جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 21503 |
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ |
ارسال به دوستان
پ

سرمایه گذاری عظیم عربستان برای کاشت ۴۰ میلیارد درخت در طرح خاورمیانه سبز

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دوشنبه شب در نشست «طرح خاورمیانه سبز ۲۰۲۲»، تأکید کرد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در پی دستیابی به هدف متوازن‌سازی کربن تا سال ۲۰۵۰ از راه ایجاد اقتصاد چرخه کربنی است.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از رویترز، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دوشنبه شب در نشست «طرح خاورمیانه سبز ۲۰۲۲» که در حاشیه نشست آب‌ و هوایی سازمان ملل در شرم‌الشیخ مصر در سطح سران کشورها برگزار شد، تأکید کرد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در پی دستیابی به هدف متوازن‌سازی کربن تا سال ۲۰۵۰ از راه ایجاد اقتصاد چرخه کربنی است.

او گفت که در صورت تحقق این هدف، صندوق سرمایه‌گذاری عربستان اولین صندوق جهان خواهد بود که به این هدف می‌رسد و افزود که عربستان می‌کوشد که ۵۰ درصد سوخت مصرفی‌اش تا سال ۲۰۳۰ از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شود.

طرح خاورمیانه سبز که ولیعهد عربستان در اکتبر ۲۰۲۱ مطرح کرد و قرار است با همکاری کشورهای شورای همکاری و کشورهای خاورمیانه اجرا شود شامل کشت ۴۰ میلیارد اصله درخت در خاورمیانه و ۱۰ میلیارد درخت در عربستان می‌شود و بزرگ‌ترین برنامه درختکاری در جهان است.

این طرح( طرح خاورمیانه سبز) ۵ درصد هدف جهانی کشت ۲ هزار میلیارد درخت را عملی می‌کند و موجب کاهش ۲.۵ درصدی تصاعد کربن در جهان می‌شود.

شرم الشیخ مصر از روز دوشنبه به مدت دو هفته میزبان سران کشورهای جهان در چارچوب نشست آب‌ و هوای سازمان ملل است.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید