جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 4323 |
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت روز خودروهای صفر داخلی

نوسانات قیمت دلار و همچنین تعطیلی‌های روزهای اخیر بر روند بازار و قیمت‌ خودرو تاثیر گذاشت. به نظر می‌رسد در هفته آینده بازار یک روند با ثبات قیمتی را تجربه کند.

به گزارش «اقتصادسنج»، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۰۵ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۹ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۸۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در گفتگویی  بیان کرد: در روزهای گذشته، نوسانات قیمت دلار و همچنین تعطیلی‌های هفته اخیر بر روند بازار و قیمت‌ خودرو تاثیر گذاشت. به نظر می‌رسد در هفته آینده بازار یک روند ثبات قیمتی را تجربه کند. اما بعید است که رکود حاکم بر بازار کاهش داشته باشد.

او افزود: اما روند قیمتی در نیمه دوم سال به اجرای طرح واردات خودرو، نوسانات ارزی و همچنین، میزان عرضه خودرو به بازار بستگی دارد. اگر این سه شرط رعایت شود، بازار خودرو در نیمه دوم سال شرایط بهتری را نسبت به نیمه اول تجربه خواهد کرد. اما اگر رعایت نشود، به نظر نمی‌رسد تغییری در روند بازار ایجاد شود.
چندی پیش نیز اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود است. اما قیمت‌ها در چند روز گذشته با ثبات همراه شده و تغییرات چندانی ندارد.

او توضیح داد: به دلیل اینکه بحث واردات خودرو به کشور به مرحله اجرایی نرسید، قیمت خودروهای داخلی در هفته گذشته با جهش همراه شد و افزایش داشت. اما خودروهای خارجی موجود در بازار به دلیل قیمت‌های بالا و اجرا نشدن طرح واردات، خرید و فروش نمی‌شوند و همچنین، با ثبات قیمت همراه شدند.

کرمی در ادامه توضیح داد: بازار منتظر واردات است. تا زمانی که به اجرا رسیدن یا نرسیدن این طرح مشخص نشود، بازار به همین روند رکودی خود ادامه می‌دهد. البته با توجه به کمبود عرضه خودرو به بازار نیز، به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده قیمت خودرو با افزایش همراه شود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید