جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6473 |
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

بحران سوخت در آمریکا؛ آمریکا فقط ۲۵ روز ذخیره گازوئیل دارد

دبیر شورای ملی اقتصادی آمریکا: ذخیره گازوئیل در این کشور به شکل غیرقابل قبولی پایین است و آمریکا تنها برای ۲۵ روز گازوئیل دارد.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از carscoops، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد در رابطه با بحران سوخت آمریکا گفت که حجم ذخایر سوخت گازوئیل در این کشور به شکلی غیرقابل قبول پایین آمده و آمریکا فقط برای ۲۵ روز گازوئیل ذخیره دارد.

آمارهای سازمان اطلاعات انرژی این کشور از بحران سوخت آمریکا خبر داده و نشان می‌دهد حجم ذخایر گازوئیل این کشور در ماه اکتبر به کمترین میزان در ۲۹ سال گذشته رسیده است و فقط کفاف مصرف ۲۵ روز این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

برایان دیس، دبیر شورای ملی اقتصادی آمریکا، که یکی از مشاوران ارشد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رود، هفته گذشته اعلام کرد که سطح ذخایر گازوئیل آمریکا به شکلی غیرقابل قبول پایین آمده و همه گزینه‌ها برای بالا بردن میزان گازوئیل ذخیره‌شده در این کشور روی میز است.

در حالی شاهد کمبود گازوئیل در آمریکا هستیم که دو هفته دیگر در ماه نوامبر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا برگزار می‌شود و همین کمبود باعث می‌شود تا شاهد افزایش قیمت گازوئیل در این کشور باشیم.

آمارهای سازمان اطلاعات انرژی آمریکا همچنین حاکی است که صنعت حمل و نقل در آمریکا به خصوص کامیون‌ها و قطارها به مصرف گازوئیل وابسته هستند و بسیاری از فعالیت‌های ساخت و ساز، کشاورزی و حتی ارتش آمریکا نیز مصرف بالای گازوئیل دارد.

طی ۱۲ ماه گذشته قیمت گازوئیل در آمریکا از ۳.۳۳ دلار در هر گالن به ۵.۳۳ دلار افزایش یافته و درواقع ۶۲ درصد رشد کرده است. به عبارت دیگر هر لیتر گازوئیل در آمریکا هم اکنون ۴۳ هزار تومان است.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید