شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 5869 |
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی ۴ درصد افزایش یافت

بر اساس نتایج مرکز آمار ایران و مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

به گزارش «اقتصادسنج»، مرکز آمار ایران بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ جمعاً ۵۷٬۸۹۳ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۷٬۷۶۴ تن، ۴۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

گوشت گوسفند و بره با ۲۵٬۵۳۱ تن، بز و بزغاله با ۳٬۶۶۷ تن، و سایر انواع دام با ۹۳۱ تن، به‌ترتیب ۴۴٫۱ درصد،  ۶٫۳ درصد و ۱٫۶ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش ۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمزشهریور ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

مقدار عرضه گوشت در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ برای گوسفند و بره ۱۶ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۱ درصد افزایش، و برای بز و بزغاله ۴ درصد، برای گاو و گوساله ۴ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر ۲۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (مرداد) در حدود ۴ درصد افزایش داشته است

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید