را افزایش داده است که اقتصاد بریتانیا تا اواسط سال آینده با رکود مواجه شود.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از رسانه بریتانیایی«gbnews»، یک اقتصاد زمانی وارد رکود فنی می شود که تولید ناخالص داخلی آن برای دو یا چند فصل متوالی کاهش یابد؛ برهمین اساس و برمبنای اظهارت گروه پیشبینی اقتصادی «EY Item Club»، رکود اقتصادی انگلیس و کاهش طولانی مدت رشد اقتصادی در انگلستان‌، نهایتا به کاهش ۰.۳ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ خواهد شد.

دولت انگلیس در اوایل ماه سپتامبر برای مصرف انرژی خانوارهای معمولی،  سقف ۲۵۰۰ پوندی تعریف کرد و از طرف دیگر متعهد شد تا برای حمایت از کسب و کار ها بخشی از هزینه‌های سرسام آور برق را پوشش دهد.

کاهش فشار بر خانوارها و جلوگیری از فروپاشی کسب و کار هایی که دیگر توان پراخت قبوض خود را ندارند، انگیزه اصلی دولت انگلیس برای این اقدام بحساب می آید.

با این‌که برخی بر این باورند که رکود اقتصادی انگلیس در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ رو به بهبودی میرود؛ اما این گروه پیشبینی اقتصادی از خطر شوک های اقتصادی در این بازه زمانی و احتمال تاثیر آنها بر رشد اقتصادی انگلستان خبر میدهند.

در ادامه پیشبینی EY Item Club: انتظار می‌رود که تورم سالانه تا سال ۲۰۲۴ از رشد دستمزدها پیشی بگیرد؛ به این معنی خرج بیش از دخل می شود و مردم شاهد کاهش درآمدهای قابل تصرف خود خواهند بود.

پیشبینی دیگر EY Item club این است که‌ قدرت خرید مردم انگلستان در سال آینده شدیدا کاهش می‌یابد؛ کاهشی که از ۱۹۷۰ به این سو بی سابقه بوده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید