چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 17982 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ |
ارسال به دوستان
پ

تورم در استرالیا رکورد ۳۲ ساله را شکست

آمارهای دولتی نشان داد نرخ تورم در استرالیا در سه ماهه سوم به ۳/ ۷ درصد رسیده است که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۰ به شمار می‌رود.

به گزارش «اقتصادسنج» بر اساس‌ آمارهای دولتی استرالیا، نرخ تورم سالانه در استرالیا به بالاترین رقم در ۳۲ سال گذشته رسیده است. به گزارش بلومبرگ، آمارهای دولتی نشان داد نرخ تورم در استرالیا در سه ماهه سوم به ۳/ ۷ درصد رسیده است که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۰ به شمار می‌رود.

در همین راستا، بانک مرکزی این کشور برای کنترل قیمت‌‌های مصرف‌کننده به سیاست‌های به‌شدت سختگیرانه خود ادامه داد و نقدینگی را از ۱/ ۰ درصد در ماه مه ‌به ۶/ ۲ درصد افزایش داده است.

افزایش نرخ بهره بانکی برای کنترل تورم در استرالیا

همچنین این بانک نرخ بهره بانکی را در ماه مه ‌به ۵/ ۲ درصد رسانده و قصد دارد باز هم افزایش دهد و تا پایان سال ۲۰۲۲ آن را به ۸ درصد برساند. نرخ تورم اصلی در این کشور در فصل تابستان نیز به ۱/ ۶ درصد افزایش یافته است.

به نوشته این گزارش، عوامل افزایش نرخ تورم در این کشور افزایش ۷/ ۳ درصدی قیمت مسکن، ۹/ ۱۰ درصدی قیمت گاز و ۶/ ۶ درصدی قیمت مبلمان عنوان شده است.

استرالیا تنها کشوری نیست که این روزها با افزایش نرخ تورم مواجه است؛ در حال حاضر، تورم بالا در سراسر اروپا بیداد می‌کند. ۱۸ کشور در حال جنگیدن با تورم دو رقمی هستند.

بدترین وضعیت در منطقه بالتیک وجود دارد که تورم در هر سه کشور این منطقه به بیش از ۲۰ درصد رسیده است. هر روز به تعداد کشورهای اروپایی که با نرخ تورم دورقمی افزوده می‌شود و برخی اقتصاددان‌‌ها می‌گویند که انتظار نداشتند نرخ تورم دو رقمی را ببینند. فکر می‌‌کردند این ارقام به کتاب‌‌های تاریخی تعلق دارد.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید