جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 29336 |
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

روزانه ۲۵۰ تن مواد غذایی در ایام جام جهانی به قطر صادر می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: روزانه ۲۵۰ تن مواد غذایی و کشاورزی به قطر ارسال می‌شود که اکنون چند محموله آن به قطر رسیده است. ‌

معاون وزیر صمت گفت: روزانه ۲۵۰ تن مواد غذایی و کشاورزی به قطر ارسال می‌شود که اکنون چند محموله آن به قطر رسیده است. ‌

به گزارش «اقتصادسنج» و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک، در مورد آخرین اقدامات این سازمان در مراودات تجاری با قطر در آستانه جام جهانی و استفاده از این فرصت در توسعه تجارت خارجی اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم توسعه تجارت با کشورهای همسایه است. قطر نیز یکی از اهداف این رویکرد محسوب می‌شود که رئیس جمهور شخصاً سفری به این کشور داشت و در دیدار با امیر قطر توافقات خوبی انجام و دستورات لازم صادر شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه روابط تجاری ایران و قطر در گذشته توسعه یافته نبود، گفت: مشکلاتی مانند زیرساخت‌های گمرکی و حمل و نقل کالا وجود داشت که با اختصاص بخشی از بنادر قطری به حمل مستقیم کالا از ایران و احداث خط مستقیم کشتیرانی، این مشکلات تا حدودی برطرف شد.

وی به ایجاد مرکز تجاری در دوحه و اعزام هیأت ۷۵ نفره از تجار ایرانی به قطر اشاره کرد و افزود: در این سفر تجار مذاکرات خوبی برای توسعه تجارت داشتند و توافقات خوبی انجام شد.

معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات مواد غذایی، مواد شوینده، صنایع دستی، کیف و کفش در قطر گفت: این نمایشگاه یک ماه پیش با حضور برندهای برتر ایرانی برگزار شد و بیش از ۳۵ نفر از شیوخ قطری از آن بازدید کردند.

وی دستاورد برگزاری این نمایشگاه در آستانه جام جهانی را انعقاد موافقت‌نامه تأمین مواد غذایی و کشاورزی در ایام جام جهانی عنوان و بیان کرد: با این توافق‌نامه روزانه ۲۵۰ تن مواد غذایی و کشاورزی به قطر ارسال می‌شود که اکنون چند محموله آن به قطر رسیده است.

ایلنا/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید