جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 6057 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ |
ارسال به دوستان
پ

هشدار جف بزوس درباره آینده پرمخاطره اقتصاد آمریکا

جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون و دومین ثروتمند جهان هشدار داد که اقتصاد ایالات متحده بخاطر تورم روزافزون در حال حرکت به سمت یک رکود شدید است.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از «RTTNews»، جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون هشدار داد که اقتصاد ایالات متحده در حال حرکت به سمت یک رکود شدید است چرا که نرخ تورم فزاینده باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد.

وی این اظهارات را همراه با بازنشر مصاحبه دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس با شبکه سی‌ان‌بی‌سی CNBC در توییتر بیان کرد.

سولومون در آن مصاحبه هشدار داده بود که “شانس زیادی” را برای رکود در ایالات متحده می‌بیند. وی به صاحبان مشاغل توصیه کرد که محتاط باشند و برای نوسانات بیشتر بازار آماده شوند زیرا موانع رشد اقتصادی در حال افزایش است.

بزوس در واکنش به این موضوع در توییتر نوشت: بله، احتمالات در این اقتصاد به شما می‌گویند که خود را باید برای شرایط سخت پیش رو آماده کنید.

این میلیاردر با اظهارات خود به جمع کثیری از سرمایه گذاران، مدیران و تحلیلگران برجسته از جمله جیمی دیمون، مدیر عامل بانک جی پی مورگان که زنگ خطر را برای اقتصاد ایالات متحده به صدا در آورده‌اند، پیوسته است.

اقتصاددانان می گویند که تورم همچنان یک مشکل دائمی برای اقتصاد ایالات متحده خواهد بود.

نرخ تورم فعلی ۸.۲ درصد بالاترین نرخ تورم از سال ۱۹۸۱ محسوب می‌شود. در عین حال، بر اساس داده های رسمی منتشر شده در اوایل ماه جاری میلادی، شاخص اصلی قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) که شامل مواد غذایی و انرژی نمی شود، تا سپتامبر ۶.۶ درصد افزایش یافت.

پیش از این در سال جاری میلادی، بزوس دولت بایدن را به دلیل تلاش برای گمراه کردن آمریکایی ها در مورد تورم سرزنش کرد و استدلال کرد که افزایش مالیات بر شرکت ها و ثروتمندان هزینه های مصرف کننده را کاهش نمی دهد.

وی همچنین تأکید کرد که دلیل واقعی تورم، سیاست‌های مخاطره‌آمیز در زمینه اقتصاد کاخ سفید است.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید