جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 3167 |
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ |
ارسال به دوستان
پ

تورم مواد غذایی در کدام کشورها بیشتر است؟/ ایران چه جایگاهی دارد؟

بر اساس آمار و اطلاعات ارائه‌شده، ۱۰ کشور جهان با بیشترین نرخ تورم مواد غذایی روبه‌رو هستند که در این گزارش زیمباوه رتبه اول و ایران در رتبه ششم قرار دارد.

به گزارش اقتصاد سنج و بر اساس آخرین گزارش بولتن بانک جهانی (بولتن امنیت غذایی، مرداد ۱۴۰۱)، زیمباوه با ۳۵۳ درصد در بین این کشورها پیشتاز است و بعد از آن لبنان قرار دارد.

بر اساس داده‌های این گزارش، ایران در جایگاه ششمین کشور دنیا از نظر تورم مواد غذایی با ۸۱ درصد تورم معرفی شده است. کشورهای لبنان، ونزوئلا، ترکیه و سریلانکا بعد از زیمباوه و قبل از ایران قرار دارند.

این گزارش قیمت مواد غذایی در بازار داخلی کشورهای جهان را بررسی کرده است. این گزارش به تفصیل نشان می‌دهد که تورم مواد غذایی همچنان در کشورهای با درآمد کم و درآمد متوسط جهان بالا بوده و در هفته‌های پیش‌رو روند افزایشی دارد
ضمنا کشورهای پردرآمد جهان نیز در آستانه افزایش سریع قیمت مواد غذایی قرار دارند. از آنجا که تورم و افزایش قیمت مواد غذایی مانع اصلی در قدرت خرید و دسترسی آحاد جامعه به مواد غذایی و ناامنی غذایی است، این گزارش وضعیت تورم در بازار داخلی کشورهای جهان را بررسی و مقایسه کرده است.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 5
    1. نویسنده :ناشناس

      فقط ابرتورم را ایجاد نمایید چون کنترل تورم که از دستتون برنمیاد.امیدها به یاس و ناامیدی تبدیل شده .مردم چقدر باید درد بکشند؟ چقدر افزایش قیمت. برای دولت های قبلی میگفتن تورم و گرانی ایجاد نمودن. الان چی میگن که مردم غرق آبر تورم شدید شدن.واقعا چه دلیلی دارند؟

      1. نویسنده :ناشناس

        داداش به گفته اقا ورئیسی ۶کلاسه ما سوارقطار پیشرفت هستیم…..بعید ملت همچین حرفهایی بزنن…..استِغفرالله!!!!!

    1. نویسنده :ناشناس

      خودروهای بی کیفیت وگران قیمت

    1. نویسنده :ناشناس

      برای مردم جهنم ساخته شده

    1. نویسنده :ناشناس

      شما که می خوایید اول باشید بیایید تورم ۴۰۰در صد بکنید خجالت نکشید بیا بیا .واقعا که ما را بایید با کشوری که هیچ منابعی ندارد مقایسه بکنید