جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 19391 |
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

فاطمی امین در واکنش به اتهامات در مجلس: مگر می‌شود در دولت رئیسی فساد وجود داشته‌ باشد؟

سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه استیضاح خود گفت: سید ابراهیم رییسی اسطوره و نماد مبارزه با فساد است و من نخستین مدعی مبارزه با فساد در دولت هستم.‌

به گزارش «اقتصادسنج»، «سید رضا فاطمی‌امین» امروز (سه‌شنبه) در جلسه استیضاح خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود: فساد و فامیل‌بازی به ما نمی‌چسبد، در حالی که گفته شده انتسابات فامیلی در وزاتخانه داشته‌ام.

فاطمی امین در ادامه بیان‌داشت: در حالی که برادرخانم ندارم و وی در تصادف جاده‌ای کشته شده، اما تاکنون دو بار عنوان شده که برادرخانمم را در فولاد مبارکه یا آستان قدس رضوی منسوب کرده‌ام.

فاطمی‌ امین با بیان اینکه در وضوع پولشویی عقب‌ماندگی داریم، به اتهام مطرح شده از سوی برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این اتهام در محضر عموم مردم ایران مطرح شده، باید مورد پیگیری قضایی قرار گیرد.

فاطمی امین تصریح‌کرد: اینکه گفته شده دوستان من در واردات خودرو نقش داشته‌اند اتهام بزرگی است که وارد شده و اگر اثبات شد استعفا خواهم داد، اما اگر اثبات نشد اتهام‌زنندگان باید پاسخگو باشند.

وزیر صمت تاکید کرد: وارد شدن این اتهامات به یک مدیر دولتی جایز نیست.

وی ادامه‌داد: ضعف‌هایی که به بنده وارد شده را می‌پذیرم، اما باید گفت ما چه تحویل گرفتیم و الان شرایط چیست؟

فاطمی‌ امین ادامه‌داد: در وزارت صمت در چهار سال پیش از من پنج وزیر و سرپرست مدیرت کردند که حاوی دو پیام است؛ نخست، وزارتخانه‌ای پرچالش، پردردسر و پیچیده است و دوم، ثبات مدیریت در آن وجود نداشته است.

وی گفت: چالش ‌های انبوهی در این وزارتخانه وجود داشته و ما وارث مشکلات انباشته‌ای بوده‌ایم. من قبول دارم که مسائل متعددی در وزارت صمت بوده و هست و به همین دلیل مسائل را اولویت‌بندی کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروز اتفاقات بزرگ در صنعت و اقتصاد کشور افتاده و حامل خبرهای خوبی برای شما نمایندگان مردم هستم.

وضعیت صنعت خودرو قابل دفاع نیست، اما رو به بهبود است

وی افزود:‌ خودرو قصه پرغصه‌ای است، نه من، نه شما، نه رهبر معظم انقلاب و نه آحاد مردم از وضعیت خودرو و کیفیت آن در کشور راضی نیستند.

فاطمی‌ امین بیان‌داشت: در این حوزه می‌توانستیم دو کار انجام دهیم، یا کنار بایستیم و انتقاد کنیم و بر سر خودروسازان بزنیم یا اینکه مسوولیت بپذیریم و انتقاد و پیگیری کنیم؛ ما مسیر دو را انتخاب کردیم.

وی گفت: خبر خوب این است که روند حرکتی در صنعت خودرو مناسب شده است، هرچند هنوز راضی نیستیم. انتظار می‌رود نمایندگان مجلس نیز حرکت را ببینند نه وضعیت را؛ وضعیت صنعت خودرو قابل دفاع نیست، اما رو به بهبود و فزاینده است.

وزیر صمت اظهار داشت: ما کار در حوزه خودرو را به سه مرحله تقسیم کردیم که در مرحله نخست که از مهر پارسال شروع شده و تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، تمرکز بر ثبات تولید است.

وی به گزارش سال گذشته سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد که حاوی انتقاد جدی وجود بیش از ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در کف پارکینگ‌های خودروسازان بود، اما اکنون این رقم به صفر رسیده است.

فاطمی‌ امین بیان‌داشت: مشکل نقدینگی در صنعت خودرو بدون اضافه برداشت از بانک مرکزی رفع شد.

وی ادامه‌داد: امروز شاهد رشد حدود ۳۰۰ درصدی تولید خودروی کامل، رشد ۴۷ درصدی تولید وانت، ۱۴۰ درصدی کامیون و کشنده، ۷۸ درصدی تولید اتوبوس و ۴۵۰ درصدی تولید ون هستیم، دو هفته پیش قرعهپ کشی در گروه خودروسازی سایپا برداشته شد و حتی خودروسازان به دنبال فروش اقساطی خودروهایشان هستند.

وزیر صمت یادآور شد: همه ما در موضوع کیفیت خودرو انتقاد داریم و معترض هستیم، اما مگگر می‌شود مشکلات کیفی خودروها را در کوتاه‌مدت حل کرد؛ امروز بیش از ۳۰۰ پروژه از سوی خودروسازان برای ارتقای کیفی محصولاتشان تعریف شده است و حرکت آغاز شده رو به پیشرفت است.

وی در خصوص مطرح شدن موضوع انحصار در خودروسازی گفت: در حالی که تا سال گذشته خودروسازان خصوصی سهم هفت درصدی از کل تولیدات داشتند، امسال این آمار بیش از ۲ برابر شده و به ۱۵ درصد رسیده است که به معنای کاهش انحصار است.

اگر ادعای نقش داشتن دوستان من در واردات خودرو ثابت نشود، نمایندگان باید در محضر مردم پاسخگو باشند

فاطمی‌امین همچنین به موضوع واردات خودرو اشاره کرد و گفت: اینجانب یکی از دنبال‌کنندگان موضوع واردات خودرو به کشور بوده‌ام و حرفی که امروز در مجلس مطرح شد و مدعی شدند دوستان من در واردات نقش داشته اند یا در آستان قدس رضوی با شرکت من اقدام به واردات کرده‌اند را نمی‌بخشم.

وی تصریح‌کرد: اگر این حرف‌ها ثابت شود استعفا خواهم داد، اما اگر اثبات نشد مدعیان باید پاسخگو باشند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید