سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 4292 |
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ |
ارسال به دوستان
پ

حضور دانشجویان مبتکر در ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی

عین اللهی با بیان این که هیچ حد و مرزی برای پیشرفت دانشگاه‌ها قائل نیستیم، افزود: بر خلاف دوران گذشته که از برخی دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاه بزرگ و مادر سخن به میان می‌آمد، بر این باوریم که هر دانشگاهی در کشور می‌تواند برتر و ممتاز باشد؛ چرا که ملاک این امتیاز، کار و عملکرد دانشگاه هاست. 

وزیر بهداشت در حاشیه کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی دانشجویان علوم پزشکی گفت: نشاط و رقابت علمی حاصل از این کنگره، پیامی دارد و آن ظرفیت استفاده از حضور دانشجویان مبتکر و پژوهنده در ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی فعال در کشور و‌ مشارکت تؤمان استاد و دانشجو در فرایند تحقیق و تولید علم است.

به گزاش «اقتصادسنج» به نقل از وبدا، عین اللهی از حضور ۶۰۰ نفر در کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۵۲۰ نفر از حاضران، دانشجو و ۸۰ نفر عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ است. جلسات کمیته های مختلف این جشنواره از ۹ ماه پیش آغاز و حدود یک هزار و ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و ۷۱۷ مقاله، پذیرفته شد. از این ۷۱۷ اثر، ۱۳۸ مقاله به شکل حضوری، ۲۶۲ اثر به صورت پوستر و ۳۱۷ اثر به صورت پوستر الکترونیکی ارائه و ۱۵ کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این کنگره در سطح بین المللی برگزار می شود که دانشجویانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، بحرین و غنا در این دوره از آن، حضور دارند.

عین اللهی با بیان اینکه رشد و پیشرفت کشور نیازمند فعالیت بیشتر دانشجویان به ویژه در مراکز تحقیقاتی است، گفت: حدود ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور فعال است که باید از دانشجویان در این مراکز، بیشتر استفاده شود و این کار چندین مزیت دارد که انتقال تجارب افراد صاحب‌نظر به دانشجویان، یادگیری بهتر روش های پژوهشی توسط دانشجویان، تضمین آینده کشور و حرکت به سمت مرجعیت علمی از آن جمله اند.

وزیر بهداشت برگزاری این گونه همایش‌ها را موجب افزایش روحیه کار جمعی و تقویت مشارکت علمی دانشجویان و اساتید دانست و ابراز امیدواری کرد که کنگره بین المللی دانشجویان علوم پزشکی سالانه یکبار در دانشگاه های مختلف کشور برگزار شود.

عین اللهی با بیان این که هیچ حد و مرزی برای پیشرفت دانشگاه‌ها قائل نیستیم، افزود: بر خلاف دوران گذشته که از برخی دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاه بزرگ و مادر سخن به میان می‌آمد، بر این باوریم که هر دانشگاهی در کشور می‌تواند برتر و ممتاز باشد؛ چرا که ملاک این امتیاز، کار و عملکرد دانشگاه هاست.

وزیر بهداشت با اشاره به رونمایی از سه داروی جدید در این کنگره، گفت: سه داروی جدید که وارداتی بودند و یکی از آنها مربوط به بیماران ام اس است و همچنین برخی تجهیزات جدید از جمله اکسیژن سازهای پیشرفته و برخوردار از کیفیت بالا در این کنگره رونمایی شد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید