جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 29593 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت جدید انواع زعفران اعلام شد

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی، زعفران قیمت هر کیلو زعفران پوشال را ۲۶ میلیون تومان و سوپر نگین ۳۸ میلیون تومان اعلام کرد.

اقتصاد سنج؛ غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران اظهار کرد: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۲۴ میلیون تومان،‌ زعفران پوشال ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان، زعفران نگین ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان و سوپر نگین ۳۲ تا ۳۸ میلیون تومان است.

غلامرضا میری، حداقل قیمت هر مثقال زعفران را ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نبود نظارت مستم،‌ مغازه داران با سودهای بالا اقدام به فروش محصول می کنند، در حالیکه با اعمال نظارت مستمر و دقیق، واحدهای فروش مکلف به لحاظ سودهای منطقی و معقول بر مبنای نرخ پایه گمرکی هستند تا اجحافی صورت نگیرد.

میری می گوید: با توجه به انبوه فصل برداشت زعفران، تا پایان فصل آذر نمی توان برآورد دقیقی از میزان تولید داشت. هر چند افزایش تولید نسبت به سال قبل امری قطعی است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به ورود سازمان تعاون روستایی در امر خرید حمایتی از کاهش قیمت محصول در بازار جلوگیری شده است که امیدواریم با استمرار خرید تعاون روستایی و رفع محدودیت های صادرات شاهد رونق بازار باشیم.

او ادامه داد: بنابر آمار در گذشته سرانه مصرف زعفران داخل یک گرم بود که هم اکنون بدلیل افزایش قیمت و شرایط اقتصادی خانوار نسبت به قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

 

باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید