جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 56529 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

توافق بذرپاش و خاندوزی برای یک انتصاب جنجالی در بانک مسکن!؟/ مدیر معزول و پرحاشیه، مدیرعامل می شود!؟

برخی خبرها حاکی از آن است که مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، بر سر یک شخص پر حاشیه برای تصدی مدیرعاملی بانک مسکن به توافق رسیده اند.

اقتصادسنج |برخی خبرها حاکی از آن است که مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، بر سر یک شخص پر حاشیه برای تصدی مدیرعاملی بانک مسکن به توافق رسیده اند.

گمانه‌زنی‌هایی از انتصاب ردپای مدیر اخراجی دولت روحانی به عنوان مدیرعامل بانک مسکن وجود دارد، احتمالی که در صورت تایید می‌تواند حواشی زیادی را ایجاد کند.این روزها خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی درباره معرفی سید عباس حسینی به عنوان مدیر عامل بانک مسکن دیده می‌شود، فردی که از سال‌های گذشته در عرصه‌های اقتصادی دارای حواشی زیادی بوده است.

سکاندار احتمالی بانک مسکن چه کسی است؟

سید عباس حسینی متولد ۱۳۴۸ و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.حسینی در کارنامه مدیریتی خود دارای سوابق متعددی از جمله؛ معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو کمیسیون اقتصادی هیات دولت، عضو کمیسیون تخصصی شورای پول و اعتبار، عضو شورای اقتصاد کشور و عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

در میان سوابق سید عباس حسینی مدیریت بیمه ایران نیز مشاهده می‌شود، مدیریتی که به دلیل دریافت وام کلان با بهره پایین در کمتر از یکسال از او گرفته شد، گفتنی است وی در تاریخ شهریور ۹۴ به این سمت منصوب و در تاریخ تیر ۹۵ عزل می‌شود. وی همچنین قبل از انتصاب به این مسئولیت، عضو هیات مدیره شرکت تجارت ایران مال بوده است و طبق گفته‌ها در کارنامه وی تعارض منافع نیز مشاهده می‌شود.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به ⁧معاون وزیر اقتصاد، ⁩معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرستی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و معاونت برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، عضو هیأت مدیره بانک تجارت، عضو هیأت مدیره شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری، عضو هیأت مدیره شرکت پتروشیمی لاله و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت پتروشیمی شازند.همچنین خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی سیدعباس حسینی را در اردیبهشت ماه سال جاری به سمت مشاور خود منصوب کرد و حالا طبق گمان‌زنی‌ها پیش‌بینی‌ می‌شود که مدیرعاملی بانک مسکن برای وی در حال آماده‌سازی است.

نقش علی انصاری و شرکایش در ورشکستگی بانک آینده

در کنار تمام سوابق حسینی شراکت وی با ابربدهکاران بانکی و همکاری با علی انصاری نیز وجود دارد. ماجرای مالکیت پر هیاهوی بانک آینده بر بازار ایران مال از جایی آغاز شد که علی انصاری و شرکایش به‌عنوان سهام‌داران، تسهیلاتی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان با ارز ۳۴۰۰ تومانی معادل ۱۲ میلیارد دلار دریافت کردند که پرداخت نشدن به‌موقع آن در کنار سقوط ارزش ریال باعث ورشکستگی این بانک و تحمیل تورمی سنگین به جامعه شد.

بانک آینده به پروژه ایران مال از محل اعتبار بانک مرکزی و سپرده‌های مردم تسهیلات پرداخت کرد. مالکان ایران مال، بخشی از این تسهیلات را خرج ساخت پروژه و بخشی دیگر را صرف سرمایه‌گذاری‌های دیگر کردند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه فردی با چنین کارنامه ناموفقی در عرصه‌های اقتصادی می‌تواند به عنوان مدیرعامل یکی از بانک‌های بزرگ کشور انتخاب شود؟ و چه تضمینی وجود دارد که بانک مسکن نیز همچون بانک آینده در گذشته دچار حواشی و اختلال نشود؟ آیا این فرد که به دلیل دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومان با بهره پایین از مدیریت بیمه ایران در دولت روحانی برکنار شد، گزینه مناسبی برای بانک مسکن است؟در صورت تایید این گمانه‌زنی‌ها و انتصاب وی به عنوان مدیرعامل بانک مسکن، ممکن است اتفاقات تلخ بانک آینده دوباره تکرار و نظام اقتصادی کشور دچار اختلال و عقبگرد غیر قابل جبرانی شود، بنابراین انتظار می‌رود مسئولان مربوط به این موضوع نگاه دقیق‌تر و جدی‌تری داشته باشند، تا شاهد تکرار اتفاقات گذشته نباشیم.

 

ایسکانیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید